آموزش تمیز کردن اتو و لکه های سوخته کف اتو

منبع: روزگار

126

1399/3/16

14:22


آموزش تمیز کردن اتو و لکه های سوخته کف اتو

تمیز کردن اتو تمیز کردن محفظه درون اتو بخار در این قسمت نکاتی برای نگهداری از اتو را برای شما آموزش داده ایم تا بتوانید از اتوی خود سال ها مراقبت و نگهداری کنید

 

نکاتی برای تمیز کردن اتو


۱- نصف فنجان آب را با نصف فنجان سرکه سفید مخلوط کنید. این محلول پاک‌کننده می‌تواند باکتری زدا، رسوب زدا و بوگیر باشد و البته، شیوه‌ای اقتصادی برای تمیزکردن داخل اتو است. علاوه بر آن، ساده‌ترین روش برای تمیز کردن بخش‌هایی از اتو است که نمی‌توان بجز این ماده، به شیوه‌ی دیگری آنها را تمیز کرد.


۲- مخزن آب اتو را با محلول پاک‌کننده پر کنید و اتو را روشن کنید تا داغ شود. اتو را بر روی داغ‌ترین شماره‌ی تنظیماتش قرار دهید. اگر اتو شما ابزار تغییر دما ندارد، آن را بر روی تنظیمات مربوط به لباس‌های نخی قرار دهید.


۳- محلول پاک‌کننده را در درون اتو بخار داغ، حرکت دهید. برای این کار دکمه‌ی بخار را نگه داشته و اتو را در همین حین، بر روی یک حوله، روی تخته‌ی اتو بفشارید. این کار را چندین بار به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه انجام دهید که در کل یک و نیم دقیقه زمان می‌برد.


۴- هر ماده‌ی تمیز کننده‌ای که در مخزن مانده، خالی کنید. حتماً این ماده را خرج کنید زیرا دیگر نیازی به آن برای تمیز کردن اتو نداریم.


۵- مخزن را با آب تازه و تمیز پر کرده و دوباره فرآیند بخار‌دهی را تکرار کنید. این کار باعث می‌شود باقیمانده‌ی سرکه از درون اتو و مخزن آن تخلیه شود. باقیمانده‌ی آب را از درون مخزن نیز تمیز کنید.

 

نکاتی برای تمیز کردن اتو


تمیز کردن اتو اتو بخار


۱- به میزان یکسانی نمک و سرکه سفید را با یکدیگر ترکیب کنید. نتیجه‌ی آن ماده‌ی ساینده‌ی نرمی است که برای تمیز کردن کف اتو بخار به کار می‌رود. به خصوص زمانی که ظرف زیر اتو بخار شما خراش برداشته و به خوبی بر روی میز اتو سر نمی‌خورد، این ترکیب عالی است.


۲- این محلول پاک کننده را با پارچه‌ای مرطوب، بر روی ظرف زیرین اتو بخار بمالید. لایه‌ی یکسانی از این محلول را بر روی ظرف بمالید و به آرامی با حرکات مالشی، آن را با حوله تعدیل کنید. در نهایت اضافه‌ها را بردارید.


۳- تا هر زمانی که نیاز است که اتو تمیز شود، این ماده را به ظرف اتو بمالید و تمیز کنید. دقت کنید که بر روی ظرف، خراش ایجاد نکنید زیرا این خراش، برای همیشه آن را نابود می‌کند.


۴- حتماً سوراخ‌های بخار را که در ظرف زیرین اتوی بخار قرار دارد، تمیز کنید. طی زمان این سوراخ‎ها پر می‌شوند و رسوب می‌کنند. اگر اتو شما بخار تولید نمی‌کند، ممکن است یکی از مشکلات آن، رسوب داخل سوراخ‌ها باشد. با استفاده از مسواک، خلال دندان، گوش پاک‌کن یا یک شیء نرم، هر ماده‌ی قابل مشاهده‌ای که در این سوراخ‌ها مشاهده می‌کنید، تمیز کنید.
۵- در صورتی که کف اتو شما از مواد نچسب ساخته نشده، از پاک کننده‌ی مخصوص اتو بخار که از فروشگاه می‌توانید خریداری کنید، استفاده نمائید. برخی اتوهای بخار، از مواد نچسب ساخته نشده‌اند. گرچه این ظرف‌ها را نیز می‌توانید با محلول نمک و سرکه تمیز کنید، اما توصیه می‌شود که از پاک‌کننده‌های آماده استفاده کنید. یک ساینده‌ی بسیار ملایم می‌تواند به عنوان آخرین راه حل استفاده شود.

 

نکاتی برای تمیز کردن اتو


نگهداری از اتو بخار


۱- هر پلاستیک آب شده‌ای که بر روی اتو مشاهده می‌کنید، تمیز کنید. کف اتو بخار را در ظرفی از آب یخ قرار دهید. این کار سبب می‌شود پلاستیک‌های آب شده که به آن چسبیده، سفت شود و بتوانید به سادگی آن‌ها را بکنید.


۲- از ملحفه‌های خشک‌کن، برای براق ماندن و خوشبو شدن اتوی خود استفاده کنید. اتوی داغ را ابتدا بر روی این ملحفه و سپس روی حوله بکشید. این حرکت را چندین بار تکرار کنید تا درخشش اتوی شما با از بین رفتن روغن‌ها بیشتر شود.


۳- مخزن اتو را با آب مناسب پر کنید. بسته به سختی آب مصرفی مورد استفاده‌ی شما و میزان استفاده، دوام اجزاء درونی اتوی شما تغییر خواهد کرد. ممکن است اتوی شما نیاز به آب خاصی داشته باشد. آب معدنی همیشه می‌تواند مناسب باشد. با این حال، گزینه‌ی بهتر و ارزان‌تر، آب شیر است که فیلتر شده و تمیز باشد.


۴- مدام سیم برق آن را چک کنید. به آسیب یا سوختگی در کابل دقت کنید زیرا آسیب به این ناحیه خطرناک بوده و بهتر است تا زمان تعمیر شدن کابل، از اتو استفاده نکنید.


۵- اتو را به درستی نگهداری کنید. زمانی که از اتو استفاده نمی‌کنید، هیچگاه فشاری بر روی آن وارد نکنید (آن را به سمت پشت نخوابانید). یک اتو باید به صورت نشسته در محلی که ثابت باشد و خطر افتادن نداشته باشد، قرار گیرد. دقت فرمائید اتوی داغ را در محلی قرار ندهید که باعث ایجاد خطر شود و کف آن در زمان داغ بودن، با پارچه‌ یا شیء دیگری در تماس نباشد.

 

آموزش تمیز کردن اتو و لکه های سوخته کف اتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو