بیماری فریماه فرجامی که باعث دوریش از سینما شد + عکس

بیماری فریماه فرجامی که باعث دوریش از سینما شد + عکس


منبع: سیمرغ

101

1399/3/17

16:22


بیماری فریماه فرجامی که باعث دوریش از سینما شد + عکس

فریماه فرجامی که سالها به دلیل ابتلا به بیماری آلزایمر از سینما دور بود، سال گذشته مقابل دوربین داریوش مهرجویی (لامینور) رفت، فیلمی که احتمالا امسال اکران خواهد شد 

بیماری فریماه فرجامی ۶۸ ساله چیست؟

فریماه فرجامی یکی از ستارگان سینمای ایران در عصر طلایی دهه شصت بود. این دهه شصت، همه چیزش مهم بود. از فرهنگ و سینما، از جنگ تا ضد جنگ. روزگاری که لایک و فالو نبود و ملت بی خواب تا ۵ صبح در اینستاگرام و توییتر. فریماه فرجامی، یکی از ستارگان سینمای ایران دهه شصت، از چهره های خاطره انگیز سالهای نه چندان دور سینما است.

بیشتر بدانید : فریماه فرجامی ستاره ی دیروز سینمای ایران +بیوگرافی

عبدالله اسکندری، گریمو معروف سینمای ایران، سال ۹۷ بود که در اینستاگرامش، تصویری از چهره فریماه فرجامی که ۲۸ سال پیش در فیلم نرگس گریم شده بوده را به نمایش گذاشت و چنین نوشت:

گریم بیاد ماندنی هنرمند بزرگ خانم فریما فرجامی. که مدتهاست سینما ازداشتن او محرومه. هرجا که هستن درپناه خدا.
فیلم نرگس کاری از خانم رخشان بنی اعتماد

فریماه فرجامی در فیلم نرگس


فریماه فرجامی در فیلم نرگس

فریماه فرجامی را یک بیماری از سینما دور کرد. برنامه هفت به مجری گری فریدون خان جیرانی، او را به شبکه ۳ آورد. وضعش خیلی بد بود. البته فریماه فرجامی گفته که حالش بهتر شده است.

بیشتر بدانید : عیادت بازیگران زن از فریماه فرجامی

بیماری فریماه فرجامی، آلزایمر است. بیماری که امروزه بخشی از جامعه ایران و بخشی از جامعه جهانی، مثل دیابت، با آن مواجه هستند و مشکلات بسیاری را برای جوامع ایجاد کرده است. داستان آلزایمر، داستان تلخ و پیچیده ای است. می تواند در خانه هر یک از ما را بزند و تا سال ها، گرفتار آلزایمر شویم.آلزایمر، واکسن ندارد. اما تا حدی به سبک زندگی هم بستگی دارد. اگر چه سبک زندگی درست، نه شرط لازم برای فرار از آلزایمر است و نه شرط کافی.

بیماری آلزایمر یا Alzheimere’s disease بیماری فراموشی نام دارد. اما این بیماری را نباید فراموش کرد و باید جدی گرفت! اختلال عملکرد مغزی است. توانایی ذهنی شما را پس از مدتی، مختل میکند. اختلال حافظه، مشکلی است که درمیانسالی و کهنسالی، سراغ خیلی ها می رود. مثلا وسایل را گم می کنید.

فریماه فرجامی در جوانی


فریماه فرجامی در جوانی

نام فرزندان خود را به یاد نمی آورید. نمی دانید کجا بودید و کجا هستید. توهم و هذیان گفتن، از علائم بیماری آلزایمر است. چون توسط دکتر آلویز آلزایمر در سال ۱۹۰۶ میلادی معرفی شد، به نام او نیز شناخته می شود. میلیون ها نفر در سراسر جهان، مبتلا به آلزایمر هستند. فناوری توانسته به کمک بیماران آلزایمر بیاید تا مدیریت آن ها توسط اطرافیان و جامعه پزشکی و سلامت، آسان تر شود.

اینکه چه عواملی در بروز آلزایمر موثر است را باید در متون علمی و مرجع دنبال کرد. میدان های مغناطیسی و فلزات سنگین، از جمله موضوعاتی است که مثل فعالیت های ورزشی شدید ، در آلزایمر تاثیر گذار است. با کنترل های دارویی می توان به جنگ آلزایمر رفت. درمان بیماری آلزایمر امروزه شامل درمان های علامتی، درمان اختلالات رفتاری و داروهای کاهنده سیر پیشرفت بیماری است.

بیوگرافی فریماه فرجامی

فریماه فرجامی متولد۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۳۱ در تهران است. هنرپیشه سنیما و تلویزیون، دانش آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک بوده و فعالیت هنری خود را با رادیو از سال ۱۳۵۵ شروع کرد. جدید ترین کار فریماه فرجامی، لامینور از داریوش مهرجویی است.

بیشتر بدانید : فریماه فرجامی در فیلم جدید داریوش مهرجویی

فریماه فرجامی

 
فریماه فرجامی

زهر عسل در سال ۱۳۸۱، آب و آتش در سال ۱۳۷۹ و ساغر سیروس الوند در سال ۱۳۷۶ از کارهای فریماه فرجامی در ۲ دهه اخیر بوده است. ایشان از گفت هر سه نفرشان در سال ۱۳۵۹، در فیلم ها حضور داشت. مجموعه فرمان در سال ۱۳۸۱ و ولایت عشق در سال ۱۳۷۹ (در نقش زبیده)، از کارهای استاد فرجامی است. 

 

بیشتر بدانید : فریماه فرجامی پس از سال‎ها انتظار در کنار مسعود کیمیایی +عکس

بیشتر بدانید : فریماه فرجامی ‌چهره‌ای كه مصداق ندارد

بیشتر بدانید : چهره بازیگر خوش چهره سینما فریماه فرجامی در 63 سالگی!

بیشتر بدانید : فریماه فرجامی بعد از 11سال جلوی دوربین رفت!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو