«بی‌بی‌سی» دزدی است که با چراغ آمده است

منبع: برترین ها

114

1398/4/11

09:05


محمد سرشار مدیر شبکه کودک سیما با ابراز نگرانی از ورود شبکه بی‌بی‌سی به حوزه کودک، خواستار مقابله با برنامه کودک بی‌بی‌سی شد.

جوان آنلاین: مدیر شبکه کودک سیما با اشاره به اینکه میزان استقبال از برنامه‌های کودک ماهواره‌ای کاهش یافته است، به حضور بی‌بی‌سی در این عرصه واکنش نشان داد و گفت: ۸۴درصد خردسالان و ۸۲درصد کودکان بیننده برنامه‌های شبکه کودک هستند و به نوعی بیشترین میزان بیننده تلویزیون را شبکه کودک شکل می‌دهد و گروه‌های محدودی بیننده شبکه‌های ماهواره‌ای هستند که البته دلایل مشخصی دارد.

با این حال آماده‌سازی‌ای که در داخل کشور انجام می‌شود، بسیار بیشتر از آن چیزی است که در خارج انجام می‌شود، به طور مثال دوبله و نسخه‌ای که از کار‌های خارجی در داخل کشور آماده می‌شود بسیار باکیفیت‌تر است. سرشار با اشاره به اینکه بی‌بی‌سی سابقه طولانی در تولید برنامه کودک دارد، گفت: بی‌بی‌سی آرشیو عظیمی از برنامه‌های کودک دارد که می‌تواند آن را دوبله و پخش کند. این شبکه که از بودجه وزارت امور خارجه انگلیس تأمین می‌شود، دزدی است که با چراغ آمده است.

مدیر شبکه کودک سیما، ادامه داد: بی‌بی‌سی برنامه‌سازی برای کودک را بلد است و از نظر مالی دستش باز است. ما در شبکه کودک سیما به شدت حرکات این رقیب را زیر نظر داریم و سعی می‌کنیم اقدامات بعدی آن را پیش‌بینی کنیم.

وی با انتقاد از بودجه پایین شبکه کودک برای تولید برنامه، گفت: زمانی که یک‌چهارم جمعیت کشور را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، دست‌کم باید یک‌چهارم از بودجه‌ها به این گروه سنی اختصاص پیدا کند، این در حالی است که بودجه برنامه‌سازی برای کودک بسیار کم است.

مدیر شبکه کودک سیما درباره برنامه‌های تابستانی کانال‌های «پویا» و «نهال» بیان داشت: برنامه‌های تابستانی شبکه کودک در قالب یک جشنواره تابستانی ۷۱ روزه برگزار می‌شود. این جشنواره از ابتدای تیر آغاز شده و تا نهم شهریور ادامه دارد.

وی با اشاره به تغییر ساعت برنامه‌های شبکه کودک در این ایام گفت: ساعت پخش برنامه‌ها دو ساعت افزایش خواهد داشت. بر همین اساس برنامه‌های کانال پویا از ساعت ۸ تا ۱۴ و برنامه‌های نهال از ساعت ۱۴ تا ۲۴ پخش می‌شود. مدیر شبکه کودک با اشاره به پخش آثار پویانمایی ایرانی جدید گفت: دو مجموعه ایرانی با نام‌های «مهارت‌های زندگی» و «خانه ما» در مرکز پویانمایی صبا تولید و از کانال نهال پخش خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو