آیا سریال سیمپسون ها مرگ جورج فلوید را هم پیشگویی کرده بود؟

آیا سریال سیمپسون ها مرگ جورج فلوید را هم پیشگویی کرده بود؟


منبع: روزیاتو

131

1399/3/17

18:32


این روزها تصویری از یکی از صحنه های سریال سیمپسون ها در شبکه اجتماعی توئیتر دست به دست می شود که گفته می شود در حقیقت مرگ جورج فلوید به دست پلیس آمریکا را به تصویر می کشد. آیا این نکته حقیقت دارد و سریال سیمپسون ها که به پیشگویی های عجیبش مشهور است، این بار هم پیش بینی درستی درباره وقایع مهم دنیا داشته؟

از کارتون سیمپسون ها اغلب به عنوان یکی از بهترین سریال های تلویزیونی تاریخ یاد می شود. پخش این کارتون از سال ۱۹۸۹ آغاز شد و شهر اسپرینگفیلد که داستان این سریال در آن می گذرد، از آن زمان به مکانی سرگرم کننده، برای دوری از مشغله های زندگی برای مخاطبان کارتون سیمپسون ها تبدیل شده.

با این حال، کارتون سیمپسون ها از گذشته در میان طرفداران خود به پیش بینی وقایع تاریخی یا مهم هم شهرت دارد. رسوایی فروش گوشت اسب در اروپا، اختراع ساعت های هوشمند، رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ و خریداری شرکت فاکس قرن بیستم توسط دیزنی، تنها چند مورد از وقایعی است که مخاطبان کارتون سیمپسون ها معتقدند در برخی اپیزودهای این سریال پیش بینی شده بودند.

برخی دائماً به دنبال کشف پیشگویی هایی از سریال سیمپسون ها هستند و گرچه بعضی از این ادعاها در مورد پیش بینی های کارتون سیمپسون ها قابل اعتنا و تأمل برانگیز هستند اما چه بسیار مواردی هم بوده اند که صحت نداشته و صرفاً ساخته و پرداخته ی ذهنی خیال پرداز بوده اند.

ماجرای تصویر پیشگویی مرگ جورج فلوید در سریال سیمپسون ها چیست؟

این روزها کاربران توئیتر تصویری را به اشتراک می گذارند که معتقدند مربوط به یکی از اپیزودهای سریال سیمپسون ها است که مرگ جورج فلوید در آن پیش بینی شده بود.

این تصویر که آن را در بالا آن را مشاهده می کنید مأمور ویگم را ایستاده بر روی گردن یک مرد و همینطور لیسا را در پشت آن ها نشان می دهد که یک پلاکارد در دست دارد که روی آن نوشته شده: «عدالت برای جورج».

همانطور که احتمالاً خودتان هم حدس زده اید، بله این تصویر ساختگی است.

کسانی که مدعی صحت و اصالت این تصویر هستند آن را متعلق به اپیزود ۱۸ فصل ۷ سریال سیمپسون ها به نام «روز مرگ خشونت» (The Day the Violence Died) بیان می کنند. اما این ادعا درست نیست.

این تصویر را در حقیقت یکی از طرفداران کارتون سیمپسون ها ساخته که هنر را وسیله ی ابراز عقیده ی خود قرار داده. توئیت این شخص را در تصویر بالا می توانید مشاهده کنید. اگر دقت کنید متوجه می شوید که این تصویر شباهتی به انیمیشن اصلی سیمپسون ها ندارد و به وضوح با ایپزودهای قدیمی تر این سریال متفاوت است. به علاوه، یک بار دیگر با دقت به پای مأمور ویگم نگاه کنید…

بله همانطور که متوجه شدید پایی وجود ندارد!

حالا که حقیقت امر روشن شده اما لازم به ذکر است که بسیاری معتقدند در برخی اپیزودهای کارتون سیمپسون ها تظاهرات این روزهای آمریکا پیش بینی شده بود.

آیا سریال سیمپسون ها تظاهرات آمریکا را پیش بینی کرده بود؟

اینکه صرفاً از روی یک صحنه در کارتون سیمسون ها بگوییم که این سریال تظاهرات این روزهای آمریکا را پیشگویی کرده بود، به دور منطق است.

این روزها کلیپی از سریال سیمپسون ها در شبکه های مجازی به اشتراک گذاشته می شود که اهالی شهر اسپرینگفیلد را در حال آشوب و اغتشاش نشان می دهد.

برخی هم به تصویری از فیلم سینمایی سیمپسون ها اشاره دارند (تصویر بالا) که ازدحام اهالی شهر اسپرینگفیلد را نشان می دهد.

این تصویر قطعاً همان چیزی است که عاشقان تئوری توطئه برای داستان سرایی های بیشتر به دنبالش می گردند.

بیشتر بخوانید:

۲۰ باری که پیشگویی های کارتون سیمپسون ها در کمال ناباوری به واقعیت پیوستند

تصاویر جالبی که از ترکیب عکس شخصیت های کارتون «خانواده سیمپسون» و افراد واقعی بدست آمده اند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو