اسپری صورت یا فیس میست چیست؟ + روش استفاده و کاربردهای آن

اسپری صورت یا فیس میست چیست؟ + روش استفاده و کاربردهای آن


منبع: زیبامون

318

1399/3/18

18:47


در این بخش از زیبامون اطلاعات دقیق و کاملی در رابطه با اسپری صورت یا فیس میست (Face Mist) کسب کنید و با کاربردها و تاثیرات آن بر روی شادابی و سلامتی پوست بیشتر آشنا شوید.

اسپری صورت یا فیس میست چیست؟ + روش استفاده و کاربردهای آن

احتمالا شما هم تاکنون چیزهایی در رابطه با اسپری صورت، اسپری آب و فیس میست (Face Mist) رو زیاد شنیدید و براتون جالبه که بدونید این محصولات که برخی از افراد معتقدند که برای پوست معجزه میکنه و تاثیر خیلی زیادی در افزایش شادابی و طراوت پوست داره، واقعا چی هست و چگونه استفاده میشه و چه کاربردهایی داره!

در واقع اسپری صورت یا فیس میست ها یکی از محصولات زیبایی چند منظوره ای هستند که در کنار ایجاد شادابی و طراوت برای پوست، خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسان هم برای پوست ایجاد می کنند.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و اطلاعات کاملی در رابطه با اسپری صورت یا فیس میست کسب کنید و با روش استفاده و کاربردهای این محصول زیبایی بیشتر آشنا بشید.

 

فیس میست یا اسپری صورت چیست؟

اسپری صورت یا فیس میست ها، اساسا مایعاتی با ترکیبات آبرسان و تسکین دهنده هستند که در بطری های اسپری دار، بسته بندی شده و در هر بار استفاده این ترکیبات به شکل ذرات خیلی ریز، بر روی پوست پخش میشه.

این محصولات علاوه بر این که به شما کمک میکنند تا خیلی سریع و راحت از پوستتون مراقبت کنید بلکه یک انتخاب خیلی خوب برای زیرساز آرایش، فیکس کردن آرایش و حتی رقیق کردن محصولات آرایشی هم هستند.

 

فیس میست میوه ای

 

حتما بخوانید: داشتن پوست زیبا و درخشان در یک هفته - رژیم زیبایی برای نوروز

 

چه تفاوتی بین فیس میست، تونر، اسانس و اسپری فیکساتور وجود داره؟

اگرچه فیس میست ها در چند سال اخیر بسیار محبوب و پرطرفدار شده اند اما محصولات زیبایی مشابه و متنوعی در بازار وجود داره که لازمه تمام این محصولات رو بشناسید و سپس بهترین و مناسب ترین محصول زیبایی رو برای خودتون انتخاب کنید:

 

مقایسه بین فیس میست و تونر صورت

تونر یکی از محصولات آرایشی هست که معمولا بعد از شست و تمیز کردن پوست مورد استفاده قرار می گیره تا تمام آلودگی هایی که در پوست باقی مونده رو تمیز کنه و پوست رو برای مرطوب کردن آماده میکنه. اما فیس میست رو می تونید در هر ساعت از شبانه روز استفاده کنید و خیلی سریع و راحت هم شادابی پوست رو افزایش بدید و هم تغذیه رسانی خوبی برای پوستتون داشته باشید.

 

حتما بخوانید: پوست زیبا و شاداب - معرفی تونر و انواع آن

 

مقایسه بین فیس میست و اسانس صورت

در حوزه مراقبت از پوست به سبک کره ای یا K-beauty اسانس، نوعی سرم مایع هست که قوام آبکی داره و با انگشتان دست میتونید بر روی پوست استفاده کنید. سرم پوست معمولا غلیط تر از فیس میست بوده و برای هیدراتاسیون اضافی، در زیر مرطوب کننده استفاده میشه. اما فیس میست یا اسپری صورت معمولا سبک تر بوده و دارای آب بیشتری هست و شما میتونید در هر مرحله از آرایش صورت و یا مراحل مراقبت از پوست مورد استفاده قرار بدید.

 

چند مدل فیس میست

 

مقایسه بین فیس میست و اسپری فیکساتور یا تثبیت کننده آرایش

اسپری فیکساتور یا تثبیت کننده آرایش همونطور که از نام آن مشخص هست برای افزایش ماندگاری آرایش استفاده میشه و معمولا بعد از تمام شدن مراحل ارایش روی پوست اسپری میشه. اما فیس میست یکی از محصولات دوست داشتنی هست که برای حفظ شادابی و سلامتی پوست ساخته شده و به جای اینکه ماندگاری آرایش رو بیشتر کنه، جلوه طبیعی تری رو برای آرایش پوست به وجود میاره.

 

حتما بخوانید: اسپری فیکس کننده آرایش، منتخب 2019 + عکس

 

کاربردها و روش استفاده از فیس میست یا اسپری صورت

 

1. فیس میست برای شاداب و تازه کردن پوست صورت

اسپری صورت یا فیس میست، سریع ترین ترمیم کننده برای پوست هست. در هر ساعت از روز که احساس کنید پوستتون خسته شده و شادابی خودش رو از دست داده میتونید با اسپری کردن فیس میست، شادابی و طراوت رو به پوستتون برگردونید و دوباره پوستی سرحال و شاداب داشته باشید.

 

2. اسپری صورت برای هیدراته کردن فوری پوست

اگرچه یک ماسک صورت با خاصیت آبرسانی میتونه گزینه بسیار خوبی برای هیدراته کردن پوست باشه اما شما میتونید با استفاده از اسپری صورت یا فیس میست، بدون اینکه آرایش صورتتون به هم بخوره، خیلی سریع و راحت، پوستتون رو هیدراته کنید!

 

3. فیس میست برای تکسین دادن پوست حساس

اگر پوست حساس دارید، استفاده از یک فیس میست میتونه احتمال قرمزی، سوزش و خارش پوست رو برطرف کنه و رطوبت از دست رفته پوستتون رو هم بازیابی کنه. فقط باید یک اسپری صورت درست و مناسب برای پوست حساس رو انتخاب کنید. فیس میست شما باید بدون الکل و مواد حساسیت زا باشه و دارای فرمولاسیون اساسی با ترکیبات ملایم مانند آلوئه ورا، آب انگور یا آب گرم (سرشار از مواد معدنی ضدالتهابی) باشه.

 

استفاده از فیس میست

 

حتما بخوانید: پوست حساس چگونه است؟ نظر متخصصین پوست درباره پوستهای حساس

 

4. اسپری صورت برای جذب چربی اضافی پوست

اگر فکر می کنید که پودرهای شفاف و کاغذهای جذب کننده چربی، تنها راه برای جذب چربی اضافی صورت هستند، باید بهتون بگیم که فیس میست هم میتونه انتخاب خیلی خوبی در این زمینه باشه. اسپری صورت با ترکیباتی مانند پودر ابریشم (silk powder) و سیلیکا (silica) در حین اینکه رطوبت سبکی رو برای پوست ایجاد میکنه، چربی اضافی پوست رو هم جذب می کنه و مانع از براق شدن پوستتون میشه.

 

5. فیس میست برای جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه

فیس میست حتی برای بهبود پوست های مستعد جوش و اکنه مهم بسیار مفید هست. شما با انتخاب یک فیس میست با خاصیت لایه برداری خفیف میتونید منافذ پوستی رو عمیق تر تمیز کنید و مانع از ایجاد جوش و آکنه شوید. اسیدهای بتا هیدروکسی مانند اسید سالسیلیک، بتائین سالیسیلات موجود در این فیس میست ها میتونن جایگزین درمان های روزانه برای جوش و اکنه باشند و حتی ایجاد جوش رو هم تا حد زیادی کاهش دهند.

 

6. فیس میست برای تقویت جذب سایر محصولات آرایشی و بهداشتی در پوست

یک پوست مرطوب مثل اسفنج عمل میکنه و به سرعت تمام محصولات آرایشی و بهداشتی که روی پوست استفاده میشه رو جذب میکنه. بنابراین اگر می خواهید عملکرد لوسیون ها، کرم ها و روغن های پوست رو به حداکثر برسونید، سعی کنید ابتدا روی پوست از فیس میست استفاده کنید و قبل از خشک شدن پوست، این محصولات رو مورد استفاده قرار بدید تا بهتر به عمق پوست نفوذ کنند. 

 

 گل رزفیس میست

 

7. اسپری صورت برای آماده کردن پوست قبل از آرایش

اگر قبل از شروع آرایش، مقداری فیس میست روی پوست اسپری کنید، پوستی صاف و هیدراته برای آرایش کردن خواهید داشت و نتیجه آرایش هم فوق العاده طبیعی تر و زیباتر میشه.

 

حتما بخوانید: آرایش پوست حرفه ای - از آماده کردن پوست تا درخشش فوق العاده در مهمانی ها

 

8. فیس میست برای ترکیب کردن کرم پودر روی پوست

برای اینکه پوستتون بعد از کرم پودر زدن، ظاهری فوق العاده طبیعی داشته باشه، باید کرم پودر روی خیلی خوب روی پوست ترکیب کنید. زیرا در غیر این صورت هم کرم پودر حالت کیکی روی پوست پیدا میکنه و هم ظاهر غیر طبیعی خواهید داشت. ترفندی که در این زمینه وجود داره این هست که قبل از ترکیب کردن کرم پودر روی پوست، ابتدا بیوتی بلندر یا اسفنج آرایشی رو با مقداری فیس میست مرطوب کنید و بعد از این اسفنج مرطوب برای ترکیب کردن کرم پودر روی پوست استفاده کنید.

 

9. اسپری صورت برای تثبیت آرایش

نسل جدیدی از محصولات زیبایی و آرایشی وجود دارند که تلفیقی از فیس میست و اسپری فیکساتور ارایش هستند. بنابراین شما میتونید با استفاده از این محصولات، علاوه بر اینکه از مزایای مرطوب کننده بهره مند بشید، برای فیکس کردن و افزایش ماندگاری آرایش هم استفاده کنید.

 

فیس میست برای تثبیت آرایش

 

حتما بخوانید: چگونه پوست بهتر و سالم تری داشته باشیم؟ برنامه مراقبت از پوست 2 هفته ای!

 

10. طبیعی تر شدن آرایش با استفاده از فیس میست

اگر تمایل دارید ظاهر پوست و آرایشتون کاملا طبیعی باشه، بهتون پیشنهاد می کنیم بعد از تموم شدن مراحل آرایش صورت، از فیس میست یا اسپری صورت که دارای خاصیت تثبیت کنندگی آرایش هست، استفاده کنید و یک آرایش طبیعی و زنده داشته باشید.

 

11. اسپری صورت برای احیا و تمدید آرایش

فیس میست یکی از محصولات زیبایی هست که به شما این امکان رو میده تا خیلی سریع و راحت و بدون نیاز به شستن صورت، آرایش خودتون رو احیا و تمدید کنید. تنها کاری که باید انجام بدید این هست که یک فیس میست مرطوب کننده داشته باشید و روی پوست اسپری کنید و در صورت لزوم با نوک انگشت یا براش، آرایشتون رو درست کنید.

 

12. فیس میست برای رقیق کردن محصولات آرایشی

گاهی اوقات ممکنه یکی از محصولات آرایشی بیش از حد غلیط و سفت باشه و نتونید خیلی خوب روی پوست استفاده کنید. در این موارد شما میتونید با استفاده از مقداری فیس میست، محصول آرایشی مورد نظر رو رقیق تر کنید و به راحتی مورد استفاده قرار بدید. این ترفند برای رقیق کردن لوسیون، کرم پودر، مرطوب کننده و ... بسیار مناسب هست.

 

حتما بخوانید: زیبایی فوق العاده پوست با بخور صورت

 

روش استفاده از فیس میست چگونه است؟

 

روش استفاده از فیس میست

 

فیس میست یا اسپری صورت یکی از محصولات عالی برای ایجاد آرامش، شادابی، طراوت و احساس خنکی در روزهای گرم تابستانی هست که میتونید در هر ساعت از روز مورد استفاده قرار بدید و حس تازگی و رطوبت رو برای پوستتون به وجود بیارید.

برای استفاده از اسپری صورت باید بطری اسپری رو با فاصله 15 تا 20 سانتی متر از صورت نگه دارید و با تکان دادن دست، به تمام قسمت های صورت اسپری کنید و از تاثیری که فورا روی پوست ایجاد میکنه لذت ببرید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو