ماسک موز معجزه ای برای داشتن پوستی زیبا و شاداب

ماسک موز معجزه ای برای داشتن پوستی زیبا و شاداب


منبع: آرگا

255

1399/3/18

11:11


ماسک طبیعی موز یکی از موثرترین روش ها برای داشتن پوستی درخشان و مرطوب است. اگر تمایل دارید که از ماسک موز طبیعی برای پوست صورت خود استفاده کنید تا پایان مطلب همراه ما باشید تا با مراحل ساخت ماسک طبیعی موز آشنا شوید.

ماسک موز معجزه ای برای داشتن پوستی زیبا و شاداب

ماسکهایی که از مواد طبیعی تهیه می شوند بسیار مفید برای سلامت پوست شما هستند و استفاده مکرر و منظم از این ماسکهای طبیعی راه حل بسیار خوبی برای پاکسازی و شادابی پوست است. ماسکهای موز یکی از ماسکهای طبیعی است که در منزل به راحتی تهیه می شود و مزایای بسیار زیادی برای پوست شما دارد.

بهتر است که استفاده از ماسکهای طبیعی را جایگزین ماسکها و کرم های شیمیایی کنید ماسکهای طبیعی علاوه بر اینکه قیمتی ارزان دارد برای پوست شما ضرر ندارد و بسیار مناسب است. در این قسمت از سلامت پوست طرز تهیه ماسکهای موز را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

درمان پوست با ماسک موز

فواید ماسک موز برای صورت

موز به دلیل داشتن انواع ویتامین ها و مواد مغذی بسیار مناسب برای پوست صورت شما است.
ماسکهای موز به دلیل داشتن خواص ضد باکتری اگر به مرور زمان استفاده شود لکه های تیره پوست را پاک می کند.

ویتامین ها و آنتی اکسیدان های درون موز باعث می شود تا شما پوستی مرطوب و نرم و درخشانی داشته باشید. و هم چنین آنتی اکسیدان درون موز باعث می شود تا اگر پوست شما دچار آفتاب سوختگی شده به خوبی درمان شود.

ماسکهای طبیعی موز سلول های مرده پوست شما را از بین می برد و لایه بردار طبیعی بسیار خوبی برای پوست شما است و این ماسکها بسیار موثر در بهبود کلی پوست شما است.

افرادی که به بیماری پوستی آکنه مبتلا هستند می توانند با استفاده مکرر و منظم این ماسک طبیعی پوست خود را درمان کنند.

ماسکی از میوه موز خاصیت ضد جوش بودن را دارد به این ترتیب که با تامین آب کافی برای پوست, پوست صورت را بسیار نرم می کند و در نتیجه با نرم شدن پوست چربی اضافه تولید نمی شود و با در آوردن جوش به خوبی مبارزه می کند.

ماسکهای متفاوت موز

در این مطلب با ۳ روش تهیهماسکهای صورت با موز را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. این ماسکهای طبیعی تاثیر ایده آلی بر زیبایی و سلامت پوست شما خواهند گذاشت.

ماسک عسل و موز و بلغور

این ماسک برای پوست های خشک بسیار مفید و موثر است.

موز و عسل برای تهیه ماسک موز

مواد لازم

بلغور جوی دو سر : ۱ قاشق غذاخوری
موز : ۱ عدد
عسل : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک

یک عدد موز را به کمک قاشق به خوبی له کنید سپس یک قاشق غذاخوری بلغور را به آن اضافه کنید و با موز به خوبی مخلوط کنید.

طرز تهیه ماسک موز

بعد از اینکه بلغور و موز را باهم مخلوط کردید عسل را به آن ها اضافه کنید و با کمک قاشق آن ها را به خوبی باهم مخلوط کنید. اگر می خواهید که ماسک شما شل تر شود و از حالت سفت بودن در آید مقداری آب به آن اضافه کنید.
برای این که این ماسک را بر روی صورت خود بزنید ابتدا پوست صورت خود را به خوبی با آب سرد بشویید و سپس ماسک را به کمک قلم مو و یا انگشت بر صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

سه نوع ماسک موز متفاوت


عسل موجود در این ماسک طبیعی التهابات پوست شما را بسیار کاهش می دهد. بلغور هم سلول های مرده پوست شما را از بین می برد و یک لایه بردار بسیار مناسب است و هم چنین جوش های سر سیاه را به خوبی از بین می برد.

ماسک طبیعی موز، عسل و ماست

اگر شما دارای پوستی چرب هستید به شما توصیه می کنیم که این  ماسک مناسب برای پوست چرب را به صورت منظم استفاده کنید.

انواع مختلف ماسک موز

مواد لازم

ماست : نصف فنجان
موز : ۱ عدد
عسل : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک

ابتدا در ظرفی مناسب موز را به خوبی له کنید سپس عسل و ماست را به موز اضافه کنید و به خوبی با کمک قاشق آن ها را هم بزنید تا باهم مخلوط شوند.

طرز تهیه ماسک موز در منزل

سپس صورت خود را بشویید و به خوبی خشک کنید و به کمک قلم مو ماسک را بر روی صورت خود بزنید بعد از مدت ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب سرد بشوید.

ماسکی از موز به همراه روغن بادام و زرده تخم مرغ

ماسک موز برای صورت های تیره

مواد لازم

موز : ۱ عدد
روغن بادام : ۲ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ : ۱ عدد

طرز تهیه ماسک

موز را با استفاده از چنگال یا قاشق در درون کاسه ای به خوبی له کنید سپس زرده تخم مرغ را در ظرف جداگانه ای به کمک چنگال به خوبی هم بزنید و به موز له شده اضافه کنید روغن بادام را به مخلوط موز و تخم مرغ اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.
صورت خود را به خوبی بشویید و خشک کنید سپس ماسک را بر روی صورت خود بمالید و بعد از بیست دقیقه با آب سرد صورت خود را بشویید.

ماسک موز طبیعی

 

ماسکی از موز به همراه آووکادو

آووکادو دارای مقادیر فراوانی ویتامین و مواد معدنی است که به از بین بردن جای جوش کمک زیادی می کند همچنین این ماسک خاصیت ضد چروک و ضد پیری نیز دارد.

مواد لازم

موز رسیده : نصف عدد

آووکادو رسیده : یک قاشق غذا خوری

طرز تهیه

ابتدا موز و آووکادو را به خوبی با هم مخلوط نمایید سپس ترکیب حاصل را بر روی صورت تان قرار دهید و اجازه دهید پانزده تا بیست دقیقه بماند سپس بشویید و در آخر از یک مرطوب کننده ملایم و مناسب استفاده نمایید، به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه از این روش هر شب پیش از خوابیدن استفاده نمایید.

ترکیب موز و آووکادو

موز به همراه پاپایا

استفاده از این ماسک به از بین بردن جای آکنه، لکه های تیره و همچنین درخشندگی پوست کمک زیادی می کند.

مواد لازم

پاپایا رسیده : یک قاشق غذا خوری

موز له شده : یک قاشق چای خوری

نحوه تهیه

ابتدا موز و پاپایا را به خوبی با هم ترکیب کنید سپس ترکیب به دست آمده را با انگشتان تان بر روی پوست تان ماساژ دهید و پس از زمان پانزده تا بیست دقیقه با آب شسته و در نهایت از یک مرطوب کننده استفاده نمایید، به منظور گرفتن بهترین نتیجه این روش را هر روز تکرار نمایید.

ماسکی از موز به همراه پاپایا

ماسکی از موز به همراه روغن زیتون

استفاده از این دو ترکیب نقش مهمی در درخشندگی پوست ایفا می کند و همچنین به هیدراته شدن پوست نیز کمک زیادی می کند.

مواد لازم

موز رسیده : نصف یک عدد

روغن زیتون : یک قاشق چای خوری

طرز تهیه

ابتدا موز را له کرده سپس به آن روغن زیتون بیافزایید و این دو را به خوبی با هم ترکیب نمایید سپس بر روی صورت تان اعمال کنید و اجازه دهید به مدت پانزده تا بیست دقیقه بماند و در نهایت با آب گرم شسته و بعد با آب سرد بشویید و استفاده از مرطوب کننده را نیز فراموش کنید، به منظور دریافت بهترین نتیجه می توانید این ماسک را هر روز استفاده کنید.

ماسک موز و روغن زیتون

موز به همراه زردچوبه

ترکیب این دو به درخشندگی پوست کمک زیادی می کند و همچنین به خاطر داشتن خاصیت ضد باکتری نقش مهمی را در سلامت پوست ایفا می کند.

مواد لازم

یک قاشق غذا خوری موز رسیده

یک قاشق غذا خوری زردچوبه

روش تهیه

در روش تهیه این ماسک ابتدا موز را به خوبی له نمایید سپس به آن زردچوبه بیافزایید و ترکیب حاصل را بر روی پوست تان قرار دهید و اجازه دهید به مدت بیست تا سی دقیقه بماند و با آب بشویید سپس با یک حوله نرم خشک نمایید و از یک مرطوب کننده کمک بگیرید، جهت دریافت بهترین نتیجه می توانید این روش را هر روز انجام دهید.

استفاده از ماسک های طبیعی باعث می شود تا پوست خوب و درخشانی داشته باشیم در این مطلب آموزش سه نوع ماسک موز متفاوت را به همراه فواید هر کدام در اختیار شما دوستان گل قرار داده ایم. برای آشنایی و آموزش انواع ماسکها به بخش ماسک طبیعی رجوع کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو