مدیر حوزه تهران: چرا مایکل وایت را آزاد کردید؟

منبع: برترین ها

87

1399/3/18

17:31


حجت الاسلام رشاد با بیان اینکه زمان فروپاشی امپراتوری پوشالی آمریکا فرا رسیده است، گفت: عملکرد و رفتار مسؤولان نباید چراغ سبز به دولت آمریکا باشد.

انتخاب: حجت الاسلام رشاد با بیان اینکه زمان فروپاشی امپراتوری پوشالی آمریکا فرا رسیده است، گفت: عملکرد و رفتار مسؤولان نباید چراغ سبز به دولت آمریکا باشد.

 علی‌اکبر رشاد رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه با اشاره به تحولات به وجود آمده در آمریکا، گفت: زمان فروپاشی امپراتوری ظالم و پوشالی آمریکا فرا رسیده است.

وی با محکوم کردن جنایات اخیر کشور آمریکا، افزود: این جنایات ماهیت دولت غاصب، جنایتکار، خشونت گر و جنایتکار آمریکا است و برخی می‌خواهند این جنایت را در حد خشونت پلیسی تنزل دهند.

به نوشته خبرگزاری ها، رشاد در ادامه با طرح یک سؤال، ادامه داد: آیا در خارج از سرزمین آمریکا نیز پلیس آمریکا حضور دارد که این‌همه خشونت، غصب، غارت و قتل‌عام در اقصی نقاط جهان توسط ارتش آمریکا صورت می‌پذیرد؟ دولت آمریکا در طول عمر پلشت و پست خود صدها برابر این جنایاتی که امروز در خیابان های آمریکا انجام می دهد را در دیگر کشورها مرتکب شده است.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران با اشاره به اینکه محدودیت‌های خبری به وجود آمده در آمریکا سبب شده اخبار و جنایاتی که در این کشور در حال وقوع است به‌درستی منعکس نشود، عنوان کرد: برخی جنایات و صحنه‌هایی که منتشرشده ازجمله قتل آن سیاه‌پوست مظلوم، گرفتن و پرت کردن نوزاد شیرخوار از بغل مادر، ضرب و شتم مردم و غیره بسیار دل‌خراش و ناراحت‌کننده است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است، عنوان کرد: آمریکا همان کشوری است که در دنیا به‌دروغ و فریب با بهانه‌های مختلف ازجمله دفاع از حقوق بشر به سایر کشورهای جهان لشکرکشی می‌کند و هزاران جنایت چون قتل‌عام مردم بی‌دفاع را در آن کشورها انجام می‌دهد.

رشاد ادامه داد: درحالی‌که اگر یک قاچاق فروش و یا قاتلی مجازات و اعدام شود فریاد حقوق بشرش گوش فلک را کر می‌کند؛ آیا در این دو هفته یکی از کشورهای مدعی حقوق بشر جنایاتی که در آمریکا می‌گذرد را محکوم کرده است؟ سران کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس حتی کوچک‌ترین اعتراضی به این جنایت و فاجعه نداشتند و بعضاً لشکرکشی ترامپ را نیز تائید می کنند.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران درباره «درماندگی آمریکا در مدیریت ویروس کرونا»، اظهار داشت: بیشترین ابتلا و کشته در بحران کرونا مربوط به آمریکا است، همان آمریکایی که ادعای ابرقدرتی جهان را داشت امروز در مقابل این بلای طبیعی درمانده شده است حتی کارش به دزدی و زورگیری ماسک هم کشید، آیا این امور نشانه هبوط و سقوط این قدرت پوشالی نیست؟

وی افزود: همین آقای رییس جمهوری که می‌گفت من دور آمریکا را برای حفاظت از آمریکایی‌ها دیوار می‌کشم دیدیم که روز جمعه چگونه دور کاخ سفید برای حفاظت از خود و کاخش در مقابل آمریکایی‌ها دیوار کشید؛ رفتارهای ضد بشری آمریکا نشانه زوال و انحطاط امپراتوری پوشالی آمریکا است.

رشاد ادامه داد: اینکه آمریکا حتی نمی‌تواند در برابر یک قدرت نوظهور عکس‌العملی نشان دهد و در قضیه موشک‌باران عین الاسد آمار کشتگان را مخفی می‌کند و یا با همه تهدیدات، حرکت پنج کشتی غول‌پیکر ایرانی به‌سوی کشور ونزوئلا را به نظاره می‌نشیند همه نشانه افول قدرت آمریکا است.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی «بزک کردن سیمای وحشی آمریکا و توجیه جنایات اخیر» را از سوی برخی افراد داخلی تأسف‌بار دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مسؤولان با بدسلیقگی و یا احیاناً سوءنیت مرتکب بعضی رفتارها می‌شوند که به نفع آمریکا تمام می‌شود.

وی افزود: برای مثال در شرایط موجود که ترامپ تحت‌فشار قرارگرفته و در انزوا است چرا باید مایک وایت افسر نیروی دریایی و جاسوس آمریکا به هر بهانه ای آزاد شود و این‌گونه به داد ترامپ برسند و او بیاید و در توییت خود از مسؤولان کشور ایران تشکر کند و شعار پیروزی سر دهد که من به سازش و تسلیم ایران امیدوار هستم و آزادسازی فرد را چراغ سبز برای خود تلقی کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو