دیدنی های شارجه امارات از نگاهی دیگر

دیدنی های شارجه امارات از نگاهی دیگر


منبع: آرگا

154

1399/3/20

22:37


دیدنی های شارجه در کشور دبی که جزء امارات متحده عربی می باشد دارای مناطقی از قبیل؛ آبنمای المجاز، برج تاریخی الخان، موزه باستان شناسی، میدان روله، مسجد النور، موزه دریایی، موزه تمدن اسلامی، بازار آبی، مسجد شاه فیصل، موزه هنری شارجه و جزیره نور می باشد.

دیدنی های شارجه امارات از نگاهی دیگر

شارجه یکی از ایالت های ۷ گانه امارت متحده عربی است که دولت امارات را تشکیل می دهد و تقریبا در منطقه شانزده کیلومتری ساحل کشور امارت خلیج فارس قرار دارد. ژرفنای این امارات در محدوده ۶۰ کیلومتری می باشد که مساحت آن به ۲۶۰۰ کیلومتر مربع می رسد. حد و حدود مشترک این امارات با دیگر امارات ها دولت عرب متحده مشترک بوده و از جاذبه و گردشگری های زیادی بهره می برد که همواره زیبا و دل انگیز است. نقاط گردشگری شارجه دبی از قبیل؛ مساجد، موزه ها، بازار های تجاری و هنر دستی، تفریحاتی مثل: نمایشگاه هایی برای کودکان، رانندگی در کویر، منطقه نوجوانان القصبا، غواصی و ماهیگیری، مرکز حیات وحش، بازار آبی، تور قایق سواری، آل خان ساحل و آل خان مرداب دارند که بسیار سرگرم کننده و جالب می باشد.

دیدنی های شارجه بی همتا

آشنایی با دیدنی های شارجه

شارجه را به عنوان پایتخت هنری امارات می شناسند این شهر تاریخی و هنری همواره به دنبال راهی برای درست نگه داشتن آثار باستانی و کهن خود است. شارجه در لیست یونسکو در سال ۱۹۹۸ قرار گرفته که به لقب پایتخت فرهنگی جهان عربی قرار دارد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به موزه و آثار تاریخی علاه نشان می دهید بهتر است این فرصت بی نظیر را از دست ندهید و حتما به موزه های کهن و هنری بروید و از دیدنی های گردشگری این شهر در کشور دبی لذت ببرید. جاذبه های توریستی این شهر با مناطق جالب و دیدنی که از ساختمان هایی با معماری خاص تشکیل شده جلوه ای جذاب دارد. با سفر خود به شارجه که یک مسافرت خانوادگی به حساب می آید برای کودکان و نوجوانان سرگرمی هایی دوست داشتنی دارد که سفر را برای همه نوع افراد آماده می کند.

دیدنی های شارجه کجاست؟

موزه هنری شارجه

یکی از موزه های بزرگ و اولین مکان دیدنی امارات که اغلب گردشگران از آن دیدن می کنند به نام موزه هنری می باشد. Sharjah Arts Museum در سال ۱۹۹۷ در نمایشگاه دائمی و موقت باز شد که در بخش دائمی آن آثار هنری باارزشی داراست و جزو مکان هایی می باشد که ساعت ها به این آثار خیره می مانید. این موزه از ۳ طبقه تشکیل می شود که دارای هفتاد و دو گالری گوناگون می باشد و نقاشی هایی در وصف جهان عرب تمرکز شده اند. اگر در موزه هنر دقت کنید نقاشی هایی را که متعلق به قرن ۱۸ هستند را خواهید دید که اثر دست هنرمندان با فرهنگ می باشد. همواره در گالری های نقاشی آبرنگ کاری را می بینید که به دست هنرمندان عربی از ۳۰۰ اثر خارجی کشیده شده اند.

مسجد شاه فیصل

شما با رفتن به جاذبه شهر شارجه و دیدن اماکن مذهبی که از معماری قدیمی و عجیب در این منطقه قرار گرفته از سفر خود بیشتر لذت خواهید برد. مسجد شاه فصیل با بنای جالبش در سال ۱۹۷۶ به دستور فرزند پادشاه فیصل عربستان صعودی برای نگه داشتن میراث پدری خود این مسجد ساخته شد. این بنا همواره یکی از سخت ترین کار های ساخت و تهیه مسجد بود که با هزینه سی و هفت میلیون دلاری خود در سال ۱۹۸۷ به پایان رسید و جزء نقاط زیبای شارجه به شمار می رود.

مناطق و دیدنی های شارجه

بازار مرکزی آبی

یکی از بازار های مشهور در شارجه که در منطقه ای ارزشمند قرار گرفته است به نام بازار آبی مرکزی شناخته می شود. وجود کاشی های جذاب آبی رنگ در نمای بیرون بازار که طرحی بسیار زیبایی دارد از علت نامگذاری این مکان می باشد. درون بنا دارای ۶۰۰ مغازه که از اجناسی مانند: جواهرات عمانی و طلا و وسایل آنتیک و فرش و انواع سوغاتی ها به فروش می رسد. شما بارفتن به این منطقه می توانید خستگی راه را درآورده و به خوردن چای یا قهوه در کافه های Central Market روی بیاورید.

دیدنی های شارجه در کشور دبی

موزه تمدن اسلامی

از دیگر موزه در شارجه می توان به Sharjah Museum of Islamic Civilisation اشاره کرد که این مکان دیدنی پر از فرهنگ اسلامی عربی می باشد. پس اگر میل به شناخت فرهنگ عرب دارید این موزه را از دست ندهید و از کتاب هایی که به دست مذهب و علم دست نویس شده اند دیدن کنید. موزه تمدن اسلامی به قرن های ۷ تا ۱۹ بر می گردد که به نمایش گذاشته شده و از دیدنی هایی مانند: نمایشگاه خاک رس، شیشه، سفال و صنایع دستی نقره جات و طلا کوبی بهره می برد. در موزه تمدن اسلامی آثار قدیمی مانند سکه و دینار و درهم نقره که متعلق به دوران عباسیان و امویان می باشد را ببینید و لذت سفر را چند برابر کنید.

زیبایی های گردشگری و دیدنی های شارجه

جزیره نور

وجود پارکی در تالاب خالد که همواره برای گشت و گذار و محیطی آرام برای استراحت و گذراندن اوقات بیکاری تهیه شده است به نام  جزیره نور می باشد. برای رسیدن به این جزیره باید از پلی که در خیابان مرکزی ساخته شده استفاده نمایید تا به جزیره برسید. Al Noor Island دارای ترکیب هنری از طبیعت بهره گرفته تا الهام بخش باشد و برای محیطی پر از آرامش و استراحت فراهم گردد. در جزیره شما شاهد مجسمه هایی خواهید بود که خلاقیت و مدرن هنری به دست هنرمند معروف ساخته شده است. از جذابیت های این منطقه می توان به خانه پروانه ای که تقریبا ۵۰۰ گونه مختلف پروانه دارد را تماشا کرده و محو این خلاقیت دوست داشتنی بشوید.

آشنایی با دیدنی های شارجه دبی

مسجد النور

دیدنی های شارجه زیبا که از زیبایی دل نشینی برخوردار است با مناظر جذاب و رویایی در منطقه تالاب خالد جزو معروف ترین نقاط می باشد. این مسجد در برابر ششصد مسجد دیگر شارجه که چشم اندازی بی نظیر دارد در امارات از جلوه خاصی برخوردار است. اگر به مسجد النور رفتید حتما از لباس و پوشش مناسب برخوردار بوده که این مکان بر روی غیر مسلمان باز نمی شود. همچنین برای بیشتر لذت بردن از مسجد النور می توانید با بردن دوربین عکاسی از مکان جذاب و دل انگیز النور عکاسی کنید و به یادگار داشته باشید.

مناطق تفریحی شهر شارجه

موزه دریایی شارجه

به دلیل این که شهر شارجه همجوار با دریا می باشد وجود موزه ای دریایی در این مکان برای رشد بهتر و اهمیت به دریا امری توسعه یافته است. نمایشگاهی که قایق های چوبی در کنار مرواید دریایی واقعا لذت بخش بوده و از دیدن آن سیر نخواهید شد. وجود موزه در کنار آن قایق چوبی قدیمی که مروارید ها همواره نقش اقتصاد شهر را دارند و از زیبایی دو چندانی بهره می برند در Sharjah Maritime Museum مجموعه های دیدنی شارجه به حساب می آیند.

میدان روله

شارجه امارات با وجود میدانی به نام روله که در قلب آن درختی کهنسال نهفته است واقعا جذابیتی شگرف دارد. این میدان و درخت مشهورش که سالیان زیادی سایبان عابران پیاده می باشد معروف ترین درخت پیر نام گرفته و عابران از آن برای استراحت و صرف نهار استفاده می نمایند. از تاریخچه و عمر این درخت ۱۵۰ ساله می توان گفت که در تاریخ ۱۸۰۳ تا ۱۸۶۶ به دست حاکم شارجه به نام شیخ سلطان اول بن صفربن راشد القاسمی کاشته شد که متعلق به قرن نوزده میلادی می باشد و در سال ۱۹۷۸ خشک شد.

دیدنی های شارجه کجاست؟

بازار شارجه

بازاری در نقطه بسیار شلوغ و غلغله که در مکانی عالی محل خرید عرب ها شده است بازار ماهی فروشان می باشد. این منطقه هر هفته دارای انواع ماهی های تازه و خوشمزه بوده که افراد برای خرید و فروش به این بازار آمده و احتیاج مصرف را تهیه می کنند. هیاهویی که در منطقه ای از بازار شارجه نهفته است در کنار بوی ماهی همان بازار سنتی بوده که می توان سبزیجات و میوه تازه و مرغوبی را تهیه نمود. با رفتن به بازار سنتی شاهد فرهنگ عرب ها می باشید که برای بهتر دیدن آن می توانید از هنر عکس برداری استفاده کنید.

شارجه از امارات 7 گانه متحده عربی

موزه باستان شناسی

یکی دیگر از مناطق گردشگری شارجه که از بخش های متعددی تشکیل شده موزه باستان شناسی می باشد. این موزه همواره از عصر سنگ که مجموعه ای از چخماق ها بوده با تکنولوژی خوب در این جا نهفته شده است. Sharjah Archaeology Museum دارای قسمتی از موزه گوهرهای تزئینی با سفال می باشد که تجارت در منطقه عراق خوب بوده و در حال حاضر استفاده هایی می شود. در موزه باستان شناسی آثاری از قبیل؛ عصر برنز و سفالی و جواهرات و سنگ و فلز را مشاهده خواهید کرد که اثر های معروف آن متعلق به عصر آهن بوده که مجموعه ای از مجسمه های شتر سرامیکی می باشند.

دیدنی های شارجه در کشور دبی

برج تاریخی الخان

در دوران حکومت احمد جذار پاشا از پادشاهان زمان عثمانی برجی به نام الخان بنا شد که در سال ۱۷۸۴ خانه سلطنتی پادشاه اورشلیم بوده است. برج تاریخی الخان در آن دوران به علت داشتن ستون های فراوان به خان الممدن مشهور می باشد که از دیدنی های فوق العاده شارجه به حساب می آید. در واقه الخان از مناطق مسکونی امارات متحده عربی می باشد که ۷ متر بالا تر از سطح دریا قرار گرفته است.

شارجه زیبا و شگفت انگیز

آبنمای المجاز

یکی از پارک هایی که برای تفریح و سرگرمی کودکان و نوجوانان ساخته شده آبنمای المجاز می باشد. این مکان تفریحی سفر برای خانواده ها را راحت تر کرده است که با وجود وسایل بازی های گوناگون در تالاب خالد جزو مناطق دیدنی به شمار می آید. پس اگر با خود فرزندانتان را به مسافرت آورده اید پیشنهاد می کنیم حتما به آبنما بروید و از کافه و فست فود های آن دیدن نمایید. المجاز شارجه در کنار نمایش های موسیقی و چراغ های لیزری شوق و لذت سفر را دوچندان خواهد کرد. همچنین برای آشنایی با دیدنی های امارات می توانید کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو