طرز تهیه توفو (پنیر سویا) با طعم واقعی در خانه

طرز تهیه توفو (پنیر سویا) با طعم واقعی در خانه


منبع: آرگا

191

1399/3/17

21:02


در این آموزش طرز تهیه توفو ( پنیر سویا ) خوشمزه و خوش طعم را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار دادیم که امیدواریم با رعایت ترفندهای ذکر شده بتوانید این پنیر را به راحتی در منزل تهیه نمایید.

طرز تهیه توفو (پنیر سویا) با طعم واقعی در خانه

توفو یا همان پنیر سویا یکی از انواع محصولات جانبی سویا است و از بستن شیر سویا بدست می آید و این پنیر دارای مقدار قابل توجهی پروتئین می باشد و یکی از بهترین منابع گیاهی برای گیاهخواران به شمار می رود و شما می توانید این نوع پنیر را به راحتی در منزل تهیه نمایید.

برای تهیه پنیر روش های زیادی وجود دارد و اگر شما تمایل دارید پنیر را در منزل خودتان تهیه نمایید می توانید از روش هایی نظیر توفو و پنیر لیقوان و پنیر تبریزی و پنیر خامه ای استفاده نمایید.

دستور تهیه توفو

مواد لازم

  • آب : ۱۲ لیوان
  • لوبیا سویا : سه فنجان
  • نمک : دو قاشق غذاخوری
  • آبلیموی ترش و تازه : ۷۵ میلی لیتر

طرز تهیه توفو در منزل

برای تهیه توفو ابتدا لوبیا سویای خشک را درون مقداری آب خیس نمایید توجه داشته باشید که آب باید روی لوبیا سویا را به صورت کامل بپوشاند سپس اجازه دهید تا لوبیا سویا به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال بماند.

بعد از مدت زمان ذکر شده لوبیا سویا خیس خورده را به همراه مقداری آب درون مخلوط کن بریزید تا شیر سویا برای تهیه پنیر ایجاد شود.

روش تهیه شیر سویا

در این مرحله از طرز تهیه توفو ، شیر سویا تهیه شده را به همراه ۱۲ لیوان آب درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت گاز قرار دهید و مخلوط شیر سویا و آب را به صورت مرتب هم بزنید تا زمانی که یک فوم روی شیر ایجاد شود. توجه داشته باشید که در طول این مدت نباید شیر سویا به دمای جوش برسد.

قرار دادن شیر سویا روی حرارت گاز

شیر سویا و فوم آن که اوکارا نام دارد را از صافی عبور دهید و دوباره شیر سویا را درون قابلمه بریزید. توجه داشته باشید که اوکارا را باید از شیر سویا جدا نمایید.

جدا کردن شیر سویا از اوکارا

قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و شیر سویا را تا دمای ۸۰ درجه سانتی گراد بجوشانید سپس نمک را درون یک فنجان آب یا آبلیموی ترش حل نمایید و آن را به شیر سویا بیفزایید و قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و آن را به آرامی هم بزنید.

به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر نمایید تا شیر سویا دلمه ببندد که این دلمه همان توفو می باشد و در زیر دلمه ها نیز آب زرد رنگی است که در واقع آب پنیر می باشد و باید دور ریخته شود.

روش تهیه توفو

مواد پنیر را از صافی نخی عبور دهید و درون قالب بریزید.

روش تهیه توفو در خانه

دستور تهیه توفو خانگی

به مدت ۲۰ دقیقه روی قالب وزنه سنگینی را قرار دهید تا پنیر فرم قالب را به خودش بگیرید. در این مرحله پنیر سویا آماده است.

دستور تهیه توفو در خانه

نکاتی برای نگهداری توفو

۱. اگر تمایل دارید توفو را به مدت طولانی نگه دارید باید پنیر سویا را درون ظرفی که حاوی آب سرد است قرار دهید سپس آب آن را هر روز عوض کنید.

۲. توفو خانگی را می توانید به روشی که ذکر شد به مدت ۷ روز درون یخچال نگهدارید.

توفو خانگی

در این مطلب با دستور تهیه توفو با ساده ترین روش آشنا شدید که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این پنیر خانگی را در منزل به راحتی تهیه کنید و از طعم و خواص بی نظیر آن نهایت بهره را ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو