از بین بردن جای زخم با روش های خانگی و طبیعی

از بین بردن جای زخم با روش های خانگی و طبیعی


منبع: آرگا

185

1399/3/17

10:44


شاید با خود فکر کنید برای از بین بردن جای زخم باید هزینه های زیادی را متقبل شوید اما پیشنهاد ما به شما استفاده از راه های طبیعی برای از بین بردن جای زخم به سادگی است.

از بین بردن جای زخم با روش های خانگی و طبیعی

همه انسان ها خواستار پوستی بی عیب و نقص و عاری از هر گونه لکی هستند چرا که وجود زخم یا لک بر صورت باعث کاهش اعتماد به نفس فرد می شود، هر اتفاقی ممکن است به پوست انسان آسیب برساند مانند جای جوش، زخم بخیه، گزیدگی، بریدگی ،حساسیت و… که ممکن است جای این زخم ها سالیان زیاد بر روی پوست ما بمانند که در این مطب با ارائه راهکار های طبیعی به روند از بین بردن جای زخم می پردازیم.

راهکار هایمناسب برای از بین بردن جای زخم

همه می دانند که انواع مختلف و متنوعی از کرم ها در بازار وجود دارد که برای از بین بردن جای زخم به کار میروند که تاثیر چندانی بر بهبود جای زخم ها ندارند که همچنین نیازمند صرف هزینه های زیادی هستند. هر چه زخم ها بیشتر بمانند و کهنه تر می شوند و همچنین از بین آن کار بسیار دشواری می شود و مانند یک لکه قهوه ای روی پوست ما می ماند استفاده از روش های خانگی و طبیعی بهترین راه برای از بین بردن آنها است.

درمان های خانگی برای از بین بردن جای زخم

راهکار هاس ساده و کم هزینه برای از بین بردن جای زخم

مواد طبیعی بسیار زیادی در طبیعت وجود دارد که به خودی خود تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن جای زخم  می گذارند، که مداومت استفاده از آن ها می توانید صاحب پوستی عاری از لک شوید. که در این قسمت چند ماده موثر را نام می بریم.

عسل 

این ماده معجزه آسا کمک فراوانی به داشتن پوستی صاف می کند کمی از عسل را روی زخم خود بزنید و کمی به صورت دورانی ماساژ دهید سپس می تون با استفاده از یک باند ان را ببندید و بگذارید صبح تا شب بماند سپس با آب گرم شسته شود این کار را هفته ای سه بار انجام دهید تا جای لک از بین برود.

عسل بهترین ماده برای از بین ردن جای زخم

آبلیمو

آبلیمو به دلیلی اسیدی بودنش خاصیت لایه برداری فراوانی دارد و پوست را تحریک می کند، از این رو با استفاده از پنبه آغشته شده به آبلیمو و زدن ان بر روی لک زخم می توانیم اثر زخم را کمرنگ تر کنید،  البته به این نکته باید توجه کرد که زمانی که زخم هنوز باز است نباید از آبلیمو استفاده کرد، این روش را باید زمانی استفاده کنید که زخم کاملا سربسته باشد.

استفاده از آب لیمو برای ازبین بردن جای زخم

یخ

یک روش خانگی بسیار آسان و کم هزینه استفاده از یک قطعه یخ و مالیدن دورانی شکل بر روی پوست است، استفاده از این روش به مرور باعث می شود که جای زخم کم رنگ تر شود. یخ قادر است لک های ناشی از جای جوش را از روی پوست شما از بین ببرد و پوستتان را همانند آینه شفاف کند.

استفاده از یخ براس کمرنگ کردن جای زخم

ژل آلوئه ورا

ژل الوئه ورا تاثیر شگفت انگیزی در روشن کردن جای زخم دارد این گیاه، گیاهی شناخته شده در از بین بردن هر گونه لک است که برای استفاده از آن کافی است ژل داخل ان را دربیاورید و بر روی پوست ماساژ دهید و سپس بگذارید ژل بر روی پوست شما جذب شود. روزانه ۲الی ۳ مرتبه از ژل آلوئه ورا استفاده کنید.

استفاده از ژل آلوئه ورا برای محو کردن جای زخم

سرکه سیب

سرکه سیب یک ضد عفونی کننده طبیعی به حساب می آید. طریقه استفاده از سرکه سیب این ماده جادویی که بر هر دردی دواست بسیار ساده است، کافیست مقداری پنبه را  آغشته به سرکه سیب کنید و روی پوست بزنید تا جذب شود.

استفاده از سرکه سیب برای زدودن لکه از روی پوست

سیب زمینی

سیب زمینی اثر لک بری فوق العاده ای دارد برای استفاده از ان باید ابتدا ان را رنده کنید و سپس روی زخم بگذارید تا چندین دقیقه به همین حالت بماند.

استفاده از سیب زمینی برای روشن کردن جای زخم

روغن نارگیل

روغن نارگیل، آب نارگیل فرقی نمی کند یک ماده بسیار کاربردی است که به تولید کلاژن کمک زیادی می کند در صورت استفاده مداوم جای زخم و لک را محو و سپس به طور کامل از بین خواهد برد کافی است هر شب پوست خود را با ان ماساژ دهید. این کار را روزانه چندین بار تکرار کنید.

نکته: ارائه تمام این راهکار های خانگی فقط و فقط برای از بین بردن جای زخم است که به صورت لکه ظاهر می شود نه خود زخم. نتیجه گرفتن یا نگرفتن از این روش ها تماما به جنس پوست شما بستگی دارد و شما باید به صورت مداوم به استفاده از روش های طبیعی بپردازید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو