ببینید: تبدیل گذرگاه پرت به مکانی لاکچری برای شهروندان

ببینید: تبدیل گذرگاه پرت به مکانی لاکچری برای شهروندان


منبع: ایران آرت

92

1399/3/17

18:32


خیابان بروکفیلد در شهر پرت استالیا به مدت سی سال بدون استفاده باقی مانده بود و یک محیط نامناسب در مرکز منطقه تجاری شهر ایجاد کرده بود، اما امروز به یک مکان پویا و چند منظوره تبدیل شده است.

ایران آرت: شهر پرت بزرگترین شهر غرب استرالیا است و یکی از مراکز تجاری و گردشگری این کشور به شمار می‌رود. خیابان بروکفیلد یکی از محل‌های شاخص شهر پرت است که مردم را برای کار کردن، خوردن، نوشیدن و استراحت کردن به خود جذب می‌کند.

این خیابان که در بخش بزرگی از شهر کشیده شده است، به مدت سی سال بدون استفاده باقی مانده بود و یک محیط نامناسب در مرکز منطقه تجاری شهر ایجاد کرده بود، اما امروز به یک مکان پویا و چند منظوره تبدیل شده است که بزرگترین شرکت های تامین کننده دنیا و تعدادی از بهترین رستوران‌ها و مراکز تفریحی شهر را در خود جای داده است.

به گزارش وبسایت آبگینه، بخش اصلی این پروژه یک برج اداری و تجاری چهل و شش طبقه است که خط آسمان شهر پرت را بازتعریف می‌کند. این برج در هماهنگی با شش ساختمان بازسازی شده میراث فرهنگی و فضاهای باز پیرامون آن ها طراحی شده است که باعث می شود تجربه خیابان با مقیاس انسان سازگار باشد. برج به شیوه‌ای به زمین متصل شده است که به فرم موجود شهر احترام می گذارد و قصد حفط آن را دارد و با ایجاد یک فضای شهری عمومی که میراث شهر را تصدیق می کند، می تواند به نیازهای یک شهر پویا و معاصر پاسخ دهد.

3

 


موفقیت خیابان بروکفیلد بر اساس یک همکاری طراحی میان رشته ای شکل گرفته است که معمارها، طراحان محل کار، معمارهای منظر، طراحان شهری و متخصصان میراث فرهنگی را گرد هم آورده است. تیم طراحی HASSELL با مشارکت کارفرما و شرکت های همکار پروژه یک منطقه یکپارچه را ایجاد کرده اند که بر پایه تکامل معماری تجاری با کارایی بالا شکل گرفته است و سعی می کند این سخاوت را به قلمرو عمومی گسترش دهد.
 

2

طراحی منظر این برج بر اساس مقیاس و بافت شکل گرفته است و کیفیت های پویا را در مقیاس انسانی ایجاد کرده است که باعث می شود مردم ترجیح دهند به جای این که فقط از خیابان عبور کنند، برای مدتی بنشینند و از فضا لذت ببرند.

1



فضاهای باز و انعطاف پذیر خیابان بروکفیلد با استفاده از مصالح سبک وزن با کیفیت و استحکام بالا ساخته شده‌اند که اجازه می دهد بتوانند در آینده طیف وسیعی از کاربری ها را بدون نیاز به تغییرات گسترده ایجاد کنند.
 

 

4

خیابان بروکفیلد روش استفاده از مهم ترین منطقه کسب و کار شهر پرت را تغییر داده است و توانسته است مردم غرب استرالیا را برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت به سمت خود بکشاند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو