مدل های جدید کت و پالتو زنانه و دخترانه ۲۰۱۵

مدل های جدید کت و پالتو زنانه و دخترانه ۲۰۱۵


منبع: روزگار

80

1399/3/20

11:58


مدل های جدید کت و پالتو زنانه و دخترانه ۲۰۱۵

سارا میرشجاعی: از خشکی لب‌ و پوست‌تان کلافه شده‌اید و از دیدن آن در آینه احساس خوبی ندارید؟ به دلیل خشکی لب‌های‌تان مدام باید آن را ‌تر کنید یا دیگران دائم شما را درحال کندن پوست لب‌تان می‌بینند؟ عادت‌هایی که خوشایند نیست و اتفاقا بیشتر باعث خشک شدن لب‌ها می‌شود. یعنی به نوعی وارد یک عملکرد نادرست می‌شوید؛ به این ترتیب که به خاطر خشکی لب‌های‌تان این عادات غلط را انجام می‌دهید و همین عادت‌ها باعث خشکی بیشتر لب‌تان می‌شود.

پالتو

 ممکن است بارها  خشکی را در پوست دست و صورت خود احساس کرده  و حتی گاهی به خاطر زبری پوست‌تان  از دست دادن به دیگران هم خجالت می‌کشید. اگر دوست دارید هرچه زودتر از شر خشکی پوست و لب خلاص شوید و درمان موثری برای آن پیدا کنید، توصیه می‌کنیم این گزارش را از دست ندهید. دکتر نسرین بعیری، متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با سیب سبز به شما می‌گوید چه کار کنید تا طراوت و شادابی را احساس کنید.

پالتو

 در بدن شما چه می‌گذرد؟
برای خشکی پوست علت‌های مختلفی  وجود دارد که این علل ممکن است مربوط به مشکلات داخلی بدن  یا  عوامل محیطی باشد. در مرحله اول باید بررسی شود  این خشکی از عوامل داخلی بدن نشأت می‌گیرد یا از عوامل محیط ؛سپس  برای درمان اقدام کرد. برخی بیماری‌ها مثل دیابت یا مشکلات تیروئید می‌توانند باعث خشکی پوست شوند یا اینکه در طب سنتی مطرح می‌شود که برخی بیماری‌ها فرد را مستعد خشکی پوست می‌کند؛ از‌جمله سوءمزاج‌های گرم و خشک  یا سوءمزاج‌های سرد و خشک. این موارد  باعث نوعی خشکی در بدن می‌شوند که خشکی پوست را هم در بر می‌گیرد.

پالتو

 مسلما زمانی که بیماری‌های داخلی سبب خشکی پوست شود، نمی‌توان از درمان‌های موضعی استفاده کرد زیرا فقط نوعی تسکین سطحی و موقتی محسوب می‌شود. اگر در چنین مواردی درمان‌های موضعی تجویز شود فرد متوجه بیماری خود نمی‌شود، درمان را پیگیری نمی‌کند و علت اصلی ایجاد خشکی همچنان باقی می‌ماند. بنابراین اگر مشکلات درونی بدن‌تان پوست شما را خشک کرده، باید ابتدا علت اصلی ایجاد خشکی را برطرف کنید؛ در غیر این صورت پس از مدتی دوباره خشکی‌ها بر می‌گردند.

پالتو

مزاج‌تان با پوست‌تان در افتاده؟
مورد دیگری که باید آن را مدنظر داشت، مزاج افراد است. به‌طور کلی افرادی که مزاج خشک دارند (سرد و خشک یا گرم و خشک) به خودی‌خود و ذاتا نوعی خشکی  در بدن خود احساس می‌کنند. این نوع خشکی، پوست این افراد را هم درگیر می‌کند. باید توجه کرد این افراد متناسب با مزاج خود باید از غذاهایی استفاده کنند که به طراوت پوست کمک می‌کند؛ به‌علاوه از غذاهایی که طراوت پوست را کم کرده و خشکی را تشدید می‌کنند، پرهیز کنند.
ازجمله مواردی که می‌تواند باعث تشدید خشکی پوست و لب شود،فلفل است. درمورد کسانی که بیماری‌های داخلی باعث ایجاد خشکی پوست شده، متناسب با بیماری خود باید پرهیزهای غذایی خاصی را رعایت کنند. تعیین پرهیزهای غذایی درمورد این افراد قطعا باید با نظر پزشک و بررسی وضعیت بیمار انجام شود و نمی‌توان یک دستور کلی برای تمام افراد در نظر گرفت
.  


ساعت خوابتان را تنظیم کنید
اولین موردی که در درمان تمام بیماری‌های پوستی ازجمله خشکی پوست توصیه می‌شود،تنظیم خواب است. بهترین زمان خواب هم بین ساعت ۹ شب تا ۲ نیمه‌شب در نظر گرفته می‌شود که حتما باید در این ساعات، بدن استراحت کند. تغذیه مناسب هم بسیار مهم است. تنظیم زمان خوردن غذا و استفاده از میوه و سبزیجات نیز ازجمله توصیه‌های طب سنتی در این زمینه است.

پالتو

 پزشک پوست خودتان باشید
ازجمله مواردی که می‌تواند یک درمان موثر برای رفع خشکی پوست باشد، استفاده از ترکیب روغن زیتون و عسل است که می‌توان این ترکیب را روی موضع خشک شده ماساژ داد. روغن بادام شیرین و روغن گل بنفشه هم می‌توانند در افزایش رطوبت و رفع خشکی پوست موثر باشند. ترکیب دیگری که می‌توان برای درمان خشکی پوست استفاده کرد، شامل دو قاشق عسل و سه قاشق روغن بادام شیرین است که اگر بخواهیم خوشبوتر باشد و تاثیر بهتری داشته باشد، می‌توان بابونه را هم به آن اضافه کرد. این ترکیب یک مرطوب‌کننده خوب برای پوست‌های خشک است.

پالتو

 کمتر بشوی و بساب کنید
در برخی موارد خشکی پوست یا خشکی لب از علل محیطی ناشی می‌شود؛ عواملی مثل سردی یا خشکی هوا، نورخورشید، آلودگی هوا و. . . ازجمله موارد موثر در ایجاد خشکی پوست به‌شمار می‌آیند. به‌علاوه کسانی که با مواد شیمیایی سروکار دارند و در محیط‌های حاوی گازهای شیمیایی قرار می‌گیرند، ممکن است بیش از سایرین خشکی پوست را تجربه کنند.
در چنین مواردی یعنی زمانی که خشکی پوست و لب از عوامل محیطی نشأت گرفته باشد، می‌توان درمان‌های موضعی را تجویز کرد. برای درمان‌های موضعی هم کارهای مختلفی می‌توان انجام داد؛ از درمان با تغذیه مناسب گرفته تا استفاده از انواع روغن‌های طبیعی
.

پالتو

 چرا لب هایتان کویر شده؟
برای خشکی لب‌ها علاوه بر عوامل درونی ناشی از بیماری‌ها و عوامل محیطی، استفاده از لوازم آرایشی نامناسب و کمبود برخی ویتامین‌ها را هم می‌توان در نظر گرفت. برخی عادات غلط مثل ‌تر کردن لب‌ها با آب دهان یا کندن پوست لب هم می‌تواند در ایجاد یا تشدید خشکی لب موثر باشد.

پالتو

 در مورد خشکی لب‌ها باید توجه داشت که اگر فردی بالای ۴۰ یا ۵۰ سال دارد و از خشکی شدید لب‌ها همراه با زخم رنج می‌برد، حتما باید بررسی‌های بیشتر انجام دهد. در چنین مواردی به‌ندرت ممکن است سرطان لب تشخیص داده شود؛ بنابراین باید نسبت به بروز این علائم هوشیار باشیم.

پالتو

از نسخه‌های طبیعی کمک بگیرید
استفاده از روغن کنجد و روغن نارگیل برای چرب کردن لب‌ها و رفع خشکی آن بسیار موثر است. ترکیب یک واحد گل سرخ خشک‌شده با دوبرابر این میزان گلیسیرین نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند به‌عنوان نرم‌کننده لب مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین بهبود وضعیت تغذیه فرد، به‌طور‌ی‌که انواع ویتامین‌های بدن تامین شود نیز توصیه می‌شود. به‌علاوه ترک عادات غلط مثل‌ تر کردن لب‌ها و کندن پوست آن می‌تواند هم تاثیر درمانی و هم پیشگیری داشته باشد.
برخی روش‌های فرعی‌تر نیز در برخی متون گفته شده که می‌تواند سبب بهبود خشکی لب‌ها شود. یکی از این روش‌ها چرب کردن اطراف ناف با روغن کرچک یا روغن کنجد است که کمک می‌کند لب‌ها طراوت و نرمی خود را به دست آورند
.  

 

 روی هم خوری ممنوع!
استفاده کمتر از غذاهای سرخ کردنی، نخوردن مایعات همراه غذا (یک ساعت قبل و دو ساعت بعد از غذا) و پرهیز از روی هم خوردن غذاها ازجمله مواردی است که باید آنها را رعایت کرد. در طب سنتی توصیه می‌شود که چندین نوع غذا را روی هم نباید مصرف کرد که متاسفانه این روزها بسیار هم رواج پیدا کرده است. بسیاری از افراد، ابتدا پیش‌غذا می‌خورد، بعد نوبت غذای اصلی است و تازه بعد از آن هم دسر سر سفره می‌آورند.
این نوع غذا خوردن از نظر طب سنتی اصلا مناسب نیست. وقتی روی هم غذا می‌خورید سیستم گوارش و معده دچار مشکل شده و مواد غذایی مناسبی برای پوست به همراه نخواهند داشت. در طب سنتی توصیه می‌شود  در هر وعده فقط یک نوع غذا مصرف شود. حتی سالاد و ماست هم باید به‌عنوان یک وعده جداگانه و جدای از غذا مصرف شوند.

کت و پالتو

لینک کوتاه این مطلب: http://bia2safa.net/goto/web/url/1681597

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو