آشنایی با زیباترین دیدنی های نیکاراگوئه و نقاط گردشگری جذاب این کشور

آشنایی با زیباترین دیدنی های نیکاراگوئه و نقاط گردشگری جذاب این کشور


منبع: آرگا

116

1399/3/19

22:32


نیکاراگوئه از جمله کشورهای مهم در قاره آمریکا است این کشور به دلیل جنگ های متعددی که متحمل شده است خسارت های زیادی را داشته است اما با این وجود یکی از مقاصد گردشگری مهم است که دارای دیدنی های طبیعی و تاریخی است در طول تاریخ این کشور از فقیرترین کشورها بوده است. در این بخش نیز می توانید با جاذبه های بیشتری از این کشور آشنا شوید.

آشنایی با زیباترین دیدنی های نیکاراگوئه و نقاط گردشگری جذاب این کشور

کشور نیکاراگوئه به دلیل مشکلات اقتصادی که در طول تاریخ متحمل شده است یکی از فقیرترین کشورهای دنیا محسوب می شود بلاهای طبیعی و وجود جنگ های متعدد موجب شد تا این کشور از پیشرفت های زیاد در طول تاریخ باز بمانند و اکنون با وجود تلاش های فراوان توانسته از میزان این فقر بکاهد. این کشور از نواحی اطراف خود با مناطق مختلفی همسایه است از نواحی جنوبی کاستاریکا و از نواحی شمالی نیز هندوراس از مناطق و مرزهای همسایه نیکاراگوئه هستند دریای کارئیب نیز از مهم ترین راه های ارتباطی و دریاها یی است که در شرق این کشور واقع شده است. این کشور دارای تنوع زیستی منحصر به فردی است و می توان تنها امتیاز گردشگری این کشور را همین تنوع زیستی دانست به علاوه با وجود ارزشمندی حیات وحش این منطقه می توان توقع جذب بیشتر توریست را در این منطقه داشت. جالب است بدانید که ارزشمندی زیستی و جانوری در این منطقه به قدری است که به طور میانگین ۸ درصد از خاک جزء مناطق محافظت شده حیات وحش و پارک ملی به شمار می آیند به همین خاطر خیلی از علاقه مندان و گردشگرانی که به نیکاراگوئه سفر می کنند قصد دیدن این پارک های ملی را از نزدیک دارند.

آشنایی با مهم ترین دیدنی های نیکاراگوئه:

کشور نیکاراگوئه دارای ۱۵ بخش است دو بخش از این کشور بخش های خودمختاری هستند که به طور جداگانه اداره می شوند استقلالی که این کشور در سال ۱۸۲۱ به دست آورده است موجب جدایی او از اسپانیا شده است و قدرت های جدید در آن در حال شکل گیری بوده اند که موجب تغییر سرنوشت این ملت شده اند. به لحاظ اقتصادی این کشور دارای بخش هایی از تولیدات ناخالص است و در زمینه های مختلف اقتصادی نیز توانسته رشد مناسبی داشته باشد و در حال حاضر نیز بخشی از سرمایه خود را از طریق جذب توریست ها به دست می آورد.

 

کوه آتشفشانی سرونگرو:

این کوه آتشفشانی در ایالت نئون قرار گرفته است و از جمله جاذبه های مهم در نیکاراگوئه می باشد خیلی از گردشگران این کوه ها را با عنوان تپه های سیاه می شناسند خیلی از گردشگران در این منطقه اسکی سواری می کنند و یکی از لذت های مهمی که در این ارتفاعات تجربه کنند کوهپیمایی است چشم اندازی که بر فراز این ارتفاعات مشاهده می شود بسیار دلنواز و تماشایی است. این آتشفشان در سال ۱۹۹۹ فوارن شده است و در حال حاضر هیچ فعالیتی نداشته است سطح خاک های این منطقه بسیار نرم است به همین دلیل برای اسکی سواری بسیار مناسب است و امکان انجام چنین تفریحاتی را برای گردشگران مهیا می کند جاذبه های طبیعی اطراف این آتشفشان نیز قابل مشاهده هستند که می توانید از نزدیک چشم اندازهای زیبای آن را مشاهده کنید این آتشفشان یکی از دیدی های نیکاراگوئه به شمار می آید.

آتشفشان نیکاراگوئه

پارک ملی مومباچو:

این کشور به دلیل شرایط اقلیمی بسیار مناسبی که دارد از زیست بوم غنی و ارزشمندی برخوردار است طبیعت این منطقه دارای زیبایی های منحصر به فردی است و به همین خاطر علاقه مندان بسیار زیادی دارد بسیاری از مناطق طبیعی در نیکاراگوئه دارای ارزش طبیعی هستند و از این جهت مناطق محافظت شده مهمی در آن محسوب می شوند. طبق میانگین ها ۸ درصد از خاک های این منطقه تحت حفاظت محیط زیست واقع شده اند پارک ملی مومباچو یکی از مناطق محافظت شده زیبا با چشم اندازهای زیبا است که دارای گونه های متعددی از گیاهان و جانوران است که بسسار نادر و منحصر به فرد هستند برای اینکه بتوانید در این پارک پیاده روی کنید باید از مسیرهای خاصی عبور کنید. جالب است بدانید در این پارک موزه ای نیز وجود دارد که می توانید از آن دیدن کنید و با پیاده روی کردن در این مسیر نهایت لذت را از سفر خود ببرید.

طبیعت نیکاراگوئه

دریاچه نیکاراگوئه:

این دریاچه یکی از دیدنی های جذاب در نیکاراگوئه محسوب می شود که دارای مقادیر زیادی آب شیرین است ۴۰۰ جزیره آتشفشانی که در این منطقه واقع شده اند دارای جذابیت های زیادی برای گردشگران هستند و به همین خاطر آن را دریاچه آب شیرین نیز می دانند. وجود کوسه ها و آتشفشان ها درون این دریاچه و اطراف آن موجب شده است تا خطر زیادی مسافران را تهدید کند به همین خاطر است که کمتر گردشگری دوست دارد به این منطقه و به این دریاچه سفر کند از این رو می توان این دریاچه را یکی از تفریحات مهیج در نیکاراگوئه دانست.

دریاچه نیکاراگوئه

کلیسای جامع مانگوا:

این کلیسا از جاذبه های مهم تاریخی در نیکاراگوئه به شمار می آید که علاقه مندان خاص خود را نیز دارد معماری که در این کلیسا می توانید مشاهده کنید بسیار خارق العاده و جذاب است و توجه شما عزیزان را به خود جلب می کند این کلیسا قدیمی ترین بنای تاریخی به شمار می آید و می توانید از نزدیک معماری شگفت انگیزی از آن را مشاهده کنید. چشم انداز این کلیسا در شب نیز دیدنی تر می شود و توصیه می کنیم تا در سفر خود به این منطقه حتما از چشم اندازهای شب این منطقه دیدن کنید و یکی دیگر از مهم ترین دیدنی های نیکاراگوئه محسوب می شود.

دیدنی های نیکاراگوئه

جاذبه های توریستی و گردشگری در نیکاراگوئه دارای ارزش تاریخی و طبیعی بالایی هستند برخی از جاذبه های تاریخی در این کشور به عنوان آثار تاریخی و جهانی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند از این جهت می توان به ارزشمندی آن ها پی برد. همانطور که پیش از این نیز اشاره شد جاذبه های گردشگری در این کشور به جهت برخورداری از امتیاز بالای زیست محیطی بیشتر دارای ارزش طبیعی هستند از این رو است که مهم ترین جاذبه های این کشور در پارک ملی، حیات وحش و دریاچه شیرین آن محصور شده است. به علاوه جدای از این جاذبه ها ارزش فرهنگی بالا در مناطقی از نیکاراگوئه آن را به یکی از دیدنی های دنیا تبدیل کرده است و هر ساله علاقه مندان زیادی برای پی بردن به آداب و رسوم و شناخته فرهنگ مردمان این منطقه به این کشور سفر می کنند و تجربه های منحصر به فردی را نیز به دست می آورند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو