خواص موز برای پوست و مو + خواص موز برای کمر درد در مردان

منبع: روزگار

125

1399/3/19

15:50


خواص موز

میوه موز میوه کاملا بی ضرر می باشد اما این میوه به صورت خام برای کسانی که دستگاه گوارش آنها حساس است و دچار ورم روده ، نفخ و یبوست هستند و نمی‌توانند به درستی مواد قندی را هضم کنند و همچنین افرادی که مبتلا به دیابت و چاقی می باشند اصلا توصیه نمی شود. میوه موز علاوه بر اینکه بعنوان یک میوه مورد مصرف قرار می گیرد ، در تهیه انواع دسر نیز مورد استفاده می باشد. در این مطلب از روزگار قصد داریم تا خواص موز را برشماریم.

 

خواص موز,خواص موز برای پوست,خواص موز برای کودکان,خواص موز برای کمر,خواص موز در بدنسازی,خواص موز سیاه شده,خواص موز در بارداری,خواص موز برای اسهال

 

خواص موز برای پوست و مو

 

به خوبی می دانید که میوه موز بسیار لذیذ و خوش خوراک است و کمتر فردی هست که به خوردن آن تمایل نداشته باشد. بنابراین از موز جهت تهیه انواع نوشیدنی و دسر استفاده می شود. طرز تهیه دسر پودینگ موز ، دسر موز و بیسکویت و نوشیدنی هایی که با شیر همراه باشند همچون شیر موز بستنی و اسموتی موز را می توانید در روزگار مشاهده نمایید.

 

– کاهش وزن با موز : بعلاوه ی اینکه موز کالری کمی دارد. دارای مقداری فراوانی فیبر هم هست. همانطور که اطلاع دارید فیبر احساس سیری ایجاد می کند. بدین ترتیب شما را از اشتها می اندازد که رفته رفته می توانید شاهد کم شدن وزن تان باشید.

 

– افزایش وزن با موز و شیر : علاوه بر اینکه موز می تواند سبب کم شدن وزن شود، ترکیب این میوه با شیر چاق شدن را به همراه خواهد شد. اگر در روز ۱ لیوان شیرموز میل کنید در مدت کمی چاق خواهید شد.

 

– درمان سرماخوردگی با موز : این میوه خاصیت ضد ویروسی دارد. همچنین در مورد فلاونوئید یافت می شود که برای درمان و کاهش تب بسیار با اهمیت خواهد بود.

 

– پیشگیری از سنگ کلیه : در این میوه پتاسیم به خوبی یافت می شود، همچنین برای مدیریت کردن فشار خون و عملکرد بهتر کلیه، خوردن موز کمک کننده خواهد بود. همچنین برای کبد نیز مفید است و فیبر موجود در این میوه از چرب شدن کبد جلوگیری خواهد شد.

 

– درمان کم خونی : در موز مقدار بالایی آهن وجود دارد که به کسانی که از بیماری آنمی رنج می برند، توصیه می کنیم که حتماً از موز به صورت روزانه استفاده کنند.

 

– درمان بی خوابی با موز : با توجه به اینکه در موز مقدار قابل توجه ای منیزیم وجود دارد، می تواند به درمان بی خوابی کمک کند. همچنین موز توانایی بالا بردن سطح پروتونین در بدن را دارد که این موضوع هم سبب بهبود در خواب خواهد شد.

 

خواص موز,خواص موز برای پوست,خواص موز برای کودکان,خواص موز برای کمر,خواص موز در بدنسازی,خواص موز سیاه شده,خواص موز در بارداری,خواص موز برای اسهال

 

– پوستی مرطوب ما ماسک موز و عسل : اگر پوست تان بیش از اندازه خشک است. از ماسک موز استفاده کنید. بدین ترتیب که ۱ عدد موز را کاملاً له نمایید، سپس مقداری کم عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را که با غلظت بالا بدست آورده اید را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست بگذارید. بعد از آن با آب گرم شستشو دهید.

 

– ماسک موز برای پوست های چرب : نیمی از یک موز را با ۱ ق غذاخوری چوب دارچین و نصف قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس آن پوست تان را به آرامی با استفاده از آب ولرم بشوئید.

 

– بهبود ترک های کف پا با موز : برای این کار باید ۲ عدد موز کاملاً رسیده را خرد کنید و تکه های آن را به کف پا ماساژ دهید. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد شستشو دهید.

 

– ماسک بهبود ورم و پف زیر چشم : مواد مغذی که در این میوه قرار دارد می تواند به درمان ورم زیر چشن بیانجامد. برای این منظور نیمی از ۱ موز را کاملاً له نمایید و سپس آن را به آرامی زیر چشم ماساژ دهید. بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد شسشتو دهید.

 

لینک کوتاه این مطلب: http://bia2safa.net/goto/web/url/1673939

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو