ترفندهای از بین بردن بوی بد عرق تابستان

منبع: آسان طب

339

1399/3/17

12:03


از بین بردن بوی بد عرق در فصل تابستان یکی از دغدغه های اصلی افراد است که جانشان را به لبشان آورده است. حتما برای بسیاری از شما پیش امده که به محض اینکه در تابستان پایتان را از خانه بیرون میبرید بدنتان عرق میکند و بوی بدی میگیرد. به طوری که رویتان نمی شود حتی به کسی نزدیک شوید. اما براستی راه چاره چیست؟ در این مقاله به ترفند های برای از بین بردن بوی بد عرق اشاره میکنیم.

از بین بردن بوی بد عرق

از بین بردن بوی بد عرق در فصل تابستان

به گزارش آسان طب ، عرق کردن فرآیندی طبیعی در بدن با هدف خنک سازی است. ولی خب شرایطی ایده آل برای رشد و نمو باکتری ها را هم فراهم میکند .این باکتریها هم باعث تولید اسیدهای چرب شده و در نتیجه بوی بدی را تولید میکنند.

پیشگیری از بوی بد عرق و سم زدایی

برای از بین بردن بوی بد عرق و درمان بدبویی عرق، سم زدایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای این سم زدایی میتوانید کارهای زیر را انجام دهید:

– برای از بین بردن بوی بد عرق و سم زدایی، سبزیجات سبز و برگدار حاوی فیبر همانند اسفناج، کلم و فلفل دلمه ای را در وعده های غذایی خود قرار دهید.

– طبق تحقیقات بدست امده چای سبز، سم زدای بسیار مفیدی است.

– برای سم زدایی بدن پیاده روی و تنفس عمیق در هوای آزاد بسیار مطلوب است. چون اکسیژن می تواند باکتری های درون بدن را نابود کند.

– دور شدن از  از آلودگی، غذاهای پر ادویه، الکل، کافئین، روغن های اشباع، شکر و سیگار از راههای پیشگیر یاز بوی بد عرق و سم زدایی است.

–  روزانه 3 تا 4 لیتر آب بنوشید. چون آب قدرت سم زدایی دارد و آلودگی ها را پاک می کند.

– برای از بین بردن بوی بد عرق و سم زدایی ، حداقل روزی یک میوه حاوی ویتامین سی مصرف کنید. ویتامین سی در سم زدایی روده ها موثر است. پرتقال، لیمو، آناناس، هندوانه، انبه و توت فرنگی سرشار از ویتامین سی هستند و برای سلامتی شما نیز فواید زیادی دارند.

بیشتر بخوانید:

رفع بوی عرق بدنتان با مواد طبیعی

جلوگیری از تعریق زیاد و بوی بد عرق با روشهای طبیعی

از بین بردن بوی بد عرق

در فصل تابستان بدلیل گرمای زیاد ممکن است  2 تا 4 لیتر در ساعت عرق بکنیم.  متاسفانه وقتی این عرق مقدارش بیش از حد شود ، باکتری های موجود در بدن به نوعی پروتئین بدبو تبدیل شده و در نتیجه عرقمان بوی بدی میدهد .شما میتوانید برای پیشگیری از تعریق بیش از حد از روشهای طبیعی استفاده کنید.

* برای از بین بردن بوی بد عرق لباس های روشن بپوشید. رنگ های روشن نسبت به تیره نور و حرارت کمتری به خود جذب می کنندو شما کمتر عرق میکنید.

* برای از بین بردن بوی بد عرق ، از پوشیدن لباس های تنگ و همچنین تولید شده از الیاف مصنوعی دوری کنید. پوشیدن لباس های از جنس کتان، مناسب است زیرا جریان هوا بهتر نفوذ خواهد کرد.

* جهت از بین بردن بوی بد عرق حداقل روزی یکبار دوش بگیرید.

*برای از بین بردن بوی بد عرق از غذاهای چرب، پر ادویه و الکل اجتناب کنید زیرا موجب افزایش گرمای درونی بدن می شوند.

* برای از بین بردن بوی بد عرق زیاد زیر نور آفتاب قرار نگیرید و اگر هم نمی توانید، حتما لباس مناسب بپوشید و از چتر مخصوص روزهای آفتابی استفاده کنید.

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو