جادار‌ترین سدان‌های سال ۲۰۲۰ از نگاه یو اس نیوز! (قسمت آخر)

جادار‌ترین سدان‌های سال ۲۰۲۰ از نگاه یو اس نیوز! (قسمت آخر)


منبع: فوت و فن

226

1399/3/16

14:06


جادار‌ترین سدان‌های سال ۲۰۲۰ از نگاه یو اس نیوز! (قسمت آخر)

فروش خودروهای سدان در بازار آمریکا عمدتاً به خاطر محبوبیت خودرو‌های کراس اور و شاسی بلند با کاهش مواجه شده است.

در واقع برخی خودرو سازان تولید بیشتر مدل‌های سدان خود را متوقف کرده و به ساخت شاسی بلند‌های بیشتر پرداخته‌اند.

با این حال اگر خودرو‌های سدان را به دلیل ویژگی‌هایی همچون کاربردی بودن، قیمت پایین، راندمان سوخت، و دینامیک رانندگی کلی ترجیح می‌دهید هنوز هم گزینه‌های مطمئنی برای خرید وجود دارند.

دلیل عمده‌‌ای که خانواده‌های آمریکایی خودرو‌های کراس اور را به سدان‌ها ترجیح می‌دهند ارائه‌ی فضای سرنشین و حمل بار بیشتر آن‌ها نسبت به خودرو‌های سدان محسوب می‌شود.

این در حالیست که شاسی بلند‌های مرسوم نیز از مزیت داشتن توانمندی‌های فراوانی برخوردار بودند، چرا که آن‌ها بر پایه‌ی پلتفرم‌ خودرو‌های تراک ساخته شده بودند.

بیشتر کراس اور‌ها و شاسی بلند‌های امروزی بر پایه‌ی پلتفرم خودرو‌های عادی ساخته می‌شوند و از این رو جایگزینی حقیقی برای یک خودرو پیکاپ تراک محسوب نمی‌شوند، هرچند این خودرو‌ها سودمندی بیشتری را فراهم کرده و در بسیاری از آن‌ها شاهد ارائه‌ی سیستم سواری دو دیفرانسیل هستیم.

از طرفی به عقیده بسیاری از افراد کراس اور‌ها نسبت به خودرو‌های سدان از امنیت بیشتری برخوردار هستند.

این موضوع در برخی موارد درست به نظر می‌رسد اما با این حال احتمال واژگونی تقریباً تمامی شاسی بلند‌های موجود در بازار امروز به دلیل وجود مرکز گرانش بالاتر، بیشتر خواهد بود.

در آخر انتخاب میان مدل‌های مختلف و نوع خودرو به ترجیحات و اولویت‌های شخصی افراد برمی‌گردد.

ما به منظور کمک به شما در اتخاذ تصمیمی آگاهانه در هنگام خرید خودرو جادار‌ترین خودرو‌ها در سه بخش سدان‌های سایز متوسط، سدان‌های سایز بزرگ، و سدان‌های هیبریدی را بر اساس فضای سرنشین موجود در ردیف دوم و فضای صندوق عقب هر خودرو، رتبه بندی کرده‌ایم.

لازم به ذکر است که امتیازات و رتبه بندی‌های این وبسایت همزمان با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات و تحقیقات تخصصی جدید به طور مرتب دستخوش تغییر خواهد شد.

از این رو امتیازات ذکر شده در این مطلب ممکن است با امتیازات موجود در رتبه بندی‌ خودرو‌های جدید و نقد و بررسی‌های جداگانه مغایر باشند.

ادامه‌ی این مطلب را دنبال کنید تا با جادار‌ترین سدان‌های موجود در بازار امروز بیشتر آشنا شوید:

جادارترین سدان‌های هیبریدی

پیش از این با جادار‌ترین سدان‌های سایز متوسط و سایز بزرگ موجود در بازار آشنا شدیم.

با این وجود اگر به دنبال خودرویی با راندمان سوخت بهتری هستید و در عین حال به فضای کافی برای سرنشینان و حمل بار نیز نیاز دارید ادامه‌ی این بخش را دنبال کنید تا با جادار‌ترین سدان‌های هیبریدی عرضه شده در بازار امروز آشنا شوید.

۵) فورد فیوژن هیبرید ۲۰۲۰

قیمت: ۲۸,۰۰۰ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۷.۹

فورد فیوژن هیبرید از اتاقی سطح بالا به همراه دو ردیف صندلی جادار برای سرنشینان بالغ بهره می‌برد.

با این حال اندازه‌ی کوچک صندوق عقب به کار رفته در این خودرو و مصرف سوخت بالاتر آن نسبت به دیگر همتایان هیبریدی از جمله نقاط ضعف فورد فیوژن به شمار می‌روند.

با این وجود از دیگر نقاط قوت قابل توجه این خودرو می‌توان به هندلینگ چابک، سواری نرم، قابلیت اطمینان پیش بینی شده‌ی بالاتر از حد متوسط، و امکانات تکنولوژی بصری آن اشاره کرد.

سیستم پیشرانه‌ی به کار رفته در این خودرو برای بیشتر شرایط رانندگی روزمره کفایت می‌کند اما با این حال در سرعت‌های بالا کمی حس ضعف را به راننده منتقل خواهد کرد.

امکاناتی نظیر مجموعه‌ی متشکل از تجهیزات ایمنی پیشرفته‌ی Co-Pilot360 کمپانی فورد، سیستم جهت یابی، سیستم ارتباطی مجهز به صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، و وای فای هات اسپات، به صورت پیش فرض در نسخه‌ی ۲۰۲۰ فورد فیوژن هیبرید عرضه خواهند شد.

۴) تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۰

قیمت: ۲۸,۴۳۰ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸.۷

تویوتا کمری هیبرید با برخورداری از نقاط قوتی همچون نتایج فوق العاده در آزمایشات تصادف، قابلیت اطمینان پیش بینی شده‌ی چشمگیر، و راندمان سوخت استثنایی در صدر رتبه بندی خودرو‌های برقی و هیبریدی ما جا خوش کرده است.

این خودرو ویژگی‌هایی مانند اتاقی جذاب و فضای سرنشین و حمل بار رقابتی خود را در اختیار مالکین خود قرار می‌دهد. این خودرو همچنین به لحاظ پرفورمنس نیز عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

از دیگر ویژگی‌های چشمگیر تویوتا کمری هیبرید می‌توان به شتاب مناسب، قدرت خوب در سرعت‌های بالا، و هندلینگ و سواری متعادل اشاره کرد.

صندلی‌های جلویی مجهز به سیستم گرمایشی،‌ صندوق عقب بدون نیاز به دخالت دست، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، قابلیت اتصال تلفن همراه هوشمند، سه درگاه یو اس بی، قابلیت تشخیص صدا، و وای فای هات اسپات از جمله امکانات موجود در مدل پایه‌ی این سدان هیبریدی محسوب می‌گردند.

این خودرو همچنین به مجموعه‌ی کاملی از تکنولوژی‌های کمک راننده‌ی پیشرفته نیز تجهیز شده است.

۳) هوندا کلاریتی ۲۰۲۰

قیمت: ۳۳,۴۰۰ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: نامشخص

مدل پلاگین هیبرید هوندا کلاریتی ۲۰۲۰ به لحاظ مصرف سوخت خودرو بسیار بهینه‌ای در نظر گرفته شده و شعاع حرکتی تمام برقی ۴۷ مایلی خود را در اختیار مالکین خود قرار خواهد داد.

در بازار امروز هیچ خودرو پلاگین هیبریدی وجود ندارد که توانایی رقابت با این شعاع حرکتی را داشته باشد.

این خودرو از شتابی کافی برای رانندگی شهری برخوردار است اما با این حال در حرکت‌های سبقتی در بزرگراه عملکرد ضعیفی را از خود نشان می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این خودرو می‌توان به فضای حمل بار فراوان و صندلی‌های جلویی راحت و جادار آن اشاره کرد.

صندلی‌های موجود در ردیف دوم این خودرو از فضای کافی برای سرنشینان بالغ بهره می‌برند هر چند فضای سر موجود در این ردیف برای سرنشینان بلند قامت کافی به نظر نمی‌رسد.

نسخه‌ی ۲۰۲۰ کلاریتی به یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی با قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو مجهز شده است.

با این حال منتقدین به غیر بصری بودن و پاسخ دهی کند سیستم اطلاعاتی سرگرمی به کار رفته در این خودرو اشاره داشته‌اند.

از جمله دیگر امکاناتی که به صورت پیش فرض در این خودرو ارائه می‌شوند می‌توان به صندلی‌های جلویی مجهز به سیستم گرمایشی، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، دوربین نقطه کور، کروز کنترل منطبق شونده، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو به همراه سیستم کمکی ترمز، و برف پاک کن‌های حساس به باران اشاره کرد.

۲) تویوتا آوالون هیبرید ۲۰۲۰

قیمت: ۳۷,۰۰۰ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸.۳

تویوتا آوالون هیبرید پیش از این به عنوان برنده‌ی جایزه بهترین خودرو هیبرید یا برقی خانوادگی در سال ۲۰۲۰ برگزیده شده است.

از جمله نقاط قوت این خودرو می‌توان به صندوق عقب جادار، صندلی‌های راحت، و فضای پای فراوان در هر دو ردیف اشاره کرد.

علاوه بر این آوالون هیبرید از اتاقی با کیفیت و سواری راحتی نیز بهره می‌برد اما با این حال این خودرو از شتاب کافی در مقایسه با رقبا برخوردار نمی‌باشد.

این خودرو در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده امتیاز بالاتر از حد متوسط را به خود اختصاص داده و سابقه‌ی کسب امتیازات تصادف بسیاری خوبی را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.

از جمله امکاناتی که به صورت پیش فرض در آوالون هیبرید ۲۰۲۰ ارائه خواهند شد می‌توان به مجموعه‌ی سیستم‌های ایمنی فعال، روکش چرم مصنوعی، صندلی‌های جلویی مجهز به سیستم گرمایشی، صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی، قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی، پنج درگاه یو اس بی، و یک وای فای هات اسپات اشاره کرد.

با این وجود کار با سیستم اطلاعاتی سرگرمی این خودرو به راحتی دیگر رقبا نیست و علاوه بر این فاقد قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو نیز می‌باشد.

۱) هوندا آکورد هیبرید ۲۰۲۰

قیمت: ۲۵,۶۲۰ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸.۴

هوندا آکورد هیبرید به لطف برخورداری از نقاط قوتی مانند راندمان سوخت فوق العاده، اتاق باکیفیت، و دینامیک رانندگی همه جانبه‌ی خود عملکرد خوبی را در رتبه بندی خودرو‌های هیبرید و برقی ما به نمایش می‌گذارد.

این خودرو ویژگی‌هایی همچون سواری راحت، هندلینگ تحت کنترل، و شتاب چابک را در اختیار مالکین خود قرار می‌دهد.

با این حال این خودرو نیز همانند دیگر مدل‌های هیبریدی سرزندگی لازم را در سرعت‌های بالا ارائه نمی‌دهد.

هوندا آکورد هیبرید متعلق به نسلی از خودرو‌هایی است که در آزمایشات تصادف امتیازات فوق العاده‌ای را کسب نموده‌اند.

نسخه‌ی ۲۰۲۰ آکورد هیبرید به همراه مجموعه‌ی کاملی از امکانات کمک راننده‌ی پیشرفته عرضه می‌شود. به علاوه، این خودرو از یک صفحه نمایش ۷ اینچی در کنار نور بالای خودکار نیز بهره می‌برد.

با ارتقاء نسخه‌ی پایه‌ی این خودرو از ویژگی‌هایی نظیر یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی بصری، به روز‌ترین قابلیت اتصال تلفن همراه هوشمند، صندلی‌های جلویی مجهز به سیستم گرمایشی، مون روف، و سیستم نظارت بر نقطه کور برخوردار خواهید شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو