سس سویا خانگی ساده و آموزش طرز تهیه سس سویا خوشمزه لذیذ

منبع: روزگار

174

1399/3/17

10:21


سس سویا خانگی ساده و آموزش طرز تهیه سس سویا خوشمزه لذیذ

سس سویا , سس سویا از انواع سس هایی است که معمولاً شور و حتی تیره رنگ است. مبدأ این سس کشور چین و اکثراً برای غذاهای دریایی استفاده می شود. هر چند ما ایرانی از آن برای طعم دار کردن مرغ، ماهی، گوشت و انواع سبزیجات هم استفاده می کنیم. این سس با غلظت های متفاوت در دنیا تهیه می شود که رنگ تیره و حتی روشن را نیز در بر می گیرد. اگر تا به حال این سس بسیار خوشمزه را تست نکرده اید ما در این بخش از آموزش آشپزی قصد داریم طرز تهیه آن را آموزش دهیم، پس لطفا تا انتها ما را همراهی کنید.

 

سس سویا برای ماهی,طرز تهیه سس سویا,آموزش درست کردن سس سویا خانگی

 

سس سویا خانگی

 

برای تهیه سس سویا موارد موجود در جدول زیر را تهیه کنید و بعد به سراغ آموزش بروید. معمولاً سس ها استفاده های زیادی در منزل می شوند. به همین خاطر درست کردن آنها در خانه و به دست کدبانوی خانه بهداشتی تر خواهد بود. اما با سویا می توان خوراک و غذاهای متنوعی تهیه کرد از جمله شامی سویا ، ماکارونی با سویا و …

مطالب مرتبط

 

مواد لازم سس سویا
لوبیای سویا ۴۵۰ گرم
آرد سفید ۲۴ ق غذاخوری
نمک ۱۶ ق غذاخوری
آب ۱ گالن

 

۱) قابلمه ای آورده و لوبیاهای سویا را درون آن بریزید. سه پیمانه هم آب به آن اضافه کنید و سپس اجازه دهید تا بجوشد. وقتی آب جوشید شعله را کم کرده و بگذارید تا لوبیاها به مدت حداکثر ۹۰ دقیقه بپزند. باید دانه های سویا از غلاف خود بیرون بیایند.

 

۲) زمانی که حس کردید که دامنه های سویا به خوبی پخته شدند. وقت آن است که از آن پوره بسازید، پس آنها را درون مخلوط کن بریزید تا کاملاً پوره شوند. سپس ظرفی بزرگی آورده و پوره سویا را درون آن ریخته و آرد را نیز به ظرف بیفزائید و به خوبی ترکیب نمایید. میخواهیم خمیر شکل بدست آوریم.

 

۳) خمیر بدست آمده را روی سطحی بگذارید و به شکل مستطیلی که ۳ سانتی است ببُرید. سپس این برش ها را روی دستمال مرطوب بگذارید. سپس با دستمالی دیگر روی آن را پوشش دهید. مواد را به همراه دستمال های مرطوب درون یک لایه سلفون پیچیده به طوری که مراقبت باشید تا هوا به داخل آن رسوخ نکند.

 

۴) این بسته بندی را حداکثر ۱ هفته در جایی خشک و البته کاملاً تمیز و تاریک منزل برای مثال داخل آشپزخانه نگهداری کنید. توصیه می کنیم که به آن دست هم نزنید. بعد از این مدت خمیر را از سلفون خارج کرده و داخل سینی بگذارید.

 

۵) حالا سینی را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار داده تا تکه های خمیر قهوه ای رنگ و البته خشک شوند. بعداز انجام این کار ظرفی ترجیحاً قابلمه بیاورید و درون آن آب و نمک ریخته و به خوبی ترکیب کنید. حال تکه های خمیر را که خشک شده اند را به درون قابلمه منتقل کنید. درب قابلمه را هم بگذارید.

 

۶) حالا باید ۶ ماه صبر کنید و هر روز باید به قابلمه سر بزنید و با استفاده از یک قاشق چوبی آن را بهم بزنید. زمانی که تکه های خمیر سویا به خوبی حل شدند. باید مواد را از صافی بگذرانید. بعد از این مرحله سس سویا ما کاملاً آماده شده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو