آبگوشت مرغ با نخود و آموزش طرز تهیه آبگوشت مرغ ساده خوشمزه

منبع: روزگار

170

1399/3/16

14:03


آبگوشت مرغ با نخود و آموزش طرز تهیه آبگوشت مرغ ساده خوشمزه

آبگوشت مرغ , همانطور که می دانید آبگوشت یکی از غذاهای قدیمی و سنتی ما ایرانی هاست که همچنان به کرات طبخ و تهیه می شود. باید قلق درست کردن آبگوشت را بلد باشید تا بتوانید آن را به خوشمزه ترین حالت درست کنید. ما در این بخش از آموزش آشپزی قصد داریم آبگوشت مرغ را تدارک ببینیم. استفاده از مرغ می تواند آبگوشت را به یک غذای رژیمی هم تبدیل کند.

 

آبگوشت مرغ با لپه,آبگوشت مرغ بدون رب,آبگوشت مرغ,آبگوشت مرغ مجلسی

 

آبگوشت مرغ بدون رب

 

مطالب مرتبط

با توجه به ذائقه هر شهر و منطقه از کشور آبگوشت را به روش های مختلف آماده می کنند. برای تهیه آبگوشت مرغ موارد لازم در جدول زیر را تهیه فرمایید و سپس به سراغ آموزش بروید. 

 

مواد لازم آبگوشت مرغ
پیاز ۱ عدد
نمک و فلفل به اندازه
سیب زمینی  ۱ عدد
لپه نصف پیمانه
لیمو عمانی دلخواه
آب ۶ فنجان
سیر ۳ حبه
لوبیا چیتی نصف پیمانه
نخود و لوبیا ۱ پیمانه
مرغ  نیم کیلو گرم

 

۱) در مرحله اول باید حبوبات را به مدت ۱ شبانه روز در آب خیس دهید. اگر در این مدت چند بار آب آن را عوض کنید که خیلی بهتر است. فقط در این صورت است که نفخ آن به صورت کامل گرفته می شود. حال به سراغ تهیه کردن آبگوشت مرغ برویم. ظرف مناسبی تهیه کنید و حبوبات را در آن بریزید. اگر قابلمه باشد بهتر است.

 

۲) حالا مرغ را شستشو داده و قطعه قطعه کنید. دیگ کوچکی برداشته و تکه های مرغ را در آن بریزید. دقت کنید که قبل از ریختن مرغ ها در دیگ، باید روغن اضافه می کردید. حالا شروع به تفت دادن مرغ کنید.

 

۳) بعد از اینکه مرغ تغییر رنگ پیدا کرد. سیر و پیاز نگینی خرد شده را به این ترکیب اضافه کنید. و سپس به دیگ مقدار مشخص شده گوشت را اضافه نمایید. شروع به تفت دادن پیاز و سیر کنید. زمان آن است که حبوباتی که از قبل نیم پز کرده اید را به گوشت اضافه کنید.

 

۴) حالا وقت آن است که حدوداً ۵ یا ۶ فنجان آب هم اضافه نمایید. در نظر داشته باشید که اگر می خواهید آبگوشت تان پُرآب باشد، باید این میزان آب را زیاد کنید. یعنی حدوداً تا ۱۰ فنجان آب بیفزائید. نوبت طعم دهی به آبگوشت است. نمک و فلفل و زردچوبه را به دلخواه به مواد اضافه کنید.

 

۵) حالا سیب زمینی را که از قبل به اندازه های دلخواه خرد کرده اید را هم به باقی مواد بیفزائید. سپس اجازه دهید تا آبگوشت مرغ کاملاً جا بیوفتد. بعد از اینکه آبگوشت کاملاً جا افتاد، آن را در کاسه های مخصوص بریزید و سرو کنید. می توانید برای طعم دهی بهتر به آبگوشت از لیمو عمانی هم استفاده نمایید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو