تفاوت بلیط هواپیما بیزینس و اکونومی چیست؟

منبع: نمکستان

248

1399/3/18

15:59


اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید و با قیمت های متفاوت بلیط های یک پرواز روبه رو شده اید، بهتر است به جزییات پرواز توجه کنید. این تفاوت قیمت در یک پرواز ناشی از کلاس های مختلف پروازی است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید و با قیمت های متفاوت بلیط های یک پرواز روبه رو شده اید، بهتر است به جزییات پرواز توجه کنید. این تفاوت قیمت در یک پرواز ناشی از کلاس های مختلف پروازی است. احتمالا واژه بیزینس و اکونومی توجهتان را جلب کرده است! بله دلیل تفاوت قیمت بلیط در این دو است. در ادامه به بررسی تفاوت های این دو نوع می پردازیم.

بلیط هواپیما اکونومی

اگر می خواهید سفری ارزانتر داشته باشید بلیط هواپیما اکونومی را انتخاب کنید. اما مطمئنن برخی خدمات که توسط کلاس های دیگر ارایه می شود، در کلاس اکونومی وجود ندارد. بیشتر صندلی های یک هواپیما متعلق به بخش اکونومی است. اکونومی کلمه ای فرانسوی به معنی مقرون به صرفه است.

نوع امکانات اکونومی

وقتی بلیط هواپیما اکونومی خود را تهیه می کنید نباید انتظار داشته باشید که خدمات ویژه ای به شما تعلق بگیرد. مثلا برای قسمت اکونومی با صندلی های ساده ای رو به رو می شوید. فضای شما به صندلیتان محدود می شود. البته این به معنی این نیست که اجازه بلند شدن از صندلیتان را ندارید اما با توجه به نحوه چیدمان صندلی و تراکم قسمت اکونومی، عموما فضای کمی وجود دارد. در قسمت اکونومی و در کنار صندلی ها عموما امکان شارژ وسایلتان مانند لپ تاب وجود ندارد.

البته یک نمایشگر که فیلمی کوتاه نشان می دهد عموما وجود دارد. در بعضی از ایرلاین ها امکان انتخاب بین دو نوع غذا را دارید ولی عموما یک نوع غذا به صورت بسته بندی سرو می شود. اگر زمان سفرتان کوتاه باشد یک باز نوشیدنی سرو می شود. در پروازهای طولانی امکان دارد تعداد دفعات بیشتر شود. جمعیت بالای این بخش هم عموما با سر و صدا همراه است.

از لحاظ موقعیت، صندلی های اکونومی عموما در انتهای هواپیما قرار می گیرند  و نمی توانند به بخش بیزینس وارد شوند.

البته نوع خدمات کلاس اکونومی در ایرلاین های مختلف، متفاوت است.

بلیط هواپیما بیزینس

با خرید بلیط هواپیما بیزننس Business class ، در همان ابتدا و به محض ورد به این قسمت تفاوت را با بخش اکونومی حس می کنند. امکانات بالاتر این قسمت، سفرهای طولانی مدت را دلپذیرتر و آسان تر می کند. امکان شارژ وسایل، دیدن فیلم های مختلف، نمایشگر بزرگتر، انواع مجلات و … در این بخش دیده می شود.

صندلی های این بخش بسیار راحت تر از اکونومی است و امکان زاویه دار شدن را نیز دارد. به طوریکه می توان به عنوان تخت نیز از آن استفاده کرد.

در هنگام سرو غذا به جای بسته بندی، شاهد ظروف چینی و غذای گرم در این بخش هستیم. سرو نوشیدنی های مختلف به دفعات در این نوع بخش اتفاق می افتد. البته فراموش نکنید قیمت بلیط هواپیما بیزینس بالاتر از اکونومی است که شامل این خدمات می شود.

قسمت بیزینس در ابتدای هواپیما و در نزدیکی کابین خلبان قرار دارد.

البته این دو سطح در ایرلاین های داخلی نسبت به ایرلاین های خارجی، سطح کیفیت پایین تری را دارد. و در ایرلاین های جهان نیز بسته به نوع کشور و شرکت ارایه دهنده متفاوت است.

خوشبختانه ایرلاین های داخلی و خارجی بسیاری در ایران فعال هستند. از جمله ایرلاین های داخلی می توان به ایران ایر، ماهان، قشم ایر، کیش ایر، زاگرس، معراج، آسمان و … اشاره کرد.

از ایرلاین های فعال خارجی در ایران به ایر فلوت، قطر ایرویز، ترکیش ایرلاین، تای ایرویز، ایر عربیا، عمان ایر، تاجیک ایر، هواپیمایی اتریشی، هواپیمایی چین جنوبی و …. اشاره کرد.

شاید تفاوت قسمت بیزینس و اکونومی در پروازهای کوتاه مدت خیلی اهمیت نداشته باشد اما در پروازهایی که تعداد ساعات بالایی دارند، این تفاوت بسیار مشهود است و امکانات رفاهی ارایه شده بسیار در خوشایندی سفر تاثیر دارد.

در انتهای سفر نیز ابتدا مسافران بخش بیزینس از هواپیما خارج می شوند و سپس اجازه خروج مسافران اکونومی داده می شود.

بلیط هواپیما بیزینس و اکونومی

خرید بلیط هواپیما

برای خرید بلیط هواپیما می توان به سایت سفرمی به آدرس http://bia2safa.net/goto/web/url/760148/  مراجعه کرد. سپس با انتخاب مبدا و مقصد و زمان سفر لیستی از پروازها برای شما به نمایش در می آید. در بالای صفحه می توانید برای نمایش پروازها از فیلتر استفاده کنید. فیلترهایی ما مانند زمان پرواز و یا قیمت استفاده کنید. البته می توانید فیلترها را از سمت راست صفحه مانند چارتر و سیستمی، کلاس پروازی، نوع هواپیمایی و …. را انتخاب کنید.

اگر از هیچ کدام یک از این فیلترها استفاده نکردید نگران نباشید. در کنار هر پرواز علاوه بر قیمت؛ ساعت پروازی، نوع چارتر و سیستمی و کلاس پروازی نوشته شده است.

با انتخاب پرواز مورد نظر به صفحه ای که مشخصات مسافر را می خواهد فرستاده می شوید. در صورتی که قبلا از سایت خرید کرده باشید، مشخصات شما در حافظه سیستم ذخیره شده است و می توانید از گزینه اطلاعات قبلی آن را بارگزاری کنید. در غیر این صورت مشخصات را وارد کنید تا بلیط صادر شود.

منبع این مقاله را اینجا مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو