پیوستن دو خبرنگار دیگر صدا و سیما به شبکه ایران اینترنشنال

پیوستن دو خبرنگار دیگر صدا و سیما به شبکه ایران اینترنشنال


منبع: روزیاتو

134

1399/3/17

17:41


مرتضی غرقی خبرنگار شبکه خبر و مجری برنامه «بدون مرز» در توئیتر خود با انتشار تصویری از احمد صمدی خبرنگار سابق صدا و سیما در شبکه فارسی‌ زبان ایران اینترنشنال از پدیده ی مهاجرت خبرنگاران ایرانی به شبکه‌ های خارجی ابراز تأسف کرد.

خبرنگار صدا و سیما در ایران اینترنشنال

مرتضی غرقی در توییت خود نوشته: «دو خبرنگار ایرانی احمد صمدی و نیلوفر پورابراهیم را در تلویزیون اینترنشنال دیدم، فلاح و دو خبرنگار قبلی صدا و سیما هم به لندن مهاجرت کرده‌ اند، تأسف خوردم که چرا نیروهایی که از جیب ملت تربیت شده‌ اند اکنون در خدمت دشمنان ملت هستند، چرا؟؟»

احمد صمدی چگونه از صدا و سیما به ایران اینترنشنال پیوست؟

تا چند سال پیش گزارش‌ های ارسالی از خبرگزاری صدا و سیما را در برلین خبرنگاری با موها و چشم‌های روشن به نام احمد صمدی تهیه می‌ کرد که برغم تجارب نه چندان قوی‌ اش در تهران به مأموریتی سه ساله به برلین آلمان اعزام می‌ شود اما به ناگاه بعد از پایان سه ساله ی مأموریت و جایگزینی امیرشجاعی دیگر خبرنگار شناخته شده ی صدا و سیما، دیگر خبری از احمد صمدی روی آنتن و در خبرگزاری صدا و سیما نیست.

احمد صمدی، خبرنگار سابق تلویزیون جمهوری اسلامی ایران است که بهمن ماه ۱۳۹۸ خبر پیوستن او به شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال منتشر شد. صمدی قبل از این خبرنگار صدا و سیما در برلین آلمان بود، که پیشتر خبر امتناع او از بازگشت به ایران منتشر شده بود.

گفته می شود این خبرنگار پس از پایان مأموریت سه ساله‌ اش در آلمان، درخواست یک سال مرخصی بدون حقوق می‌ کند و در این کشور می‌ ماند و در این مدت امور شغلی و اقامتش را پیگیری می‌ کند و بازنمی‌ گردد و حالا سر از لندن درآورده است.

نیلوفر پورابراهیم چگونه از ایران اینترنشنال سر درآورد؟

نیلوفر پورابراهیم نیز دیگر خبرنگاری بود که پس از سال ها حضور و آموزش در صدا و سیما ابتدا به شبکه صدای آمریکا پیوست و چندی بعد با احداث شبکه ایران اینترنشنال به این شبکه پیوست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو