اینفوگرافی نژادپرستانهِ فاکس‌نیوز جنجال‌آفرین شد

منبع: برترین ها

108

1399/3/19

14:18


در بحبوحه اعتراضات به تبعیض نژادی در آمریکا، نمایش یک اینفوگرافی نژادپرستانه در یکی از برنامه‌های شبکه خبری فاکس نیوز، با انتقادات گسترده کاربران در فضای مجازی همراه شد.

ایرنا نوشت: در بحبوحه اعتراضات به تبعیض نژادی در آمریکا، نمایش یک اینفوگرافی نژادپرستانه در یکی از برنامه‌های شبکه خبری فاکس نیوز، با انتقادات گسترده کاربران در فضای مجازی همراه شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، شبکه خبری فاکس نیوز از رسانه‌های خبری وابسته به حزب جمهوری‌خواه در آمریکا، روز جمعه در برنامه گزارش ویژه با برت بر (Special Report with Bret Baier) تصویری از یک نموداری میله‌ای پخش کرد که نشان می‌داد اعدام و کشتن سیاه‌پوستان در تاریخ آمریکا با رشد بازار سهام همراه بوده است.

اینفوگرافی نژادپرستانهِ فاکس‌نیوز جنجال‌آفرین شد

این اینفوگرافی درصد تغییرات در شاخص۵۰۰ S&P را به فاصله یک هفته از وقایعی چون اعدام مارتین لوتر کینگ در سال ۱۹۶۸، تبرئه ماموران پلیسی که در سال ۱۹۹۱ رودنی کینگ را در لس آنجلس مورد ضرب و شتم قرار دادند، تیراندازی پلیس به مایکل براون نوجوان در سال ۲۰۱۴ در شهر فرگوسن و قتل جورج فلوید به دست پلیس، نشان می‌داد.

پخش چنین نموداری با انتقادات گسترده کاربران در فضای مجازی و ترند شدن هشتگ فاکس نیوز نژادپرست است (#FoxNewsIsRacist) همراه شد.

بابی راش (Bobby Rush) نماینده دمکراتیک ایالت ایلینوی نیز روز جمعه در توییتی نوشت، نمایش این نمودار نشان می‌دهد جان سیاه‌پوستان برای فاکس نیوز اهمیتی ندارد.

شبکه خبری محافظه‌کار فاکس نیوز دیروز (شنبه) پس از مواجهه با این موج از انتقادات، با انتشار بیانیه‌ای از پخش این اینفوگرافی عذرخواهی کرد.

در این بیانیه آمده است: آن اینفوگرافی که برای نمایش واکنش بازار به دوره‌های ناآرامی مدنی در تاریخ در برنامه گزارش ویژه فاکس نیوز مورد استفاده قرار گرفت، هیچوقت نباید خارج از متن اصلی در تلویزیون پخش می‌شد. ما از بی‌تفاوتی نهفته در این عکس عذرخواهی می‌کنیم و این مساله را جدی می‌گیریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو