کنافه پنیری ترکی خوشمزه خانگی + طرز تهیه کنافه پنیری عربی در فر

منبع: روزگار

154

1399/3/17

19:04


کنافه پنیری

دسر شیرین و ترد معروف خاورمیانه ای است که از یک پنیر کشدار با روکش کنافه تهیه می‌شود و برای افطاری ماه رمضان مناسب است. کنافه یک نوع رشته باریک نشاسته گندم است که وقتی در فر پخته می‌شود ترد و طلایی‌ رنگ می‌شود. کنافه پنیری سنتی با پنیرهای عربی مثل پنیر نابلسی و آکاوی که خاصیت ذوب شدن دارند درست می‌شود. ولی ما بخاطر دسترسی بیشتر می‌توانیم از پنیر موزارلا استفاده کنیم. در این بخش از آموزش آشپزی قصد داریم طرز تهیه کنافه پنیری را آموزش دهیم.

 

کنافه پنیری,طرز تهیه کنافه پنیری,کنافه پنیری ترکی,کنافه پنیری عربی,دستور پخت کنافه پنیری,شیرینی کنافه پنیری,دسر کنافه پنیری

 

طرز تهیه کنافه پنیری

 

مطالب مرتبط

دقت کنید که کنافه پنیری را باید سریعا بعد از پخته شدن سرو کنید زیرا حالت کشدار خود را از دست می‌دهد. استفاده از پودینگ باعث می‌شود پنیر کنافه نرمتر بماند. به جای پودینگ می توانید از یک پنیر نرم مثل ریکوتا و کوتیج نیز استفاده کنید و پنیر موزارلا را با آن حل کنید. البته ممکن است طعم پنیر کمی تند و نا آشنا شود که این بستگی به ذائقه شما دارد.

 

مواد لازم شیره شکر
شکر ۲ و ۱/۲ فنجان
آب ۱ و ۱/۴ فنجان یا ۳۰۰ میلی لیتر
آب لیموی تازه ۱ قاشق چای خوری
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
عرق بهار نارنج ۱ قاشق غذاخوری

 

مواد لازم پودینگ سمولینا
شیر ۱ و ۱/۲ فنجان یا ۳۵۰ گرم
شکر ۳ قاشق غذاخوری
خامه چرب هم زده شده ۳/۴ فنجان یا ۱۸۰ گرم
آرد سمولینا ۳ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری
عرق بهار نارنج و گلاب هر کدام ۱ قاشق چای خوری

 

 

مواد لازم برای طعم دار کردن پنیر
 پنیر موزارلای رنده شده ۶۰۰ گرم
شکر(جهت از بین بردن طعم نمک پنیر) ۳ قاشق غذاخوری
گلاب ۱ قاشق چای خوری
عرق بهار نارنج ۲ قاشق چای خوری

 

مواد لازم برای روکش کنافه
کنافه شیرینی ۵۰۰ گرم
کره آب شده سرد ۱ فنجان
مغز پسته برای تزیین

 


نشاسته ذرت را با یک قاشق آب حل کنید و به همراه شیر، خامه چرب، شکرو پودر سمولینا در یک طرف متوسط حرارت بدهید. وقتی به جوش آمد تا چند دقیقه پختن را ادامه دهید تا غلیظ شود. از روی شعله بردارید و گلاب را در آن حل کنید و بگذارید سرد شود.


حالا برای درست کردن روکش کنافه‌ای، ابتدا کنافه‌ها را با دست کمی خرد کنید و روی آن‌ها کره آب شده بریزید. بهتر است فقط مایع زرد رنگ کره را که چربی خالص آن است و بدون لایه سفید آن استفاده کنید.


از یک قالب با قطر ۳۰ سانتیمتر استفاده کنید و کف آن را چرب کنید. ۲/۳ از کنافه ها را بردارید وبا فشار کف و کناره های قالب را با اون بپوشانید: نصف پودینگ سرد شده را روی این لایه بریزید و بعد پنیر را با کمی شکر و گلاب مخلوط کنید و روی پودینگ را بپوشانید.

 

حالا بقیه پودینگ را روی پنیر بکشید و بقیه کنافه‌ها را روی آن بپاشید. کمی کنافه ها را فشار دهید تا به مواد بچسبند. اگر کنافه تازه است، آن را یک ساعت فریز کنید تا راحت تر خرد شود و بعد اجازه دهید کمی گرم شود.

 

کنافه پنیری,طرز تهیه کنافه پنیری,کنافه پنیری ترکی,کنافه پنیری عربی,دستور پخت کنافه پنیری,شیرینی کنافه پنیری,دسر کنافه پنیری

 

درجه فر را از قبل روی ۲۰۰ قرار دهید. و قالب را به ‌مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در فر بگذارید. بلافاصله بعد از خارج کردن کنافه از فر، شیره را به آرامی و یکنواخت روی آن بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا خیس بخورد. حالا میتوانید روی کنافه را با مغز پسته تزیین کنیدو لذت ببرید. باقی‌مانده کنافه پنیری را می‌توانید در یخچال قرار دهید و مجددا در مایکروفر یا روی اجاق گرم کنید.

 


طرز تهیه شیره شکر

 

شکر و آب و آب لیمو را در یک شیرجوش کوچک روی حرارت بالا بگذارید. اگر شکر حل نشد کمی هم بزنید و بعد از جوش آمدن هم زدن را متوقف کنید. وقتی به جوش آمد شعله را کم کنید و بگذارید کمتر از ده دقیقه آرام بجوشد. سپس از روی شعله بردارید و عرقیات معطر را در آن حل کنید. آن را در یک ظرف سس‌خوری بریزید و بگذارید ولرم شود.

 

منابع : cleobuttera

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو