از مزایای نوشیدن آب در طول شبانه روز چه می دانید؟

از مزایای نوشیدن آب در طول شبانه روز چه می دانید؟


منبع: آرگا

147

1399/3/20

16:04


در این مقاله شکما را با فواید نوشیدن آب آشنا می کنیم که می توانید با استفاده از آب به درمان مو های خشک و شکننده بپردازید و از بیماری های بسیار زیادی مانند هموروئید و یبوست جلوگیری کنید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

از مزایای نوشیدن آب در طول شبانه روز چه می دانید؟

نوشیدن آب با معده خالی می تواند شادابی و نشاط را برای شما بوجود بیاورد و بیماری های بسیار زیادی را از شما دور کند. مردمان ژاپن اهمیت بسیار زیادی به نوشیدن آب به صورت ناشتا دارند و از آب استفاده دارویی هم می کنند.

خوردن آب و جلوگیری از بیماری

مزایای نوشیدن آب

آب به تنهایی دارای خواص بسیار زیادی می باشد و می توان گفت اگر آن را با معده خالی بنوشید می توانید از خواص شگفت انگیز آن بهره مند شوید. در واقع نوشیدن آب می تواند برای جلوگیری از بیماری های بسیار زیادی مفید باشد و آن ها را از شما دور کند که از این نوع بیماری ها می توان به یبوست، کبد چرب، صرع، آسم، سل، درد بدن، تپش قلب، مننژیت، بیماری های کلیه، بیماری های مجاری ادراری، استفراغ، اسهال، دیابت، هموروئید، یبوست، بیماری های چشمی، بیماری های گوش و حلق و بینی و چربی خون و برونشیت  اشاره کرد. بیش تر افراد آب را پس از غذا و یا پس از این که غذای تندی می خورند، می نوشند اما باید بدانید که بهترین زمان برای نوشیدن آب زمانی می باشد که معده شما خالی می باشد. در واقع اگر شما آب ولرم را به صورت ناشتا مصرف کنید از طبیعی ترین راه برای مقابله با بیماری ها استفاده کرده اید. مردم ژاپن از سالیان دور از این روش استفاده می کردند و نوشیدن آب به صورت ناشتا راز طول عمر دراز آن ها بوده است.

افزایش سوخت و ساز بدن

اگر از رژیم غذایی کبد چرب  استفاده می کنید می توانید آب را به آن رژیم اضافه کنید تا تاثیرات آن را به چشم خود ببینید. خوردن آب می تواند متابولیسم بدن را تا ۲۰ درصد افزایش دهد بنابراین وقتی می خواهید سریع تر لاغر شوید باید آب بنوشید. البته تاثیرات آب خوردن را به مرور زمان مشاهده می کنید و بهتر است برای نتیجه گیری بهتر در روز به میزان ۴ لیتر آب بنوشید.

افزایش سوخت و ساز بدن با مصرف آب

افزایش ایمنی

آب برای سلامتی بدن فواید بسیار زیادی دارد و می توانید با نوشیدن آب به مقدار لازم تعادل الکترولیت های بدن را حفظ کنید. در نظر داشته باشید که نوشیدن آب در مواقعی که معده شما خالی می باشد اهمیت بسیار زیادی برای ایمنی بدن دارد و آن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. باید در نظر داشته باشید که نوشیدن آب می تواند به درمان عفونت ها کمک کند و بهبودی بدن را تسریع می کند.

پاکسازی و دفع سموم

یکی دیگر از مزایای نوشیدن آب دفع سم های بدن می باشد. نوشیدن آب می تواند به دستگاه گواش کمک کند تا پاکسازی شود. زمانی که به میزان کافی آب می نوشید می توانید مواد دفعی را سریع تر از بدن خارج کنید و این کار به صورت روزانه می تواند برای شما مفید باشد و مواد زائد را از بدن شما دور می کند و سلامتی شما را تضمین می کند. در واقع در هر بار ادرار کردن سم های بسیار زیادی به صورت مایع از بدن خارج می شود پس هر چقدر بیش تر آب بنوشید به همان میزان به دفع سموم کمک می کنید.

جلوگیری از میگرن

سردرد های میگرنی یکی از انواع بسیار سخت سردر ها می باشد که حملات بسیار وحشتناکی دارد و شما می توانید از این حملات با مصرف به اندازه آب جلوگیری کنید. خشکی بدن یکی از علت های ریشه ای سردرد می باشد و نوشیدن آب می تواند انواع سردرد ها را درمان کند که سردرد های میگرنی هم توسط نوشیدن آب درمان می شود.

مصرف آب و کاهش وزن

کاهش وزن

نوشیدن آب می تواند وزن شما را کاهش دهد. در واقع آب هیچ کالری ای ندارد و شما می توانید به راحتی با مصرف آب لاغر شوید. در واقع افزایش نوشیدن آب در فواصل کوتاه می تواند باعث پر شدن شکم می شود و باعث می شود که اشتهای کاذب هم از بین برود. نوشیدن آب به مقدار زیاد عواقبی در پی ندارد زیرا باعث افزایش سوخت و ساز بدن هم می شود و در کالری سوزی به شما کمک می کند.

گرسنگی و بهبود اشتها

از آن جایی که نوشیدن آب می تواند باعث تمیز شدن و پاکسازی روده ها شود باعث می شود که شما احساس گرسنگی کنید و در صبح می تواند شما را به خوردن صبحانه کامل ترغیب کند.

پاکسازی پوست

یکی دیگر از مزایای نوشیدن آب پاک شدن پوست بدون استفاده از ماسک های طبیعی و شیمیایی می باشد. در واقع نوشیدن آب می تواند به از بین رفتن جوش و آکنه کمک بسیار زیادی داشته باشد. بیش تر جوش ها و آکنه های پوستی می تواند به علت تجمع بیش از حد سموم در بدن باشد و آب با دفع مواد زائد می تواند کمک کننده بسیار خوبی در داشتن پوست صاف و روشن باشد.

افزایش انرژی

اگر احساس می کنید که خسته هستید و یا احساس تنبلی می کنید بهتر است آب بنوشید زیرا نوشیدن آب می تواند باعث افزایش انرژی بدن  شود و در نتیجه گلبول های قرمز را تقویت می کند تا سریع تر رشد کنند و اکسیژن رسانی به بافت ها را افزایش دهند.

نرم شدم مو ها با مصرف آب

کاهش سنگ کلیه و سنگ مثانه

باید بدانید که نوشیدن آب می تواند اسیدهای معده را که باعث ایجاد سنگ ها در بدن می شوند را خنثی کرد. در واقع هر چقدر بیش تر آب بنوشید می توانید از ابتلا شدن به سنگ کلیه و عفونت های مثانه که می تواند باعث ایجاد سنگ های مثانه می شود جلوگیری کنید.

نرم شدن مو ها

باید بدانید که یکی از عوامل ریزش مو هعا کاهش آب بدن می باشد. اگر آب بدن را تامین کنید می توانید مو های صاف و درخشان و براق داشته باشید. باید بدانید حدودا یک چهارم از آبی که مصرف می کنید برای مو ها می باشد. بهتر است برای جلوگیری از ریزش مو ها و شکنندگی آن ها به میزان لازم آب بنوشید.

کاهش سوء هاضمه

یکی دیگر از مزایای نوشیدن آب کاهش سوء هاضمه می باشد. در واقع آب می تواند این بیماری گوارشی را درمان کند زیرا می تواند اسید های معده را از بدن خارج کند و مشکلات معدی را حل می کند و سوزش آن را بر طرف می کند و شما می توانید به راحتی به  خوردن صبحانه بپردازید.

مزایای نوشیدن آب برای مشکلات معدی

آب درمانی

آب درمانی یکی از راه هایی می باشد که برای اولین بار ژاپنی ها از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کردند و نتایج بسیار خوبی هم از آن درمان ها گرفتند. آن ها از لحاظ مذهبی از این روش استفاده کردند و در نتیجه بلافاصله پس از بیدار شدن شروع به خوردن آب می کردند. شما هم می توانید از این رژیم خاص و سبک پیروی کنید فقط کافی است صبح ها که از خواب بیدار می شوید قبل از انجام دادن هر کاری ۴ لیوان آب بنوشید. بعد از خوردن آب می توانید از مسواک برای تمیزی دندان هایتان استفاده کنید. بهتر است به مدت ۴۵ دقیقه بعد از خوردن آب چیز دیگری ننوشید و صبحانه را بعد از ۴۵ دقیقه میل کنید. البته بهتر است بعد از هر وعده غذایی که میل می کنید از آب استفاده نکنید و تا دو ساعت به غذا ها اجازه بدهید هضم شوند البته می توانید نیم ساعت قبل از غذا خوردن یک لیوان آب بنوشید. با شروع کردن این رژیم با آب ولرم می توانید حداکثر فایده را بدست بیاورید. برای تصفیه بهتر سموم از بدن می توانید از عصاره لیمو تازه هم کمک بگیرید و عصاره لیمو را در آب ولرم بریزید و آن را با معده خالی میل کنید.

نکته : در نظر داشته باشید اگر نمی توانید ۴ لیوان آب بنوشید، می توانید با یک لیوان آب شروع کنید و به مرور آن را افزایش دهید تا بتوانید ۶۴۰ میلی لیتر آب را به صورت ناشتا میل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو