روایت کیانو ریوز و کری آن ماس از جذابیت‌های "ماتریکس ۴"

منبع: ایران آرت

248

1399/3/20

20:05


کیانو ریوز تنها دلیل حضورش در قسمت چهارم فیلم "ماتریکس" را "فیلمنامه زیبا و داستان شگفت‌انگیز آن عنوان کرد.

ایران آرت: از آخرین باری که "کیانو ریوز" و "کری-آن ماس" در نقش شخصیت‌های "ترینیتی" و "نئو" ظاهر شدند نزدیک به دو دهه می‌گذرد و کمتر کسی، حتی خود بازیگران انتظار نداشتند که برای قسمت چهارم "ماتریکس" بازمی‌گردند. ماس به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی "امپایر" می‌گوید: "هرگز فکر نمی‌کردم این فیلم ساخته شود. اصلاً به آن فکر نمی‌کردم."

نه تنها ماس و ریوز، بلکه "لانا واچوفسکی" یکی از کارگردانان سه‌گانه‌ قبلی، برای "ماتریکس ۴" بازگشته‌ است. فیلمنامه‌ی این فیلم توسط واچوفسکی با همکاری "الکساندر همون" و "دیوید میچل" نویسنده‌ی رمان "اطلس ابر"  به نگارش درآمده. واچوفسکی این بار به تنهایی بر روی صندلی کارگردانی نشسته، در حالی که سه قسمت قبلی را در کنار "لیلی واچوفسکی" نوشت و کارگردانی کرد. متن او برای قسمت چهارم آن‌قدر قوی بود که ماس و ریوز را برای بازگشت راضی کند. 

ماس می‌گوید: "وقتی توجه مرا آنگونه که باید جلب کرد، با عمقی شگفت‌آور و همه‌ی آن کمال و هنری که می‌توانید متصور شوید، با خود گفتم: "این یک موهبت است." به شدت هیجان‌زده بودم."

ریوز اضافه می‌کند: ""لانا واچوفسکی" فیلمنامه‌ا‌ی زیبا و داستانی شگفت‌انگیز نوشته که من با آن ارتباط برقرار کردم. این تنها دلیل بازی در این فیلم است. همکاری دوباره با او فوق‌العاده است. تجربه‌ای ویژه بود، و فکر می‌کنم داستان مسائل مهمی برای گفتن دارد، و ما می‌توانیم از آن تغذیه شویم."

به گزارش ۳۰نما، از جزئیات داستان "ماتریکس ۴" اطلاعاتی منتشر نشده، اما شایعه‌ی وجود عنصر سفر در زمان و نسخه‌ی جوان شخصیت "مورفیوس" به گوش می‌رسد. جیدا پینکت اسمیت همبازی ریوز و ماس در سه‌گانه‌ی ابتدایی نیز برای بازی در قسمت جدید بازخواهد گشت. بازیگران جدید چندگانه شامل "یحیی عبدالمتین دوم" بازیگر سریال "واچمن"، "نیل پاتریک هریس"، "پریانکا چوپرا"، و "جسیکا هنویک" خواهند بود. فیلمبرداری بعضی از صحنه‌های فیلم در سان فرانسیسکو چند ماه قبل به پایان رسید و پیش از پاندمی ویروس کرونا پروژه در آستانه‌ فیلمبرداری در برلین بود. 

"دیوید لیچ" و "چاد استاهلسکی" بدلکاران سه‌گانه‌ی "ماتریکس" در ماه آوریل در مصاحبه با "کلایدر" فاش کردند که واچوفسکی خود صحنه‌های اکشن را کارگردانی می‌کند و آنا‌ن هم در بعضی لحظات به کمک گروه فیلمبرداری رفته‌اند.

برادران وارنر "ماتریکس ۴" را در تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) اکران می‌کند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو