با این هشت ماسک جوان بمانید

با این هشت ماسک جوان بمانید


منبع: آرگا

163

1399/3/19

11:59


با بالا رفتن سن چین و چروک هایی در پوست صورت ایجاد می شود که یکی از راه های از بین بردن چین و چروک های صورت استفاد از ماسک های طبیعی است. در ادامه مطلب شما را با طرز تهیه سه نوع ماسک ضد چروک آشنا می کنیم.

با این هشت ماسک جوان بمانید

با بالا رفتن سن جوانی و شادابی پوست برای افراد مهم تر می شود. استفاده از محصولات شیمیایی برای از بین بردن چین و چروک ها نه تنها روشی مناسب نیست بلکه برخی از این محصو لات به پوست صورت شما نیز آسیب هایی را می زنند. ماسکهای طبیعی ضد چروک پوست را می توانید در منزل به راحتی تهیه کرد.

یکی از دغدغه های بزرگ برخی از افراد از بین بردن چین و چروک ناشی از بالا رفتن سن می باشد. در این مطلب طرز تهیه ماسکهای ضد چروک گیاهی و طبیعی با ۳ روش را در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده ایم.

انواع ماسک های طبیعی ضد چروک صورت

معرفی هشت نوع ماسک ضد چروک

ماسکهای گیاهی حاوی روغن ها و مواد مغذی و پروتئین های ضروری برای پوست می باشند و با عواملی که باعث پیری پوست می شوند به خوبی مبارزه می کنند. ماسکهای طبیعی را بر روی پوست تمیز شده صورت خود قرار دهید.

ماسک طبیعی ضد چروک صورت

ماسک هویج برای از بین بردن چین و چروک

هویج حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که باعث رشد و ترمیم سلول های پوست صورت می شود و ماسکی طبیعی ضد چروک و بسیار قوی می باشد.

طرز تهیه ماسک هویج

یک عدد هویج را در ظرفی مناسب به خوبی رنده کنید.سپس هویج رنده شده را بر وری پوست صورت خود به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. می توانید آب هویج را بگیرید و بر روی پوست صورت خود با کمک پنبه قرار دهید بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را به خوبی با آب بشویید.

ماسک ضد چروک هویج

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل و روغن رازیانه

عسل موجود در این ماسک پوست صورت شما را مرطوب نگه می دارد و تخم مرغ باعث سفت شدن پوست صورت می شود و استفاده از روغن رازیانه در این ماسک باعث صاف شدن چروک های پوست شما می شود و حالت ارتجاعی پوست صورت را بهبود می دهد. روغن صندل بافت پوست صورت شما را تقویت می کند.

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای از بین بردن چروک صورت

مواد لازم

سفیده تخم مرغ : ۱عدد
عسل : ۱ قلشق غذاخوری
روغن رازیانه : ۴ قطره
روغن صندل : ۴ قطره

طرز تهیه ماسک

برای تهیه این نوع ماسک ضد چروک ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید و سفیده را هم بزنید تا کمی سفت شود سپس عسل و روغن رازیانه و روغن صندل را به خوبی با تخم مرغ مخلوط کنید سپس این نوع ماسک طبیعی را بر به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست تمیز صورت خود بمالید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با آب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک ضد چروک صورت

ماسک فندق و آلوئه ورا

این نوع ماسک طبیعی مرطوب کنندگی پوست صورت شما را حفظ می کند و هم چنین لکه های پوست صورت شما را محو می کند و استفاده مداوم از این ماسک چین و چروک های ناشی از بالا رفتن سن را کاهش می دهد.

ماسک ضد چروک صورت

مواد لازم

فندق : ۱ فنجان
ژل آلوئه ورا : ۱ قاشق غذاخوری
روغن اسطوخودوس : ۴ قطره
جوش شیرین : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک ضدچروک فندق و آلوئه ورا

یک فنجان فندق آسیاب شده را در درون ظرفی بریزید سپس آن را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و مقداری جوش شیرین و روغن اسطوخودوس را به فندق و ژل آلوئه ورا اضافه کنید و این مواد را به خوبی باهم مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را بر روی پوست صورت خود بمالید. باقی مانده این نوع ماسک طبیعی را می توانید در درون یخچال نگهداری کنید.

انواع ماسک ها برای از بین بردن چین و چروک صورت

ماسک آووکادو

استفاده از این ماسک یک روش عالی جهت از بین بردن چین و چروک های صورت می باشد بنابراین بهتر است این ماسک را در منزل تهیه و از آن استفاده کنید.

مواد لازم

آووکادو : نصف یک عدد

جوی دو سر : یک قاشق غذا خوری

نحوه تهیه

آووکادو را له کرده سپس به آن جوی دو سر بیافزایید سپس ماسک به دست آمده را بر روی صورت و گردن تان بمالید و اجازه دهید به مدت ده تا بیست دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید، به منظور رسیدن به نتیجه بهتر از این روش هفته ای دو تا سه بار استفاده کنید.

کاهش چروک های صورت با ماسک های خانگی

رفع چروک صورت با ماسک زردچوبه

به منظور کاهش چروک های ناشی از افزایش سن می توانید از ماسک زردچوبه کمک بگیرد و به صورت مرتب از آن استفاده کنید تا شاهد تغییرات شگفت انگیزی در پوست تان باشید.

مواد لازم

پودر زردچوبه : یک قاشق غذا خوری

گلاب: سه قاشق چای خوری

نحوه تهیه

گلاب و زردچوبه را داخل یک کاسه با هم مخلوط کرده سپس ماسک حاصل را بر روی صورت و گردن تان اعمال نمایید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بماند و در نهایت با آب سرد بشویید.

معرفی چند ماسک ضد چروک

ماسک ضد چروک خیار

از دیگر ماسک های طبیعی و در عین حال بسیار تاثیر گذار جهت از بین بردن چروک صورت، ماسک خیار است.

مواد لازم

خیار : نصف یک عدد

آب لیمو : یک قاشق غذا خوری

طرز تهیه

خیار را رنده کرده سپس به آن آب لیمو بیافزایید و بر روی صورت تان بمالید پس از زمان ده تا بیست دقیقه صورت تان را با آب سرد بشویید.

کاهش چروک های صورت ناشی از افزایش سن با ماسک های طبیعی

رفع چروک صورت با ماسک موز

ماسک موز به عنوان یکی از موثرین ماسک های ضد چروک محسوب می شود که بهتر است آن را در منزل امتحان کنید.

مواد لازم

موز : یک عدد

گلاب : یک قاشق چای خوری

نحوه تهیه

موز له شده و گلاب را داخل یک کاسه با هم ترکیب کنید سپس ماسک به دست آمده را بر روی صورت تان اعمال کنید، اجازه دهید به مدت پانزده تا نیم ساعت بماند و و در نهایت با آب سرد بشویید، می توانید از این روش هر روز و به طور متناوب استفاده نمایید.

استفاده از ماسک های طبیعی جهت رفع چروک های صورت

ماسک آب برنج

می توانید با کمک آب برنج صورتی بدون چین و چروک داشته باشید و برای رسیدن به نتیجه مطلوب این ماسک را هر روز تهیه و استفاده کنید.

مواد لازم

آب برنج : یک فنجان

حوله نرم و تمیز : یک عدد

نحوه تهیه

حوله را به آب برنج آغشته کرده سپس بر صورت و گردن تان قرار دهید و به مدت ده دقیقه این روند را ادامه دهید سپس صورت را شسته و خشک کنید.

از بین بردن چروک های صورت با ماسک های طبیعی

استفاده از ماسک های طبیعی درمانی موثر برای از بین بردن چین و چروک صورت شما است و بهتر است که شما استفاده از انواع ماسک ضد چروک طبیعی را جایگزین کرم ها و محصولات شیمیایی کنید. برای مشاهده آموزش انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو