نحوه حالت دادن به موی فرفری و وز با چند تکنیک ساده

نحوه حالت دادن به موی فرفری و وز با چند تکنیک ساده


منبع: آرگا

146

1399/3/16

10:45


از گذشته بسیار دیده شده است که افراد دارای موی فر و حالت دار به دنبال ترفند هایی برای صاف کردن آن ها، و افراد دارای موهای صاف و شلاقی به دنبال روش های برای فر کردن هستند. اما قابل به ذکر است که افراد دارای موی فر باید نکات بسیاری را برای مراقبت درست از آن ها به کار گیرند. در این بخش از مجله آرگا با ما همراه شوید تا نکات و ترفند های مناسب برای حالت دادن موی فرفری را برای شما بیان کنیم.

نحوه حالت دادن به موی فرفری و وز با چند تکنیک ساده

بسیار دیده شده است؛ کسانی که دارای موی فرفری و حالت دار هستند با کمک انواع اقسام وسایل مکانیکی و شیمیایی سعی می کنند که موهایشان را صاف کنند. اما قابل به ذکر است که این کار شان بیهوده می باشد، و سرانجام این کار سبب از بین رفتن بافت و ریشه مو می‌شود، که در نهایت هیچ نتیجه‌ای در صاف کردن مو در بر نخواهد داشت.

قابل به ذکر است استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی و وسایل الکترونیکی همچون ژل و حالت دهنده، اتوی مو و سشوار سبب آسیب رساندن به بافت مو و در نهایت شکنندگی و خشکی آن می شود. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید، تا روش های موثر در حالت دادن موی فرفری را برای شما بیان کنیم.

در حالتی دیگر موی فر برای برخی افراد بسیار زیبا و جذاب می باشد که از هر روشی برای فر کردن موهای صاف خود استفاده می کنند. اما در حالتی دیکر افراد دارای موی فر از هر ترفندی برای صاف و شلاقی شدن آن کمک خواهند گرفت.

معرفی روش های حالت دادن موی فرفری

روش های حالت دادن موی فرفری

برای صاف و زیبا شدن مو، روش های بسیار و کار آمدی وجود دارد که در ادامه این مطلب با بیان آن ها سعی کرده ایم، زیبایی و درخشانی را به آنان هدیه کنیم. با عمل به هریک از موارد گفته شده می توانید در طی یک ماه تاثیر شگفت انگیز آن را به خوبی مشاهده کنید.

  • استفاده منظم از نرم کننده مناسب مو

در این مورد می توان از نرم کننده ای که می دانید مناسب با موی شما می باشد، استفاده کنید. همچنین بهتر می باشد قبل از خرید شامپوی مورد نظر به اتیکت آن توجه کافی داشته باشید، تا مناسب برای موهای فر باشد.

۱- نرم کننده مناسب مو

  1. در ابتدا قابل به ذکر است که در بین نرم کننده ها فرمول های سبک بهترین روش برای موهای آسیب دیده هستند. همچنین فرمول های سنگین برای موهای فر و خشک مناسب می باشند.
  2. فر های سخت و یا گره خورده به طور معمول به کرم های نرم کننده برای صاف شدن نیاز دارند.
  3. موهای خشک نیز به نرم کننده های خیلی مرطوب و دارای روغن نیاز دارند.
  4. همچنین در روش دیگر می توان برای موهای فر و آسیب دیده از نرم کننده مخصوص به آسیب دیدگی استفاده کرد.
  • ترکیب نرم کننده

در بین موهای فر می‌توان بیش ترین میزان آسیب دیدگی و خشکی را مشاهده کرد، که از قدیمی‌ ترین رشته مو بوده است. در این امر و حالت دادن موی فرفری بهتر می باشد از نرم کننده هایی که از پایین به سوی ریشه می رود، استفاده کنید. بهتر می باشد که پایین موها بیشتر از ریشه آغشته به نرم کننده شود تا ترکیبات و روغن های نرم کننده به ریشه مو برخورد نکند.

چگونگی خشک کردن موهای فر بعد از حمام

  • مدت زمان ماندگاری نرم کننده بر روی مو

بهترین زمان برای حالت دادن موی فرفری مدت زمان ۵ الی ۱۰ دقیقه است که بر ساقه مو باقی بماند. قابل ذکر است که اگر مو به میزان بالایی خشک نباشد، می‌توان با ۵ دقیقه به خوبی آن را نرم کرد، اما برای موهایی با فر سخت باید ۱۵ دقیقه الی ۲۰ دقیقه، نرم کننده بر روی مو باقی بماند.

  • شستشو با آب سرد

در این شرایط بهتر می باشد، تمامی سطح پوست را با آب سرد شستشو دهید. این کار سبب عدم خروج روغن طبیعی موی سر می شود که با جذب به پوست سر، موجب نرم شدن مو می شود. حال بهتر است از انگشتان خود برای آبکشی مو همانند شانه استفاده کنید، تا تمامی زوایا به خوبی در بر گرفته شود. قابل به ذکر می باشد که شانه های دانه درشت در این بین بهترین گزینه می باشند.

  • استفاده از محصولات خارجی به طور دلخواه

طبیعی است که بسیاری از کارخانه ها به تولید نرم کننده و ماسک مو در شکل و انواع مختلف مشغول هستند. با استفاده از آن ها می توان به حالت دادن موهای فرفری خود پرداخت و به خوبی از آن ها مراقبت کنید تا آسیب دیده نشود. همان طور که در ابتدای این مطلب گفته شد، با توجه به اتیکت می توان به انتخاب مناسب ترین نرم کننده برای مو های خود پرداخت.

  • بگذارید موهایتان در فضای باز خشک شود

برای حالت دادن موهای فرفری و جلوگیری از وز شدن موها باید خشک شدن آن را در فضای باز و آزاد قرار داد. اگر مایل به خشک کردن موهایتان با مدلی خاص و استفاده از وسایل الکترونیکی هستید، باید مطمئن و کم آسیب ترین آن را انتخاب کنید.

آشنایی با نحوه حالت دادن موی فرفری

  • از وسایل گرمایشی در درجه ای پایین استفاده کنید

گرمای بیش از حد سبب آسیب رساندن به بافت مو می شود. اگر از سشوار، اتوی مو و شانه های بسیار داغ استفاده می کنید، بهتر می باشد که از این به بعد آن را بر روی کمترین درجه تنظیم کنید. همچنین اگر مایل به استفاده از سشوار ها هستید، بهتر است از یک وسیله ضخیم برای جلوگیری از برخورد مستقیم گرما با موهای خود استفاده کنید.

استفاده از روغن های طبیعی

روغن های طبیعی تاثیرات به سزایی می توانند بر پوست و موی انسان ها بگذارند، که با شناسایی هر مورد از آن ها می توان مشکلات مربوط به موی خود را از بین برد. در در ادامه این مطلب با انواعی از روغن ها، نحوه کار و روش تاثیر آن بر روی مو آشنا خواهید شد، که برای حالت دادن موی فرفری شما بسیار کارآمد خواهد بود.

  • انتخاب مناسب ترین نوع روغن برای موهایتان

روغن ها از دست روش های طبیعی برای حالت دادن موها هستند، که می توان آن ها را جایگزین محصولات شیمیایی و خطرناک کرد. برای این که متوجه شوید چه نوع روغنی مناسب شما و جنس موهایتان است، بهتر می باشد که ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

روغن جوجو با:

این روغن از دسته مواردی می باشد، که می‌توان با کم ترین هزینه بیش ترین چربی آن را حس کرد، همچنین قابل به ذکر است که این روغن برای موهای فر و کم حجم مناسب می باشد.

روغن نارگیل:

روغن نارگیل بهترین گزینه برای صاف شدن مو و افزایش استحکام ریشه است. این روغن بیشتر برای مدل مو های آمریکایی و آفریقایی مناسب است، که محبوب آن ها برای صاف کردن موهای شان نیز است. اما ممکن است که برخی از افراد این نواحی از بوی آن خوششون نیاید.

استفاده از روغن های مناسب برای حالت دادن موی فرفری

روغن زیتون و انگور:

این روغن که دارای سفتی طبیعی می باشد برای فر های نسبتاً سبک بسیار مناسب است. علاوه بر نرم و درخشان کننده مو، جلوگیری از خارش سطحی سر و جلوگیری از شوره مو از دیگر عملکرد های استفاده از روغن زیتون و انگور بر موی سر می باشد. بهتر می باشد این نکته را در نظر داشته باشید که روغن زیتون بوی قوی دارد، که اکثر افراد آن را را قبول نمی کنند.

  • داغ کردن روغن با استفاده از آب گرم

گفتنی است که روغن گرم برای حالت دادن مو بسیار مناسب می باشد. در این شرایط باید گفت که استفاده از مایکروویو، ماهیتابه های داغ را از سر خود بیرون کنید، چرا که سبب سوختن آن می شود. پس بهتر می باشد برای گرم کردن روغن ها از آب گرم در یک کاسه استفاده کنید. روغن نارگیل از دسته مواردی است که نیازمند به گرم کردن می باشد. فقط در شرایطی می‌توان از گرم کردن آن خود داری کرد که در محیطی با درجه بالا قرار گرفته باشد.

  • مواظب لباس های خود باشید

در اثر برخورد روغن با لباس ممکن می باشد، لکه های بر سطح آن ایجاد شود که از بین بردن آن بسیار سخت است. بهتر می باشد قبل استفاده از شنل مو، پیش بند و یا یک بارانی استفاده کنید.

  • روغن ها را از سمت بالا به پایین بر سطح مو حرکت دهید

در ابتدا بهتر می باشد که از یک اونس شروع کنید، و اگر لازم بود آن را بیشتر کنید. حال از پایین شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید. هنگام مالیدن‌ روغن بر سطح پوست از تمام انگشتان خود همانند یک شانه دندانه درشت کار بکشید. همچنین مواظب باشید که روغن به طور مستقیم با سطح پوست سر برخورد نداشته باشد.

انتخاب شانه مناسب برای موهای فر

  • اجازه دهید ۵ الی ۲۰ دقیقه مو با روغن ترکیب شود

استفاده از روغن ها سبب می‌شود که مواد معدنی به خوبی وارد بافت شود و آسیب‌های آن را درمان کند. حال بهتر می باشد که بعد از آغشته کردن مو به روغن به مدت ۵ دقیقه آن را به حال خود رها کنید. قابل به ذکر بوده که اگر موهای تان بیشترین میزان آسیب دیدگی و خشکی را دارا است، بهترین است تا ۲۰ دقیقه نیز صبر کنید.

  • شستشو با آب سرد

نکته قابل توجه این می باشد آب سرد به خوبی تاثیری که روغن بر روی مو می گذارد، را نگه می‌دارد. شستن روغن ها بسیار طولانی تر از شستن نرم کننده ها می باشد. پس مطمئن شوید که به طور کامل روغن را از سطح پوست موی خود خارج کردید، ماندن روغن بر روی مو سبب چرب شدن آن می‌شود که ممکن است برای برخی از افراد آزاردهنده باشد. بعد از شستشو اجازه دهید که مو در فضای آزاد خشک شود.

نکاتی که در حالت دادن موی فرفری باید در نظر داشته باشید

در ادامه این مطلب نکات در رابطه با حفاظت و جلوگیری از وز شدن مو ها که بسیار نا خوشایند است، بیان شده است. توصیه می شود با عمل به هر یک از موارد گفته شده، زیبایی را به موهای خود هدیه دهید.

  1. استفاده از بهترین نوع نرم کننده و مناسب با موهای خود
  2. همانند دستور العمل ثبت شده بر روی شامپو اقدام کنید.
  3. می توانید روغن را در دمای مناسبی از گرما، گرم کنید.
  4. برای شستشو حتما از آب سرد استفاده کنید.
  5. برای حالت دادن موی فرفری خود حتما از شامپوی مناسب و مخصوص خود استفاده کنید.
  6. اگر موهای بلندی دارید بهتر باشد که آن را دسته دسته کنید.
  7. از انواع محصولات دلخواه شستشو برای موهای خود می توانید استفاده کنید.
  8. درست است که استفاده روزانه از نرم کننده های قوی مناسب نیست، اما باید آن را در مدت زمان مشخص به طور پیوسته تکرار کنید.
  9. در ابتدا برای جلوگیری از ریزش بیش از حد مو و گره خوردن آن ها بر یک دیگر، باید موهای خود را به خوبی شستشو و تمیز کنید، تا در شانه کردن به مشکل بر نخورید.

علت کوتاه کردن مو ها در اواخر هر ماه

  • ترفند های مراقبت از مو

  1. به هیچ وجه از حوله برای خشک کردن موهای خود استفاده نکنید، چرا که در آخر سبب وز شدن و پیچیدگی آن ها بر یکدیگر می شود.
  2. هیچ گاه نباید از نرم کننده بعد از شامپو زدن های خود استفاده کنید.
  3. هیچگاه هنگامی که موهای خود را به وسیله روغن های طبیعی چرب کرده اید، نخوابید.
  4. هیچگاه موهای خود را به مدت طولانی برای حال خود رها نکنید. بهتر می باشد که هر دو الی سه ماه از سر آن کوتاه شود.
  5. از اتو و سشوار های پیوسته برای مو های خود جلوگیری کنید.
  6. طبیعی است که بافتن مو بسیار زیبا به نظر بیاید اما قابل به ذکر است که در طولانی مدت سبب ریزش و از بین رفتن ریشه و استحکام آن می شود.
  7. بهتره باشه که در این رابطه استفاده از هر نوع وسایل زینتی همانند کش، گیره و کلیپس که سبب آسیب رساندن به ریشه مو می شود، را محدود کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو