ورود ۴خدمه نجات‌یافته شناور بهبهان به ایران

منبع: برترین ها

78

1399/3/18

20:14


یک مقام مسئول در سازمان بنادر گفت: ۴ خدمه نجات یافته به همراه یک نفر فوتی از شناور بهبهان هم اکنون وارد مرز شلمچه شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان: نورالله اسعدی مقام مسئول در سازمان بنادر از ورود ۴ نجات یافته شناور بهبهان به کشور خبر داد و گفت: هم اکنون این ۴ نفر که در حادثه غرق شدن شناور بهبهان خوشبختانه نجات یافته بودند وارد مرز شلمچه شدند و یک نفر فوتی هم تحویل کشور ایران شد.

او ادامه داد: تلاش ها برای یافتن دو نفر فوتی در حال انجام است و شناورهای ناجی در حال جستجو هستند.

گفتنی است نادر پسنده مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره‌ی آخرین وضعیت عملیات امداد و نجات کشتی غرق شده بهبهان، اظهار کرد: عملیات جست‌وجو و نجات دو نفر مفقودین کشتی غرق شده بهبهان در منطقه غرب این کشتی از سوی شناورهای عراقی و شناورهای ناجی جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است اما تاکنون آثاری از آنها پیدا نکرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم دو نفر مفقودین این حادثه را پیدا کنیم.

او ادامه داد: اطلاع‌رسانی و هماهنگی‌های لازم با کشور کویت انجام شده است چرا که احتمال می‌دهیم جریانات آب آنها را به سمت آب‌های کویت برده باشد، همچنین به شناورهای عبوری اطلاعات لازم داده شده که هنگام تردد از منطقه به صورت همزمان جست‌وجوی محل عبور خود را نیز انجام دهند.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: همچنین مراودات سیاسی و مکاتبات لازم بین دو کشور ایران و عراق برای تسهیل در عملیات جست‌وجو انجام شده و براساس آخرین هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق سرکنسولگری ایران در بصره چهار نفر خدمه نجات یافته این کشتی امروز از طریق مرز شلمچه وارد کشور خواهند شد.

پسنده اظهار کرد: کمیته بررسی سانحه نیز در آنجا تشکیل خواهد شد و علت سانحه به محض مشخص شدن نتایج بررسی، اعلام می‌شود.

گفتنی است شناور باری به نام «بهبهان» که در روز ١٣ خرداد با حمل بار مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر عازم بندر ام القصر عراق بود در ۱۶ خرداد در کانال آبی «خورعبدالله» و در محدوده آب‌های عراق غرق شد.

این کشتی از نوع شناور زیر۵۰۰ فلزی است و تعداد خدمه این شناور ٧ نفر بودند که یک نفر از آن‌ها فوت شده است و ۴ نفر دیگر نجات یافته‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو