گشنیز ماهی غذای هندی و آموزش طرز تهیه گشنیز ماهی خوش طعم

منبع: روزگار

135

1399/3/16

19:14


گشنیز ماهی غذای هندی و آموزش طرز تهیه گشنیز ماهی خوش طعم

گشنیز ماهی , غذاهایی که با ماهی تهیه می شود آنقدر تنوع دارد که اگر بخواهیم همه آنها را نام ببریم مثنوی هفتاد من هم برایش کم است. به دلیل خوشمزه بودن ماهی و همچنین دارا بودن انواع ویتامین، توصیه می کنیم که در ماه حداقل دو بار از این غذای دریایی استفاده شود. به همین منظور ما تصمیم گرفته ایم که یکی از غذاهای هندی که با ماهی درست می شود را به شما خانه داران عزیز آموزش دهیم. در این بخش از آموزش آشپزی طرز تهیه گشنیز ماهی هندی را آموزش خواهیم داد.

 

طرز تهیه گشنیز ماهی,ماهی گشنیز هندی,گشنیز پلو با ماهی,گشنیز با ماهی,گشنیز ماهی

 

طرز تهیه گشنیز ماهی

 

گیاه گشنیز یکی از سبزیجاتی است که خواص های بی نظیری دارد، بخصوص اینکه آن را در کنار ماهی سرو کنیم و از این طریق بوی بد ماهی را از بین ببریم. اگر می خواهید یک گشنیز پلوی خوشمزه داشته باشید، نیاز است که مواد لازم در جدول زیر را تهیه کرده و سپس سراغ آموزش درست کردن آن بروید.

مطالب مرتبط

 

مواد لازم گشنیز ماهی
 شیر ماهی ۱ کیلوگرم
 فلفل سیاه ۱ قاشق مربا خوری
پودر  زیره  نصف قاشق چای خـوری
پودر زنجبیل ۱ قاشق چای خوری
پودر گشنیز ۱ قاشق چای خوری
پودر سیر و فلفل قرمز (هر کدام) ۱ قاشق چای خوری
روغن زیتون ۴ قاشق غذا خوری
سیر ۲ حبه
گوجه فرنگی ۴ عدد
آبلیمو به مقدار لازم
گشنیز ساطوری ۱ پیمانه
روغن و نمک به میزان لازم

 

 

۱) در اولین مرحله ماهی ها را شستشو دهید. سپس هر کدام از آنها را کاملاً تمیز نمایید. بعد از آن، باید ماهی ها خرد شوند. آنها را مکعبی خرد کرده و در ظرفی بگذارید. به ظرف مورد نظر ادویه بزنید. نمک و فلفل را به اندازه دلخواه خود به ماهی بخورانید.

 

۲) کمی هم روغن زیتون اضافه کرده و سیرهایی که از قبل خرد کرده اید را نیز اضافه کنید. حالا باید ظرف را به مدت چندین ساعت در یخچال قرار دهید. ۵ الی ۶ ساعت برای این امر کفایت می کند.

 

۳)  بعد از گذشت این زمان، ماهی ها را بپزید. ۱۵ دقیقه قبل از پختن آنها، به دلخواه نمک و آبلیمو هم به ماهی ها اضافه کنید. برای اینکه ماهی ها را سرخ کنید، نیاز به تابه ای دارید که باید آن را آماده کنید.

 

۴) بعد از آوردن تابه و ریختن ماهی ها در آن، کمی هم روغن به تابه اضافه نمایید و سپس تابه را روی شعله بگذارید تا ماهی ها شروع به سرخ شدن کنند. در همین حین به سراغ گوجه فرنگی ها بروید.

 

۵) باید گوجه ها را پوست بگیرید و بعد از آن به صورت نگینی خرد نمایید. سپس گوجه ها را به ماهی درون تابه اضافه کنید. نصف گشنیزها را نیز به ماهی در حال سرخ شدن بیفزائید. ۱۰ دقیقه صبر کنید تا سرخ شوند. بعد از سرخ شدن تمامی موارد می توانید ماهی گشنیز را سرو نمایید.

 

۶) دقت داشته باشید که قبل از سرو، نیاز است که به گشنیز ماهی، مقداری آبلیمو اضافه کنید. نهایتاً می توانید این خوراک را با پلو و یا بدون پلو سرو کنید.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو