تغذیه قبل از انتقال جنین فریز شده

منبع: اوما

471

1399/3/17

20:45


تغذیه قبل از انتقال جنین فریز شده

فریز کردن جنین یک روش عالی برای افرادی است که در حال حاضر قصد بچه دار شدن ندارند و نگران این موضوع هستند که در آینده قدرت باروری خود را از دست خواهند داد. اما زمانی که این افراد می خواهند اسپرم یا تخمک فریز شده را انتقال دهند باید مراقب این موضوع باشند که در حین انتقال و بعد از آن از بین نرود تا در جای خودش یعنی رحم زن عمل لقاح را انجام داده و به درستی لانه گزینی کند و فرایند بارداری آغاز شود. در این مقاله قصد داریم شما اومایی عزیز را با نکات مهم درباره مراقبت از جنین فریز شده انتقال یافته آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید. 

تغذیه قبل و بعد از انتقال جنین

بطور کلی باید قبل از انتقال  جنین یعنی دو هفته قبل از تخمک گذاری بیشتر گرميجات بخورید و بعد از انتقال جنین گرمي و مواد نفاخ و زرشك و زعفران و گوشت قرمز مصرف نشود.

مراقبت از جنین فریز شده انتقال یافته

در ادامه مهم ترین مواردی که بعد از انتقال جنین فریز شده باید انجام دهید تا این پروسه به خوبی و با بهترین نتیجه انجام شود را برایتان توضیح می دهیم:

1. مثبت باشید!

خندیدن، لبخند زدن و احساس خوب داشتن هورمون هایی آزاد می کند که به آرامش بدن، هضم راحت تر غذا، کاهش فشار خون و گردش خون سالم کمک می کند. توصیه می کنیم در این روزها بیشتر فیلم های کمدی و خنده دار ببینید و سعی کنید مثبت باشید.

2. رژیم غذایی مناسب داشته باشید!

رژیم غذایی مناسب در تمام دوران زندگی می تواند کمک کننده باشد و تاثیر مثبتی در عملکرد بدن شما در تمام جهات دارد. بعد از انتقال جنین رژیم غذایی شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. غذاهای مناسب در این زمان عبارتند از:

- سبزیجات پخته بخورید. از مصرف سبزیجات خام و سالاد اجتناب کنید. زیرا این مواد گرما و انرژی بدن را تخلیه می کنند و در واقع هضم غذاهای سرد و خام انرژی بدن را کم می کند. این مسئله باعث می شود انرژی مورد نیاز برای هضم غذاهای اصلی کاهش یابد.

- سوپ به خصوص سوپ قلم و استخوان از غذاهای مناسب و مقوی برای این زمان است.

- از مصرف لبنیات، قند و کربوهیدرات فراوری شده مانند انواع شکلات و فست فودها بصورت مصرف بیش از حد خودداری کنید. تمام این موادغذایی باعث التهاب و تورم می شوند و محیط رحم را از حالت خوب و سالم خارج می کنند.

- روزانه چند دوز محلول پودر آنتی اکسیدان سبز بنوشید. این محلول سیستم ایمنی بدن را قوی می کند و باعث کاهش تورم می شود. البته بهتر است قبل از آن با پزشکتان هم مشورت کنید.

- زردچوبه و روغن ماهی مواد طبیعی رقیق کننده خون هستند که به کاهش ورم بدن کمک می کنند. بهتر است با پزشک مشورت کنید و مکمل این مواد غذایی را نیز مصرف کنید.

 

2500-2

3. استراحت و آرامش 

استراحت و آرامش در این دوره بسیار مهم است. در هنگام عصبانیت به نفس کشیدن خود توجه کنید. سعی کنید احساسات و تفکرات منفی را از خود دور کنید و نفس عمیق بکشید. به خود تلقین کنید همه چیز خوب پیش خواهد رفت و سعی کنید سلامتی و انرژی مثبت را به رحم خود منتقل کنید.

4. پیش از انتقال جنین فریز شده به رحم شکم خود را گرم کنید!

برای شل شدن عضلات پایین شکم، افزایش جریان خون، کاهش تورم و کاهش اسپاسم و گرفتگی عضلات بهتر است پیش از انتقال جنین فریز شده به رحم کیسه آب گرم بر روی شکم خود قرار دهید. اما حواستان باشد پس از انتقال از کیسه آب گرم استفاده نکنید. 

5. الکترولیت مصرف کنید و مراقب باشید بدن کم آب نشود!

کم آب نشدن بدن بسیار مهم است زیرا کم آبی باعث اسپاسم رحم و افزایش درد می شود. پس آب زیاد بنوشید. برخی از مواد غذایی دارای الکترولیت ها شامل آب نارگیل، آب لیمو و آب نمک دریایی نیز باعث جلوگیری از کم آب شدن بدن می شوند. 

6. ورزش سنگین انجام ندهید و سنگینی بلند نکنید!

ورزش سنگین مانند دویدن باعث ضعیف شدن ماهیچه های رحم می شود. بلند کردن سنگینی باعث می شود به رحم و ماهیچه ها و رباط ها فشاری به سمت پایین وارد شود که خطرناک است و ممکن است سقط اتفاق بیفتد. بنابراین سعی کنید از این گونه فعالیت ها پیش از انتقال جنین و پس از آن اجتناب کنید. اگر پزشک ورزش را تایید می کند بهتر است تنها از راه رفتن و حرکات کششی استفاده کنید. 

7. طب فشاری

مطالعات نشان می دهد طب فشاری قبل و بعد از انتقال جنین فریز شده باعث افزایش احتمال موفقیت می شود. طب فشاری یک روش درمانی است که بیشتر در چین استفاده می شود و جریان خون به رحم و نطفه را افزایش می دهد. همچنین مواد مغذی، هورمون ها و خون تازه را هم به نطفه و رحم می رساند. از طرفی طب فشاری باعث کاهش اسپاسم رحم و دردهای ناشی از آن می شود. این روش درمانی را می توان در دوره انتقال جنین فریز شده و در مراحل مختلف بارداری استفاده کرد.

سخن آخر

انتقال جنین فریز شده کار بسیار حساسی است. بنابراین اگر می خواهید نتیجه مطلوبی از این روش بگیرید باید شرایط روحی مناسبی داشته باشید و کاملا به دستورات پزشک عمل کنید. همچنین با انجام نکاتی که در این مطلب برایتان توضیح دادیم مراقبت های خانگی را انجام دهید تا بهترین نتیجه یعنی یک بارداری موفق و سالم برایتان ایجاد شود. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو