ماسک صورت انتشار ویروس کرونا را تا حدود زیادی کاهش می دهد

منبع: دوستان

48

1399/3/18

12:35


استفاده از ماسک صورت در اماکن عمومی می‌تواند سرعت انتشار ویروس در میان مردم را بسیار کاهش دهد.

www.dustaan.com - ماسک صورت انتشار ویروس کرونا را تا حدود زیادی کاهش می دهد

پژوهشی در هنگ‌کنگ نشان می‌دهد که استفاده از ماسک می‌تواند در حفاظت مردم از ابتلا به کرونا کمک کند. با استناد به شواهد جدیدی که از مشاهدات و مطالعات در شیوع ویروس بین مردم نقاط مختلف جهان به دست آمده است، سازمان بهداشت جهانی درباره توصیه خود یعنی استفاده از ماسک صورت در جریان شیوع ویروس کرونا، تجدیدنظر کرده است.

اریا وان کرکوف متخصص ارشد WHO می‌گوید: «توصیه به مردم این است که از ماسک غیر پزشکی در مناطقی که خطر انتقال بیماری وجود دارد، استفاده کنند[با رعایت جدی شرایط استفاده از ماسک ]. توصیه ما به دولت‌ها این است که مردم را به استفاده از ماسک در اماکن عمومی ترغیب کنند».

طبق توصیه‌های قبلی این سازمان، گفته می‌شد، تنها افراد آلوده به ویروس کرونا و کسانی که از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مراقبت می کنند، دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانند اما به دنبال انتشار پژوهش‌های جدید، کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از ماسک می‌تواند در حفاظت مردم از ابتلا به کرونا کمک کند. این سازمان تاکید کرده است: اطلاعات جدید نشان می‌دهد که ماسک‌ها، سدی در برابر قطرات بالقوه عفونی هستند.

بر همین اساس با توجه به این که ویروس کووید-۱۹ می تواند از طریق افرادی که هیچ گونه عوارضی ندارند، منتشر شود، پروفسور دیوید هِیمَن، از دانشگاه بهداشت و بیماری‌های مناطق حاره می‌گوید: «طبق معمول، با فراهم شدن شواهد جدید، سازمان بهداشت جهانی درباره سیاست خود یعنی استفاده معمول از ماسک صورت تجدید نظر کرده است.»

در راهنمای سازمان بهداشت جهانی آمده که ماسک‌های پزشکی تنها هنگامی موثر است که با تدابیر دیگر بهداشتی از جمله شستن مرتب دست‌ها همراه باشد. پروفسور هیمن که متخصص بیماری‌های واگیردار است البته هشدار می‌دهد که توصیه برای استفاده از ماسک به خاطر مشکلات مربوط به استفاده درست یا نحوه صحیح دور انداختن آن، پیچیده است. همچنین لازم است، مردم توصیه‌های بهداشتی قبلی درباره شستن صحیح دست‌ها را هم به خوبی رعایت کنند.
منبع: ایندیپندنت

به این پست امتیاز دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو