بیمارانی که بیش از سایرین در برابر کرونا آسیب‌پذیر هستند بشناسید

74

1399/3/17

18:50


یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افراد دیابتی با وجودی‌که دارای نقص سیستم ایمنی‌ بدنی کمتری نسبت به سایر بیماران با این نقصان هستند، ولی به‌دلیل این‌که گیرنده‌های کووید- ۱۹ در آنها افزایش پیدا می‌کند باعث حساسیت و آسیب‌پذیری آنها در برابر این بیماری شده است.

بیمارانی که بیش از سایرین در برابر کرونا آسیب‌پذیر هستند بشناسید

به گزارش بهداشت نیوز: محمدرضا ناظر در ارتباط با لزوم رعایت بهداشت فردی در مکان‌‌های عمومی اظهار کرد: چهار نکته‌ای که در جریان شیوع ویروس کرونا می‌بایست به آن توجه شود شامل استفاده از ماسک، تقویت تهویه در محیط‌های بسته، شستن دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی است.

وی با بیان این‌که رعایت این اصول در همه جا الزامی است، افزود: تقویت سیستم‌های تهویه در شرایط شیوع ویروس کرونا در رأس امور است. در هر مکانی سرپوشیده که افراد زیادی حضور دارند علاوه بر الزامی بودن استفاده از ماسک، راهروها نیز باید سیستم تهویه داشته باشند.

متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: در مکان‌هایی که جمعیت کم است می‌بایست از سیستم تهویه فشار مثبت همچون کولر استفاده شود و در مکان‌های پرازدحام همچون مترو تقویت تهویه فشار منفی در اولویت قرار دارد.

ناظر با بیان این‌که بیماران دیابتی می‌بایست حتی‌الامکان از حضور در مکان‌های عمومی پرهیز کنند، اذعان کرد: با وجودی‌که این افراد دارای نقص سیستم ایمنی‌ بدنی کمتری نسبت به سایر بیماران با این نقصان هستند (افراد دارای سرطان و یا درمان از طریق شیمی‌درمانی) ولی به‌دلیل این‌که گیرنده‌های کووید- ۱۹ در آنها افزایش پیدا می‌کند باعث حساسیت و آسیب‌پذیری آنها در برابر این بیماری شده است.

وی افزود: هر فردی که به بیماری مزمن کبدی، قلبی، ریوی، پوستی و ... مبتلا است نیز تا حد امکان نباید در محل‌های تجمع حاضر شوند.

این متخصص بیماری‌های عفونی در پایان گفت: یکی از مکان‌هایی که موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از همه حائز اهمیت است مترو است که می‌بایست متفاوت با شرایط پیش از شیوع کرونا رفتار شود و مسافرگیری آنها به گونه‌ای باشد که حداقل فاصله اجتماعی در آن رعایت شود.

منبع: آنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو