محمد یعقوبی و نگارش دو نمایشنامه به زبان فارسی و انگلیسی در روزهای کرونایی / داوری مسابقه نمایشنامه‌نویسی امضاء فرصتی برای وصل‌شدن به جریان درام‌نویسی کشور است

101

1399/3/17

15:29


محمد یعقوبی گفت: می‌دانم که با خواندن نمایش‌نامه‌های شرکت‌کننده‌ مسابقه نمایشنامه‌نویسی امضاء با نمایش‌نامه‌نویسان جوان و شاید گمنام ایران آشنا خواهم شد.

محمد یعقوبی و نگارش دو نمایشنامه به زبان فارسی و انگلیسی در روزهای کرونایی / داوری مسابقه نمایشنامه‌نویسی امضاء فرصتی برای وصل‌شدن به جریان درام‌نویسی کشور است

سرویس تئاتر هنرآنلاین، محمد یعقوبی نمایشنامه‌نویس، کارگردان و مدرس تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های خود طی این ایام گفت: این‌روزها مثل خیلی‌ها در ایام‌ کرونا بیش‌تر در خانه هستم و مثل همیشه سرگرم خواندن و نوشتن. البته پیش از دوران کرونا نیز بیشتر وقت‌ من در خانه می‌گذشت به همین دلیل مثل خیلی‌ها که از این وضعیت خسته شده‌اند از درخانه‌ماندن خسته‌ام که نیستم هیچ، خوش‌حال هم هستم و با این‌که دیگر بیش از گذشته در خانه هستم هم‌چنان وقت کم می‌آورم و روزهایم را با بسیاری کارهای نکرده به شب می‌رسانم به امید روزی دیگر که بتوانم به کارهای نکرده برسم.

او در ادامه افزود: همچنین دو سه روز از هفته مشغول برگزاری دو کارگاه آنلاین بازیگری و نوشتن هستم. هم‌زمان نیز سرگرم نوشتن دو نمایش‌نامه هستم، یکی به زبان فارسی و دیگری به انگلیسی. خیلی چیزها ننوشته‌ام و بسیار کتاب‌ها نخوانده‌ام. کرونا هم باعث شده خیلی از کمپانی‌های مهم تئاتری دنیا تماشای نمایش‌هایشان را رایگان در فضای وب منتشر کنند و من مشتاقانه آن‌‌ها را هم تماشا می‌کنم.

نویسنده و کارگردان نمایش "خشکسالی و دروغ" درباره همکاری‌اش به عنوان داور با مسابقه نمایشنامه‌نویسی امضاء عنوان کرد: افروز فروزند با من تماسی داشت مبنی بر اینکه می‌خواهد بدون حضور هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا حکومتی مسابقه‌ نمایش‌نامه‌نویسی راه بیندازد و البته قرار بود موضوع نمایش‌نامه‌ها درباره روزهای کرونا باشد اما گویا از آنجاکه تعداد بسیاری مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی یا هرچه‌نویسی درباره‌ کرونا در کشور راه افتاده، ناگزیر شده‌اند موضوع‌ مسابقه را عوض کنند که شد موضوع کهن دروغ. زمانی‌که موضوع مسابقه تغییر یافت به افروز فروزند گفتم شاید بهتر باشد تا من دیگر در ترکیب داوران نباشم. راستش نگران بودم با توجه به موضوع‌ا‌ش که خیلی شاخص نمایش‌نامه‌های من است، به نظر برسد واضع و بانی این مسابقه من‌ هستم که نبودم و نیستم.

او همچنین اضافه کرد: من تنها به درخواست یک دوست و همکار برای ایده‌ای مستقل و ناوابسته به نهادهای دولتی و حکومتی لبیک گفته‌ام و بابت آن کنجکاو هم هستم. می‌دانم که با خواندن نمایش‌نامه‌های شرکت‌کننده‌ در این مسابقه با نمایش‌نامه‌نویسان جوان و شاید گمنام ایران آشنا خواهم شد. بیش از سه سال است که از ایران دورم و این فرصتی است برای وصل‌شدن.

یعقوبی درباره وضعیت نمایشنامه‌نویسان جدید و نمایشنامه‌نویسی در ایران اظهار کرد: همان‌طور که گفتم بیش از سه سال است که از ایران دورم پس بهتر است در این باره اظهار نظر نکنم. شاید پس از خواندن نمایش‌نامه‌های مسابقه امضاء حرفی داشته باشم. 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو