معرفی بهترین گیاهان برای اتاق خواب و ویژگی های هر کدام

معرفی بهترین گیاهان برای اتاق خواب و ویژگی های هر کدام


منبع: آرگا

190

1399/3/19

02:34


گیاهان مختلف بسیاری وجود دارند که برای اتاق خواب ها مناسب می باشند، گیاهانی که اکسیژن زیادی به محیط داده و باعث داشتن خوابی راحت و آرامش بخش می شوند. در این مطلب قصد داریم با برخی از گل های آپارتمانی مناسب اتاق خواب آشنا شویم.

معرفی بهترین گیاهان برای اتاق خواب و ویژگی های هر کدام

گل و گیاه و تاثیرات آن بر زیبایی و دکوراسیون منازل برای همه شناخته شده می باشد و تقریبا در بیشتر خانه ها می توان اثراتی از گل و گیاه را دید. گیاهان زیبای آپارتمانی وجود دارند که می توان آنها را در هر قسمتی از منزل قرار داد که در ادامه با چند مورد از آنها آشنا می شویم.

گیاهان مناسب برای اتاق خواب

گیاه مناسب اتاق خواب، گیاهی است که بتواند باعث بهبود هوای اتاق شود. بعضی از گیاهان و گل ها دارای خاصیت تصفیه کنندگی هوا هستند و به همین جهت بسیار مناسب برای اتاق خواب ها می باشند. افزایش سطح اکسیژن در فضا باعث بهبود کیفیت خواب خواهد شد، در این مورد می تواند گیاهانی را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید که در شب به تولید اکسیژن کمک می کنند. توجه داشته باشید که برخی از گیاهان نه تنها اکسیژن تولید نمی کنند بلکه در شب با تولید دی اکسید کربن می توانند خطرناک باشند.اتاق خواب ها مکانی امن برای استراحت هستند که در برخی موارد بنا به دلایلی هوای تازه به درستی در آن رد و بدل نمی شود، برای حل این مشکل می توانید از چند گیاه مناسب برای اتاق خواب خود استفاده کنید تا هوای تازه و سرزندگی را به اتاق خود وارد نمایید. در ادامه شما را با چند نمونه گل و گیاه مناسب برای اتاق خواب آشنا می کنیم.

چند نوع گیاه برای اتاق خواب

گل یاسمن سفید

گیاه یاسمن سفید بسیار عجیب بوده و دارای اثرات آرامش بخشی و ملایمت برای ذهن و بدن می باشد. بر طبق تحقیقات انجام شده گل یاسمن سفید باعث می شود تا سطح اضطراب کمتر شده و کیفیت خواب بهتر شود. کسانی که در اتاق خواب به همراه این گل خوابیده اند، در زمان بیدار شدن کارایی و کیفیت مغز آنها افزایش یافته و سطح هوشیاری شان بیشتر شده است. این گل دارای غنچه های زیبای صورتی رنگ است که بعدا به گل های زیبای سفیدی تبدیل می شوند و این زیبایی گل بر حس آرامش دهندگی آن می افزاید. از دیگر مزایای استفاده از این گل می توان به نگهداری راحت آن اشاره کرد که باعث شده تا یاسمن سفید به یک گیاه آپارتمانی و مناسب اتاق خواب تبدیل شود.

گیاهان مختلف برای اتاق خواب

گیاه لوندر یا استوخودوس

گیاه لوندر دارای عطر و بوی عالی است که همه از بوی آن لذت می برند. در حال حاضر این گیاه در بین مردم جایگاه خود را یافته و مورد علاقه افراد زیادی می باشد. محبوبیت این گیاه به دلیل خاصیت کاهش دهندگی اضطراب آن می باشد که باعث ایجاد یک خواب خوب برای افراد خواهد شد. رایحه دلنشین این گل باعث اعتدال در ضربان قلب می شود و در نهایت باعث می شود تا بدن به آرامش رسیده و استرس در فرد کاهش یابد. بر طبق تحقیقات انجام شده توسط گیاه شناسان بوی خوش اسطوخودوس باعث می شود تا کودکان کمتر گریه کنند و خواب راحتی را داشته باشند. گیاه لوندر حس خوبی به مادر و کودک منتقل می کند. البته در بازار می توانید از خوشبو کننده های این گیاه پیدا کنید اما هیچ چیز بهتر از قرار دادن یک گلدان اسطوخودوس در محیط اتاق خواب باعث ایجاد حس آرامش در شما نخواهد شد. این گیاه در کنار سایر گل ها در منزل محیطی دلنشین به شما هدیه می دهد.

گیاهی خوش بو برای اتاق خواب

گیاه سانسوریا یا زبان مادر شوهر

از دیگر گیاهانی که می توانید برای اتاق خواب خود انتخاب کنید تا هوای مطبوع به شما ارائه دهد گیاه گل ماری می باشد. این گیاه بسیار مقاوم است که باعث شده تا نگهداری از آن آسان شود. نکته قابل توجه در مورد این گیاه آزاد سازی اکسیژن زیاد در طول شب می باشد که در کنار آن میزان زیادی از دی اکسید کربن را جذب می نماید. این خاصیت گل باعث می شود تا بدن اکسیژن بیشتری دریافت کرده و عملکرد ذهنی و مغز بهبود یابد و در نتیجه خواب پر آرامشی را به فرد هدیه می دهد. با کمک این گل می توانید بعضی از سموم موجود در منزل مثل فرمایید و بنزن را از بین ببرید و هوای خانه و اتاق خواب خود را فیلتر نمایید. زبان مادر شوهر یکی از زیباترین گل های آپارتمانی است که در اکثر خانه های ایرانی دیده می شود.

گل ها و گیاه هایی برای اتاق خواب

گیاه آلوئه ورا

گل آلوئه ورا یکی از عجیب ترین و پر خاصیت ترین گیاهان موجود در جهان می باشد تا حدی که ناسا از آن به عنوان یک وسیله برای بهبود اکسیژن هوا در محیط فعالیت کارکنان خود استفاده می کند. آلوئه ورا در دنیای شب اکسیژن بالایی تولید می کند و باعث می شود تا فرد خواب عمیق تر و با آرامش تری را تجربه نماید. این گیاه مقاومت بالایی داشته و در صورت فراموش شدن باز هم به زندگی خود ادامه خواهد داد. مردمان مصر این گل را نوعی گیاه جاودانه می دانند. گیاه آلوئه ورا در منزل بسیار مفید بوده و می توان از آن به عنوان نوعی دارو یا مکمل نیز استفاده نمود. این گیاه خاصیت جوانسازی بالایی داشته و خشکی پوست را برطرف می نماید. گیاه آلوئه ورا گزینه ای عالی برای اتاق خواب خانم ها می باشد.

گیاه گاردنیا

گاردنیا نوعی گیاه آپارتمانی با برگ های همواره سبز است که با شکوفه های زیبایش تبدیل به گیاهی محبوب در منازل گشته است. اگر از این گیاه به دقت نگهداری شود، باعث ایجاد آرامش در فضا خواهد شد. این گیاه تقریبا در هر خانه ای رشد خواهد داشت اتاق خواب ها به دلیل نبئد نور مستقیم مکان خوبی برای نگهداری این گل زیبا هستند. این گیاه باعث تامین اکسیژن کافی در محیط می شود. برگ های اکسیژن ساز این گیاه مسکنی عالی برای ایجاد آرامش و دوری از مشکلات روحی و استرس هستند که به راحتی می توانید در اتاق خواب خود از آن نگهداری نمایید.

انواع گل و گیاه مناسب برای اتاق خواب

گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی نوعی کارخانه اکسیژن سازی محسوب می شود. این گیاه با عنوان اکسیژن سازی شهرت دارد و از نظر ظاهری شباهت به گل ماری دارد. این گیاه دقیقا مثل گل مالری بسیار مفید در پاک کردن آلودگی هاست. بر طبق تحقیقات و آزمایشات انجام شده این گیاه بسیاری از عوامل سرطان زا در هوا را از بین می برد و مانند یک تصفیه کننده طبیعی هوا عمل می نماید. این گیاه تبحر خاصی در از بین بردن فرمایید دارد که در چسب ها، پرکننده درزها و دیگر موارد منزل وجود دارد. بودن گل عنکبوتی در منزل نوعی مزیت محسوب می شود که کمک زیادی به سلامتی هوای منازل می کند. وجود این گل در اتاق خواب باعث ایجاد خواب راحت و پر آرامشی خواهد شد.

چند نوع گل و گیاه برای اتاق خواب

گیاه عشقه همیشه سبز یا پاپیتال

گیاه پاپیتال گزینه ای عالی برای اتاق خواب می باشد که دارای خواص بسیاری است. تنها مشکل این گیاه زیبایی کم و بدون گل بودن آن است. از این گیاه به عنوان گل دوم در ناسا مورد استفاده قرار می گیرد و برای رشد تنها به نور خورشید نیاز دارد تا رشدی سریع و بدون وقفه داشته باشد. تحقیقات انجام شده نشان داده است که برگ های این گیاه برای درمان آلرژی در فصول خاص مناسب می باشد. افرادی که از این گیاه در اتاق خواب خود استفاده کرده اند از اثرات مثبت آن بر روی خواب خود صحبت نموده اند. این گیاه باعث می شود تا افراد به خواب عمیق فرو رفته و آرامش نسبی را تجربه نمایند. نکته مهم در رابطه با این گیاه برگ های سمی آن است که نباید مستقیما در معرض اطفال یا حیوانات قرار گیرد. برای نگهداری این گیاه می توانید آن را آویزان کرده تا از زیبایی های برگ هایش لذت ببرید.

گیاهان متفاوت برای اتاق خواب

گل سوسن یا اسپاتیا فیلوم

گل سوسن دارای مقاومت بالایی در برابر نور کم می باشد و دارای خاصیت اکسیژن سازی بالایی می باشد. گل سوسن یکی از گیاهان بسیار مناسب برای اتاق خواب ها می باشد و مزیت دیگر آن تصفیه کنندگی هوا از آلودگی ها می باشد. پاکسازی که این گیاه انجام می دهد را پاکسازی کننده های صنعتی انجام نمی دهند، اتیلن و بنزن که از مهمترین آلوده کننده های هوا هستند توسط این گل به راحتی جذب می شوند و در عوض اکسیژن کافی در اختیار شما قرار خواهند داد. بودن این گل در اتاق خواب بخصوص در فصول سرد که آلودگی ها بیشتر می شود بسیار مفید می باشد. این گیاه باعث خون رسانی بهتر به مغز شده و باعث زیبایی دو چندان اتاق خواب شما خواهد شد.

گیاهانی زیبا مناسب برای اتاق خواب

گیاه بامبو

درست است که داشتن گل و گیاه در اتاق خواب واجب نیست اما بودن آن در این محیط باعث به وجود آمدن ثمرات زیادی خواد شد. گیاه بامبو که دارای زیبایی خاص می باشد یکی دیگر از گیاهان مناسب برای اتاق خواب می باشد. این گیاه باعث پاکسازی هوای اتاق می شود و داشتن یک خواب عالی و پر آرامش را برای شما به ارمغان می آورد. ریشه های این گیاه خاصیت گرما بخشی به محیط دارند، علاوه بر این محیطی نشاط اور را به وجود خواهند آورد. این گیاه سایه دوست و بسیار مقاوم می باشد.

گیاهان و گل های مخصوص اتاق خواب

گیاه پوتوس

گیاه پوتوس خوابی آسوده را برای شما به همراه دارد. این گیاه یکی از گیاهان مناسب برای اتاق خواب می باشد که برگ های مرمر شکل آن بیشترین اکسیژن خالص را به هوا خواهند داد و جزء فوق العاده ترین تصفیه کننده های هوا محسوب می شود. گیاه پوتوس به شکل تهاجمی رشد کرده و محدودیتی ندارد، شما می توانید با این گیاه اتاق خواب خود را تزئین نمایید البته به یاد داشته باشید که برگ های این گیاه سمی است و نباید در دسترس کودکان یا حیوانات خانگی باشد.

چند گیاه مناسب برای اتاق خواب

گیاه والرین

والرین گیاهی گلدار و جاودانه می باشد که دارای گل های سفید و صورتی در تابستان است که باعث ایجاد انرژی و نشاط در شما خواهد شد و یکی از گیاهان مناسب برای اتاق خواب است. این گل زیبایی بسیاری دارد که باعث می شود تا منظره ای جذاب در اتاق خواب خود داشته باشید. رایحه خوش بوی این گل در قرن شانزدهم به عطری خوش بو تبدیل شد، البته بوی خوش این گیاه یکی از چندین ویژگی آن می باشد. از ریشه این گل به عنوان نوعی دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد و در طب سنتی از این گیاه به عنوان درمانی برای بیخوابی استفاده می گردد. البته داروی اصلی بی خوابی خود این گیاه است که با استشمام بوی آن خیلی زود به خواب خواهید رفت. استفاده از این گل در محیط های کاری پیشنهاد نمی شود زیرا باعث خواب کارکنان خواهد شد. همچنین استفاده از این گیاه باعث تصفیه اتاق خواهد شد. با وجود این گیاه در اتاق خوابتان نیازی به تصفیه کننده های شنعتی نخواهید داشت. با قرار دادن این گیاه در پشت پنجره و جذب روزانه ۶ ساعت نور خورشید در پایان روز با تمام توان به شما در داشتن خوابی راحت و عمیق کمک خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو