چرا باید دوچرخه سواری کنیم؟ نکاتی مهم برای دوچرخه سواری

منبع: سیمرغ

76

1399/3/16

11:37


چرا باید دوچرخه سواری کنیم؟ نکاتی مهم برای دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یکی از ورزش های بسیار مفید برای سلامت جسم و روح است، اگر قصد دارید دوچرخه سواری را شروع کنید، بهتر است نکاتی را رعایت کنید

دوچرخه‌سواری را چگونه شروع کنم؟

اگر می‌خواهید دوچرخه سواری را شروع کنید و هنوز انگیزه کافی ندارید به گفته این مربی دوچرخه‌سواری، هالی سیئار، توجه کنید که می‌گوید: "دوچرخه‌سواری نشاط‌آور و روشی عالی است برای این‌که آدم فعال بماند. دوچرخه‌سواری به شما حس آزادی می‌دهد، به راحتی می‌شود آن را در برنامه‌ روزانه گنجاند، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد که به شما در این کار لذت‌بخش کمک می‌کند."

بیشتر بدانید : اثرات عجیب دوچرخه سواری بر مغز را بخوانید

بیشتر بدانید : دوچرخه سواری کیفیت نعوظ آقایان را کاهش می دهد!

چرا باید دوچرخه‌سواری کنید؟

به گفته وی تحقیقات زیادی نشان می دهد که دوچرخه‌سواری خطر ابتلا به بیماری‌های مزمنی مثل بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و سکته را کاهش می‌دهد. دوچرخه‌سواری با سرعت متوسط باعث می‌شود درهرساعت ۵۰۰ کالری بسوزانید. دوچرخه‌سواری به‌ویژه برای سفت‌ کردن عضلات پایین و میانه‌ بدن مناسب است.

 نکاتی برای دوچرخه‌سواری

سعی کنید آهنگ رکاب‌زنی‌تان بین ۷۰ تا ۹۰ دور در دقیقه باشد. سیئار می‌گوید: "در تپه‌ها آماده باشید که تا شیبی را دیدید دنده را سبک کنید و بیشتر رکاب بزنید."

وقتی می‌خواهید دور بزنید، پدال بیرونی را در پایین‌ترین حالت بیاورید و روی آن فشار بیاورید تا چسبندگی بیشتری به دوچرخه داشته باشید.

چه دوچرخه‌ای بخرم؟

پاسخ به این سوال بستگی دارد به این‌ که می‌خواهید چه جور دوچرخه‌سواری کنید. برای مسیرهای خاکی یا پردست‌انداز، دوچرخه‌ کوهستان مناسب است. اگر قصد دارید در رویدادی شرکت کنید یا مسابقه بدهید یا رفت‌وآمد روزانه‌تان را با دوچرخه انجام می‌دهید، دوچرخه جاده بخرید.

بیشتر بدانید : فواید دوچرخه ثابت بیشتر است یا دوچرخه سواری در فضای باز؟

بیشتر بدانید : دوچرخه سواری برای چه کسانی مضر است؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو