کیک یزدی سنتی بدون فر و طرز تهیه کیک یزدی بدون قالب خانگی

منبع: روزگار

450

1399/3/17

16:28


کیک یزدی سنتی بدون فر و طرز تهیه کیک یزدی بدون قالب خانگی

کیک یزدی از شیرینی های مورد علاقه خیلی از افراد، شیرینی یزدی یا همان کیک یزدی است. طعم بسیار دلچسب آن باعث شده که در بیشتر مهمانی ها و دورهمی ها از آن استفاده شود. اگر می خواهید دیگر از بیرون این شیرینی را تهیه نکنید و خودتان آن را درست کنید با آموزش بسیار خوب و قدم به قدم ما همراه شوید.

 

 

کیک یزدی سنتی,طرز تهیه کیک یزدی بدون قالب,طرز تهیه کیک یزدی بدون فر

کیک یزدی سنتی

 

برای تهیه کیک یزدی مواد اولیه موجود در جدول زیر را تهیه فرمایید.

مطالب مرتبط

 

مواد لازم کیک یزدی

آرد ۱ / و ۱/۵ لیوان
شیر نصف لیوان
شکر ۲/۳ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
پودر هل ۱/۴ قاشق مرباخوری
روغن مایع ۲/۳ لیوان

 

کیک یزدی سنتی,طرز تهیه کیک یزدی بدون قالب,طرز تهیه کیک یزدی بدون فر

 

طرز تهیه کیک یزدی بدون قالب

 

۱) یک کاسه نسبتاً بزرگ آورده و تخم مرغ ها درون آن بشکنید و سپس بوسیله‌ی یک همزن برقی آن‌ها را بهم بزنید، تا به خوبی ترکیب و یکدست شوند. همین که در مشغول بهم زدن هستید، سعی کنید شکر را آرام آرام اضافه کنید. تا موقعی بهم زدن را ادامه دهید تا رنگ مخلوط به کرم تغییر پیدا کند.

 

۲) حال شیر را بجوشانید، بعد چند دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود. دقت داشته باشید که هنگام اضافه کردن شیر نباید داغ باشد. ولرم باشد کافیست. بعد از خنک شدن شیر آن را به مایه کیک اضافه کنید، همزمان ۲ ق غذاخوری گلاب و کمی هم روغن مایع بیفزائید.

 

کیک یزدی سنتی,طرز تهیه کیک یزدی بدون قالب,طرز تهیه کیک یزدی بدون فر

 

طرز تهیه کیک یزدی بدون فر

 

۳) شروع به هم‌زدن مواد کنید، در عین حال آرد را نیز به مایه کیک اضافه کنید. حواستان باشد که آرد را کم کم بیفزائید تا گلوله گلوله نشود. بعد از اضافه کردن کامل آرد، به سراغ پودر هل و بکینگ پودر بروید و هر کدام را به مایه‌ی کیک اضافه کنید. بعد از اضافه کردن همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. حال مایه‌ی کیک کاملاً آماده است.

 

۴) فر را از قبل گرم کنید ( در درمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد ) حال قالب های کیک را آماده کرده و هر کدام را از مایه کیک پر کنید. دقت کنید که قالب کیک را لب به لب پر نکنید، چرا که کیک یزدی پف خواهد کرد.

 

۵) بعد از پر کردن همه قالب ها، همه را در سینی فر قرار داده و سینی را در فر می گذارید. یک ربع زمان لازم است تا کیک ها به خوبی بپزند و رنگ‌شان طلایی شود. بعد از تغییر رنگ و درآوردن قالب ها از فر، کمی صبر کنید تا کیک خنک شود و سپس سرو کنید.

 

کیک یزدی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو