از خرید تشک طبی رویال چه مزایایی نصیب ما می‌شود؟

منبع: نمکستان

251

1399/3/18

16:13


مردم خرید ملزومات بستر را اغلب با اهدافی نظیر تغییر دکوراسیون و تهیه انواع جدید و راحت‌تر انجام می‌دهند. بعضی هم این کار را در آستانه آغاز زندگی مشترک و به قصد خرید جهیزیه به‌انجام می‌رسانند.

مردم خرید ملزومات بستر را اغلب با اهدافی نظیر تغییر دکوراسیون و تهیه انواع جدید و راحت‌تر انجام می‌دهند. بعضی هم این کار را در آستانه آغاز زندگی مشترک و به قصد خرید جهیزیه به‌انجام می‌رسانند. منظور از خرید تشک طبی هرچه باشد یک انتخاب صحیح و اصولی می‌تواند مقدمه‌ای بر حفظ سلامتی افراد باشد. یکی از بهترین گزینه‌ها در هنگام تهیه تشک طبی خوشخواب انتخاب انواعی است که می‌توانند از بروز و گسترش مشکلات مفاصل و استخوان به‌صورت مزمن و در بلندمدت پیشگیری نمایند.

در مطالعه این مطلب ما را همراهی کنید تا ببینیم از خرید تشک طبی رویال چه مزایایی نصیب ما می‌شود؟

کدام نوع تشک را ترجیح می‌دهید: کلاسیک، مدرن یا طبی؟

کدام نوع تشک را ترجیح می‌دهید: کلاسیک، مدرن یا طبی؟

شاید شما هم هنوز تشک‌های قدیمی را در خاطرات شیرین خانه پدربزرگ به یاد داشته باشید. خواب‌های شیرین تابستان‌ها روی تشک‌های خنک پنبه‌ای و زمستان‌ها در کنار کرسی روی تشک گرم و نرم پشمی و همراه با قصه‌های مادربزرگ…

اما زمان گذشته و دنیا خیلی زود بزرگ و بزرگتر شده و حالا شکل ظاهری خانه‌ها هم تغییر کلی کرده است. دیگر جایی برای انبوه رختخواب‌های سنگین در کمدها و قفسه‌های اتاق‌ها وجود ندارد.

نظر عموم مردم درباره نوع تشکی که قرار است پذیرای خواب شبانه و استراحت میان روز باشد لزوما به یکدیگر شبیه نیست. بعضی افراد هنوز و با وجود تمام تغییرات رخ داده در نحوه زندگی تمایل بیشتری به وسایل و ملزومات سنتی نشان می‌دهند. بخشی از این علاقه به طرز نگاه و تفکر آنها بازمی‌گردد. که سلامتی را در سادگی و رجوع به سنت‌ها و استفاده از وسایل کلاسیک می‌بینند. مرور خاطرات نوستالژیک نیز در این مورد بی‌تاثیر نیست.

آیا تشک مدرن لزوما طبی هم هست؟

تنوع و تکرار به‌عنوان دو مشخصه اصلی دنیای صنعتی در محصولات تولیدی جزو شاخص‌ترین ارکان هر مجموعه تولیدی به‌حساب می‌آیند. به‌عبارتی هر مجموعه موفق ضمن تکرار تعداد بی‌شماری از هر محصول باید نیم‌نگاهی نیز به انتظارات مشتریان داشته باشد. ابتکار عمل و تنوع در محصولات را نیز جزو اهداف‌کاری قرار داده و به نیازها و الزامات جدید مردم بی‌تفاوتی نشان ندهد.

طی سال‌ها از تولید انواع تشک خوشخواب مدرن تولید انبوه این بخش از کالای خواب تحت تاثیر دو فاکتور راحتی وزیبایی قرار داشت. منظور اصلی تولیدکنندگان اشباع بازار از کالاهایی شیک و پرطرفدار بود که دست‌و‌دل مردم را ببرد. اغلب مردم هم از تهیه این محصولات منظوری جز داشتن تشکی جادار، زیبا و البته راحت نداشتند. قطعه‌ای چشمگیر از ملزومات کالای خواب مدرن که اتاق‌خواب را می‌آراست و نمایشی از تجمل و مدرنیته را در چیدمان منازل برعهده می‌گرفت. در آن سال‌ها اما، کمتر کسی به سلامتی می‌اندیشید!!

با صنعتی شدن دنیا در عصر حاضر بسیاری از مردم نیز وادار به تغییر اصولی شیوه زندگی خود شدند. و اشکال تعریف سلامتی نیز دستخوش تحولات زیادی گشت. زندگی ماشینی به‌طرز چشمگیری از تحرک عضلانی افراد کم نموده، در عوض شیوه نشستن، راه رفتن و خوابیدن به فشار بر عضلات و مفاصل افزود. بهترین گواه این ماجر آمار بالای مشکلات مفصلی و دردهای عضلانی است. اینجا بود که جرقه تولید تشک طبی در ذهن طراحان کالای خواب درخشید.

پیشگیری یا درمان، در بیماری‌های مفاصل و عضلات کدامیک موثرترند؟

نه تنها در بیماری‌های مربوط به استخوان، مفاصل و عضلات که در همه انواع بیماری‌ها، نارسایی‌ها و مشکلات سلامتی پیشگیری بر درمان مقدم است. نظام‌های پیشرفته بهداشتی در سراسر جهان مدتهاست که پیشگیری را به‌عنوان راه‌حلی باصرفه‌تر و موثرتر در بالا بردن سطح کیفی سلامتی و بهداشت جوامع بشری پذیرفته‌ و به‌کار بسته‌اند.

در مورد بیماری‌های مرتبط با علم ارتوپدی این موضوع بطور خاص مطرح است. تصحیح نحوه خوابیدن افراد و استفاده از تشک طبی نیز در همین راستا روزبه‌روز در میان مردم بیشتر رواج می‌یابد. اکنون باید دید استفاده از چنین ملزوماتی تا چه حد می‌تواند در بسط و تثبیت سلامتی کاربران موثر باشد.

در فروشگاه گرم و نرم از بالش گرفته تا محافظ تشک و تخت خواب را در یک جا بررسی و مقایسه کنید.

آیا راحتی و سلامتی همزمان در یک ظرف می‌گنجد؟

آیا راحتی و سلامتی همزمان در یک ظرف می‌گنجد؟

برای پاسخ به این پرسش بهتر است ابتدا هریک از موارد فوق را به زبانی ساده تعریف کنیم. آسایش یا راحتی از نگاه عموم مردم شامل شرایطی است که در آن جسم و روان در حالت ریلکس و بدون تنش بوده و درگیر مسایل فرعی و حاشیه‌ای نباشد. عدم وجود عوامل آزاردهنده مانند درد و فشار، دمای نامناسب و مسایل دیگر از این قبیل نیز به “راحتی” تعبیر می‌شود. سلامتی نیز بطور ساده به داشتن فاکتورهای بازدارنده از بیماری‌ها و توانایی استفاده از ظرفیت‌های ذهنی و جسمی اطلاق می شود که عملکرد کامل و صحیح همه ارگان‌های بدن را در پی دارد.

داشتن راحتی و سلامتی با یکدیگر منافاتی ندارد. مگر آنجا که فرد سلامتی خود را برای داشتن راحتی بیشتر یا مقطعی به‌خطر می‌اندازد. مثلا پس از ساعت‌ها کار و مشغله و خستگی عضلانی در فُرمی نامناسب می‌نشیند یا می‌خوابد. صرفا به این دلیل که برای مدتی کوتاه احساس بهتری به او می‌دهد. تکرار این حرکت و انجام آن به‌صورت عادت می‌تواند در مدت طولانی سلامتی فرد را به‌خطر انداخته و آن را زیر سوال ببرد. بنابراین لازم است تا راحتی و سلامتی را پابه‌پای هم رعایت کرده و برای رفع خستگی از روش‌ها و وسایل مناسب استفاده نماییم. تشک طبی یکی از همین موارد است. کاربرد تشک طبی جهت رفع خستگی و داشتن خواب آرام، عمیق و راحت نه‌تنها بر سلامتی فرد تاثیر منفی ندارد بلکه آن را تضمین می‌نماید.

تشک سفت می‌پسندید یا نرم؟ انتخاب با شماست…

تشک‌های طبی دارای انواع مختلفی هستند. که از درجه نرمی و سفتی تا محتویات درونی، جنس رویه و سایر اجزا با هم متفاوت بوده و عملکردهای مختلفی عرضه می‌کنند. از انواع خوشخواب با استفاده عمومی در منازل تا تشک‌های طبی بیمارستانی و انواع پیشرفته برای کاربرد در اتاق‌های عمل، بیهوشی و بستری‌های طولانی در ICU همه در رده محصولات تشک طبی قرار می‌گیرند.

انتخاب درجه نرمی و سفتی تشک به دو عامل اصلی وابسته است:

اولین مورد سلیقه افراد است که بیشترین تاثیر را در این انتخاب دارد. اکثر مردم بدون توجه یا اطلاع از تاثیر این فاکتور در سلامتی نسبت به انتخاب تشک طبی اقدام می‌کنند. این گروه راحتی را بر هر چیز حتی سلامتی خود ترجیح می‌دهند. هرچند در اغلب موارد این آسایش موقتی به‌قیمت بیماری و تحمل درد بیشتر در اینده برای آنها تمام خواهد شد.

فاکتور دوم در انتخاب درجه سفتی و نرمی عامل انتخاب مدیکال یا پزشکی است. که به فُرم و الزامات بدنی افراد وابسته است. در این روش علاوه بر راحتی به حفظ سلامتی افراد نیز توجه می‌شود. و برای بیماران تعیین درجه نرمی و سفتی تشک معمولا با تجویز پزشک انجام می‌گیرد.

اما برای کسانی که بدون وجود بیماری و به‌صورت پیشگیرانه اقدام به تهیه تشک طبی می‌کنند یک تشخیص کلی که ترکیبی از سلامتی و راحتی باشد نیز کفایت می‌کند. مثلا افرادی که بصورت مزمن به کمردرد دچار می‌شوند باید از انتخاب تشک بسیار سفت یا خیلی نرم پرهیز کنند. تشک سفت به مهره‌های کمر فشار وارد کرده و درد را بیشتر می‌کند. و تشک خیلی نرم هم با فرورفتن، بدن را در فُرم نامناسب قرار داده و مشکل کمردرد را تشدید می‌کند.

فوم پلی‌یورتان: مزایا و معایب

فوم یا اسفنج مصرفی در تشک‌ طبی با نام علمی پلی‌یورتان در صنایع مختلف از ساخت وسایل برودتی تا هواپیماسازی کاربرد دارد. این ماده در عرصه تولیدات صنعتی کالای خواب نیز انقلابی برپا کرده است. علاوه بر حجم و درجه نرمی، عایق بودن این فوم نیز به کنترل دما و صدا در تشک طبی حاوی آن کمک می‌کند. سبکی وزن و استحکام بالا این ماده اولیه را به پرمصرف‌ترین متریال در ساخت تشک‌های طبی تبدیل نموده است. البته از معایب آن نیز نمی‌توان و نباید به‌سادگی چشم پوشید. زمان طولانی بازیافت (حدود ۴۰۰ سال) و گازهای مضری که در هنگام تولید آن متصاعد می‌شود از مشکلات کار با این ماده صنعتی است. پاک کردن این ماده از روی سطوح نیز بسیار مشکل بوده و به همین دلیل نیز کاربرد آن در موارد موقتی چندان به‌صرفه و متداول نیست.

دانسیته چیست؟

حجم، وزن و مقدار استفاده از فوم پلی‌یورتان در انواع تشک تا حدود زیادی با هم فرق دارد. تراکم یا فشردگی فوم مصرفی که به دانسیته یا چگالی هم معروف است عامل مهم و کلیدی در تعیین درجه سفتی یا نرمی هر تشک است. درجه دانسیته به‌معنای مقدار مصرف فوم در یک واحد مشخص مثلا سانتی‌متر مکعب است. این عامل در عمل میزان فشردگی تشک را مشخص می‌کند. البته عواملی مانند یکدست بودن سلول‌های تشکیل دهنده و درجه حرارت محیط حین ساخت نیز بر عدد دانسیته فوم مصرفی در تشک موثرند.

خرید تشک طبی رویال و مزایای آن:

هنگامی‌که تصمیم به خرید تشک طبی می‌گیرید مارک‌ها و برندهای زیادی در مقابل شما قرار دارد. که می‌توانید مزایا و معایب هر یک را برشمرده و با مقایسه آنها تصمیم نهایی را بگیرید.

تشک طبی رویال در این مقایسه دارای امتیازاتی است که با داشتن سالها سابقه به‌خوبی اثبات شده‌اند. دوام بالا و قیمت مناسب دو نمونه شاخص از این مزیت‌ها هستند. تشک رویال برای همه سلیقه‌ها با هر میزان بودجه پیشنهاداتی دارد.

انواع تشک‌های این شرکت با داشتن فنرهای متصل در مدل‌های پدیک و طبی ‌فنری برای الزامات بدنی متفاوت و در وزن‌های مختلف تهیه می‌شوند. نرمی اسفنج در این نمونه‌ها نیز به عدد دانسیته آنها مربوط می‌شود.

رویه در تشک رویال طبی از جنس پارچه مرغوب ضد آلرژی و آنتی‌باکتریال ساخته می‌شود. تا از ورود و جایگزینی عوامل حساسیت‌زا و میکروبی به محیط خواب پیشگیری نماید. سبکی این محصولات نیز به‌دلیل وجود اسفنج‌های پلی‌یورتان با طول عمر بالاست. که حمل و جابجایی آنها را آسان نموده و بر صرفه اقتصادی این محصولات می‌افزاید.

گارانتی محصولات رویال و تضمین کیفیت آنها را هم می‌توان در ردیف این مزایا به‌حساب آورد. شرکت تشک طبی رویال برای مشتریان خود امکانات ارسال رایگان و سالم کالا را نیز فراهم آورده است. به این‌ترتیب برای دریافت تشک خریداری شده نیازی به خروج از منزل نبوده و می‌توانید آن را صحیح و سالم و در بسته‌بندی مناسب و ایمن درب منزل دریافت نمایید.

توسط مهین مکتبی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو