بیوگرافی فرشته حسینی، هنرپیشه افغان در ایران

بیوگرافی فرشته حسینی، هنرپیشه افغان در ایران


منبع: روزیاتو

139

1399/3/16

14:46


فرشته حسینی دختر اردیبهشت ماهی متولد سال ۱۳۷۶ در تهران، از جمله هنرپیشه های سینما و تئاتر است که والدین ایرانی و افغان تبار دارد. این هنرپیشه خوش آتیه سینمای ایران، برای بازی در فیلم «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی، موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره بین المللی فیلم مراکش شد.

تصویر استایل لباس خانم فرشته حسینی را در عکس شاخص این گفتار مشاهده می کنید که با استقبال مجلات سینمایی و مد همراه شده بود. فرشته حسینی تا کنون در سریال های تلویزیونی، نقش آفرینی نکرده و یک بار جلوی دوربین هومن سیدی برای نقش آفرینی در سریال شبکه خانگی قورباغه رفت که محصول سال ۱۳۹۸ بود.

فرشته حسینی در فیلم هایی چون یلدا به کارگردانی مسعود بخشی، شکستن همزمان بیست استخوان به کارگردانی جمشید محمودی (در نقش هنگامه) و فیلم سونامی به کارگردانی میلاد صدر عاملی (پسر رسول صدر عاملی) در نقش ترگل، حضور یافت.

فرشته حسینی هنرپیشه افغان ستاره جشنواره مراکش شد. در جشنواره مراکش جایزه بهترین هنرپیشه زن به فرشته حسینی به خاطر بازی در فیلم «رفتن» تعلق گرفت. فرشته حسینی متولد ایران و از والدینی افغان است.

فرشته حسینی در سال ۱۳۹۵ در گفت و گویی با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود که الگوی دختران افغان تبار بوده و آرزو می کند که خانواده های افغانستان، آرزوی دختران خود را نکشند. فیلم رفتن به کارگردانی نوید محمودی، نماینده سینمای افغانستان در بخش فیلم های خارجی اسکار بود که از فهرست نهایی حذف شد.

فرشته حسینی فعالیت خود را با دوره های آزاد آموزش بازیگری آغاز کرد و اصغر محبی و رحمانیان، معلمین وی در این راه بودند. او مخالفت خانواده را مهم ترین مانع سر راه فعالیت هنری دختران افغان تبار در ایران می داند. او گفته بود که فعلا قصد فعالیت در سینمای افغانستان را ندارد.

فرشته حسینی

جدید ترین پست اینستاگرامی فرشته حسینی در خیابان الهیه تهران

فرشته حسینی

فرشته حسینی در صحنه ای از لوکیشن فیلم قورباغه ها

فرشته حسینی دارای ۱۰۷ هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد و ۳۴ پست تا هفته دوم خرداد ۹۹ به اشتراک گذاشت. اما ۱۰۰۰ صفحه را دنبال می کند.

امیدواریم دختران و پسران افغان تبار مقیم ایران، بتوانند مسیر رشد و پیشرفت را طی کرده و فضای هنری و صنعتی و اقتصادی کشور نیز، زمینه را برای شکوفایی استعدادهای این هموطنان عزیز فراهم کند. برای هموطنان افغان تبار که خواننده مطالب روزیاتو هستند، آرزوی توفیق روزافزون داریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو