معرفی مکان های دیدنی شهر نمین ، اردبیل | Namin

معرفی مکان های دیدنی شهر نمین ، اردبیل | Namin


منبع: تاپ تراول

153

1399/3/20

10:46


خرید بلیط هواپیما

دیدنی های نمین

 شهرستان نمین در شمال شرقی استان اردبیل و در فاصله 22 کیلومتری مرکز استان در کنار جاده ترانزیتی اردبیل به گیلان و تهران واقع شده است و به علت مجاورت با جاده زیبای آستارا به اردبیل (گردنه حیران)، طبیعت شگفت انگیزی دارد. کلمه نمین در زبان تالشی به معنی نمناک است. این شهر به دلیل همجواری با دریای خزر و رطوبت بالای موجود در آن به این نام شهرت یافته است. شهرستان نمین یکی از قطب های گردشگری استان اردبیل است که برخی از جاذبه های گردشگری به ویژه آثار تاریخی و باستانی آن، هنوز آنطور که باید شناخته نشده اند. در ادامه مطلب همراه تاپ تراول باشید تا با دیدنی های نمین بیشتر آشنا شوید.





   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


جنگل فندقلوی نمین

جنگل فندقلو در 30 کیلومتری شهر اردبیل و در 10 کیلومتری جنوب شهر نمین قرار گرفته و دارای جاذبه های منحصر به فرد جنگلی – مرتعی و گردنه زیبای حیران می باشد. این منطقه در اواخر فصل بهار مملو از گل‌های بابونه شده و همه ساله گردشگران و میهمانان زیادی را به سمت خود مجذوب می کند. از این رو به دشت گل‌های بابونه شهرت یافته است.

دیدنی های نمین

دریاچه سوها

دریاچه سوها دریاچه ای بسیار تماشایی می باشد که در فاصله 5 کیلومتری روستایی به همین نام در شهرستان نمین قرار گرفته است، البته بیشتر شهرت دریاچه سوها برای پیمایشی ست که از این دریاچه به سوی آبشار لاتون در شهر آستارا انجام می شود. اگر هم در اواخر فصل بهار و اوایل تابستان به دریاچه سوها سفر کنید، با فرشی از گل های بابونه که این منطقه را در برگرفته است مواجه می شوید، موضوعی که جذابیت سفر به این منطقه را چند برابر می کند.

دیدنی های نمین

روستای عنبران

یکی از مناطق زیبای شهر نمین روستای عنبران است که مردم آن به زبان تالشی صحبت می‌کنند و بیشتر سنی مذهب هستند. می‌توانید برای گشت و گذار در محیط‌های روستایی نمین به عنبران سری بزنید.

دیدنی های نمین

تخفیفان

جنگل مشه یکی از جاذبه های گردشگری نمین

جنگل مشه از تفرجگاه‌های زیبای شهر نمین است. این جنگل آب و‌هوای معتدل و دلچسبی دارد. چشمه آب گرم مشه که معدنی است و خاصیت درمانی دارد یکی از معروف‌ترین مقصدهای گردشگران در این جنگل است. یکی دیگر از امکانات تفریحی داخل جنگل پیست اسکی است که در چهار‌ فصل قابل استفاده است. داخل جنگل کلبه‌های چوبی قرار دارند که زیبایی جنگل را دوچندان می‌کنند و محل مناسبی برای استراحت و صرف غذا و چای‌اند.

دیدنی های نمین

آبشار شورشورنه

در مسیر جاده زیبای آستارا به اردبیل و بعد از عبور از گردنه باصفای حیران، در ۱۰ کیلومتری شمال شهرستان نمین، منطقه ای بسیار زیبا واقع شده که به عنبران محله معروف است و به دو قسمت سفلی و علیا تقسیم بندی می شود. آبشار شورشورنه در عنبران علیا و در بالای این منطقه واقع شده است و زیبایی فوق العاده ای دارد. آب این آبشار از صخره ای بلند سرازیر می شود و مابین صخره و آب آبشار نیز غاری است که می توان در آن استراحت کرد. زیبایی و شکوه این آبشار شما را به شگفتی وا می دارد. منطقه ایران رود(اینه رود) منطقه ای سرسبز با کوه های بلند و درختان پربار میوه است که در نوار مرزی ایران و آذربایجان واقع شده است.

دیدنی های نمین

موزه نمین (صارم السلطنه)

این ساختمان که امروزه به عنوان موزه شهر نمین از آن استفاده می‌کنند در گذشته خانه میرکاظم خان، حاکم حکومت محال ثلاثه مرزی بوده است و در بخش غربی آن یک خانه اسبقی به موزه چسبیده است. این ساختمان در سال 78 یک بار به طور کامل مرمت گردید. این بنا دارای بخش‌های سردر هشتی، حیاط، حوض شش ضلعی، اتاق تخت بنا، اتاق شیروانی و بخش خدماتی است.

دیدنی های نمین

بقعه شیخ بدرالدین

پیربدرالدین از مریدان پیر قطب الدین میانجی و از فرزندان ابن عباس عموی پیامبر (ص) بوده که در اواسط قرن هفتم هجری قمری برای تبلیغ دین همراه شیخ شاه دینوری از زنجان به شهر آستارا سفر می‌کنند. بعد از مهاجرت این شیخ وارسته و نامی در شهر نمین وفات یافته و مقبره‌ای در این شهر برای او بنا می‌گردد. از ساختار ظاهری بنا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
در قسمت پیشانی بنا تیر چوبی به عنوان کلاف استفاده شده که در نمای بیرونی عیان است. ورودی این مقبره در ضلعی که رو به قبله دارد، به اطاق کوچکی باز می شود. برای وارد شدن به گنبد خانه باید از درب دیگری در این اتاق گذر کرد. در اتاق اول سنگی مرمر بسیار زیبایی با تزئینات و نوشته های برجسته وجود دارد که مربوط به صاحب مقبره می باشد.

دیدنی های نمین

دیدنی های نمین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو