دیدنی های سردشت ، آذربایجان غربی | Sardasht

دیدنی های سردشت ، آذربایجان غربی | Sardasht


منبع: تاپ تراول

205

1399/3/17

11:15


خرید بلیط هواپیما

جاهای دیدنی سردشت

سردشت از شهرهای کردنشین آذربایجان غربی‌ست که از جنوب به کردستان، از غرب به مرز عراق، از شمال به پیرانشهر و از شرق به مهاباد می‌رسد. این شهر که در ۹۳ کیلومتری پیرانشهر قرار گرفته، چند جای دیدنی را در خودش جای داده که خاص اقلیم این منطقه‌اند؛ از چشمه کانی گراوان تا آبشار شلماش و منطقه سرسبز آلان. 

در ادامه همراه تاپ تراول باشید تا با جاهای دیدنی سردشت بیشتر آشنا شوید.





   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


آبشار زیبای شلماش سردشت

آبشار شلماش یکی از مهمترین آبشارهای استان آذربایجان غربی به حساب می‌آید که مورد توجه بسیاری از گردشگران می‌‌باشد .این آبشار از ۳ آبشار تشکیل شده و زیبایی آن باعث شده همه ساله به خصوص در فصل گرما هزاران نفر از مناطق مختلف و به خصوص از شهرهای کردنشین برای دیدن این آبشار به سردشت سفر کنند. این سه آبشار به ترتیب و پشت سر هم قرار گرفته‌‌اند که اولین آنها در نزدیکی محل پارکینگ قرار دارد. برای دیدن دو آبشار بعدی باید مسافتی نسبتا زیاد را طی کرد و وارد دره‌ای عمیق شد. امروزه با احداث راه پله و حصارهایی، بالا و پایین رفتن از دره راحت تر و کم خطر‌تر صورت می‌گیرد.

جاهای دیدنی سردشت

چشمه کانی گراوان

نام این جاذبه از دو بخش تشکیل شده است که گراوان آن به معنی چشمه و کانی آن به معنای آب سنگین و سخت است. این چشمه دارای آب و مواد معدنی بسیار زیادی می باشد. اگر یک بطری اب را از این چشمه پر کنید، در آن در کمترین حالت یک گرم املاح وجود دارد. این چشمه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است که به فکر درمان دردهای پوستی خودشان می باشند. این املاح به مرور روی تخته سنگی ته نشین شده اند و اثر بسیار جالبی را خلق کرده اند که دیدن آن می ارزد.

جاهای دیدنی سردشت

مطالب بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی میاندوآب آذربایجان غربی

حمام تاریخی سردشت

حمام تاریخی سردشت، یادگار دوران قاجار در این شهرستان زیباست که از آن با نام‌های دیگری از جمله گرمابه بیستون نیز یاد می‌کنند. این حمام به دستور سردار کل عزیز خان مکری، سیاستمدار کرد در زمان قاجار ساخته شده و ریشه در فرهنگ غنی و تاریخچه کهن شهرستان سردشت دارد.

تخفیفان

در کنار این حمام یا همان گرمابه بیستون نیز می‌توان پارک شهر را که در گذشته با نام «کاروانسرای الیاس آقا» شناخته می‌شده است، پیدا کرد. جالب است بدانید این حمام تا چند سال پیش به صورت عمومی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

جاهای دیدنی سردشت

پل قلاتاسیان

قدمت این پل به سال‌های قبل از اسلام و به دوره سامانیان برمی‌گردد. هر چند از پل و قلعه آثاری برای دیدن به جا مانده اما انتظار دیدن بناهای سالم را نداشته باشید. پل و قلعه‌های مربوط به دوره سامانیان به نام ایزدی قهلاتاسیان در روستایی به همین نام و در شمال شهر سردشت قرار گرفته‌اند. این پل در مسیر رودخانه‌ زاب قرار گرفته و به علت صخره‌ای بودن بستر رودخانه پی‌ریزی نشده است و پایه‌های آن مستقیما روی صخره‌ها قرار گرفته‌اند.

جاهای دیدنی سردشت

منطقه آلان سردشت

یکی از سرسبزترین مناطق سردشت، منطقه آلان است، منطقه‌ای که آبشار رزگه در آن واقع شده. منطقه آلان در ۱۳ کیلومتری جنوب سردشت و در حاشیه جاده ارتباطی سردشت به رزگه واقع شده و در نزدیکی‌اش هم آبشار شلماش قرار دارد.آبشار به صورت ۲ پله از بالای صخره‌ به پایین می‌ریزد. روستای بیتوش با درخت‌های انار، انجیر و گلابی وحشی‌اش و روستای گرویس و مزرعه، جزو باصفاترین روستاهای منطقه آلان هستند.

جاهای دیدنی سردشت

مطالب بیشتر بخوانید
قره کلیسا | نام کلیسایی تاریخی در ایران

 غار آهکی روستای درمان آباد

این غار بزرگ در جنوب غربی شهر سردشت واقع شده ولی هنوز به صورت رسمی شناسایی و مسیریابی نشده است و فقط اهالی این روستا و تعدادی از کوهنوردان منطقه به درون آن راه یافته اند.

جاهای دیدنی سردشت

روستای زمزیران

زمزیران روستایی است با جنگلهای پوشیده از درخت در منطقه کوهستانی بخش وزینه شهرستان سردشت با جمعیتی نزدیک به ۴۰۰ نفر و چشم‌اندازهای زیبای طبیعی, اکثر مردم روستا به دامداری و کشاورزی مشغول هستند و انگور سیاه یکی از سوغات‌های این روستاست.

جاهای دیدنی سردشت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو