رفع جوش پیشانی با روش های خانگی و طبیعی

رفع جوش پیشانی با روش های خانگی و طبیعی


منبع: آرگا

181

1399/3/21

10:41


از مشکلات پوستی شایع در سنین بلوغ، جوانی و یا حتی در سنین میان سالی، جوش یا آکنه می باشد، که این زائده های پوستی اغلب بر روی پوست صورت بروز می کند. راهکارهای زیادی برای رفع جوش صورت وجود دارد، که در این نوشتار از آرگا به معرفی روش های خانگی برای رفع جوش پیشانی می پردازیم.

رفع جوش پیشانی با روش های خانگی و طبیعی

بروز جوش و آکنه می تواند علت های زیادی داشته باشد، یکی از اصلی ترین علت ها در بروز جوش بر روی صورت به خصوص در دوران بلوغ، تغییرات هورمونی می باشد. البته عوامل دیگری نیز در بروز این عارضه پوستی دخیل می باشد. در ادامه این مطلب می توانید، با راهکارهای خانگی و طبیعی برای بر طرف کردن جوش پیشانی و دلایل بروز آکنه و جوش آشنا شوید.

برطرف کردن جوش پیشانی با روش های ساده

رو های رفع جوش پیشانی

در بروز جوش صورت و بالاخص جوش پیشانی که مستعد این عارضه می باشد، عوامل زیادی نقش دارند. از جمله مواردی که می توان به آن اشاره کرد، عبارتند از: فعالیت بیش از حد غدد چربی، شوره سر، موهای چرب، چربی بیش از حد پوست، تغییرات هورمونی در دوره قاعدگی و در طول دوران بارداری، استعمال مواد مخدر، نداشتن خواب کافی، کمبود آب بدن و همچنین مصرف شیرینی ها و مواد غذایی چرب، تند و کافئین دار.

برطرف کردن جوش پیشانی با راهکارهای خانگی

بنابراین برای پیشگیری از ابتلا به جوش و یا کاهش این عارضه پوستی بهتر است تا حد امکان از مصرف بیش از حد غذاهای چرب، انواع شیرینی و … خودداری کنند و یا افراد با موهای چرب و یا دارای شوره سر باید برای رفع مشکلات موی سر خود اقدام نمایند. همچنین برای رفع جوش پیشانی می توان از راهکارهای خانگی زیر نیز استفاده کنند.

ماسک خاک رس:

برای تهیه ماسک خاک رس باید مقدار کمی خاک رس را با آب مخلوط کنید و سپس مقداری روغن درخت چای را نیز به آن بیافزاید و کاملا با هم ترکیب کنید. ماسک تهیه شده را به صورت لایه نازکی از شب قبل روی پیشانی بمالید و صبح روز بعد، پیشانی را با آب ولرم شستشو دهید.

رفع جوش پیشانی

آبلیمو طبیعی:

یکی دیگر از روش های مفید و طبیعی برای جوش پیشانی استفاده از آبلیمو طبیعی می باشد، که برای این کار باید مقداری آبلیمو را پیش از خواب بر روی پیشانی و محل جوش بمالید و اجازه دهید، تا این ماسک طبیعی تا صبح روز بعد روی پوست باقی بماند. توجه داشته باشید که در طول روز به ویژه در معرض نور خورشید از این ماسک استفاده نکنید، زیرا پوست با این ماسک حساس تر می شود و آسیب می بیند.

سرکه سیب:

سرکه سیب نیز برای برطرف آکنه و جوش پیشانی مفید می باشد، که روزانه می توانید یکی دو مرتبه مقداری سرکه سیب را روی پیشانی خود بمالید، تا جوش های روی پیشانی رفع گردد.

برطرف کردن جوش پیشانی با درمان خانگی

ترکیب عسل و پودر خردل:

اسید سالیسیلیک موجود در پودر خردل دارویی موثر برای درمان جوش پیشانی می باشد، که با ترکیب این پودر با عسل می توانید، یک ماسک طبیعی مناسب تهیه نمایید و آن را روی جوش پیشانی بمالید و پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را شستشو دهید. همچنین برای موثر بودن این ماسک می توانید، علاوه بر عسل، ویتامین C، اسیدهای چرب، امگا ۳، امگا ۶ و زینک را به پودر خردل بیافزایید و بعد مورد استفاده قرار دهید.

رفع جوش پیشانی

روغن درخت چای:

استفاده از این روش خانگی برای جوش پیشانی به این صورت است که باید مقداری پنبه را با آب خیس نمایید و بعد روغن درخت چای را به مقدار ۲ قطره روی پنبه بریزید و آنگاه پنبه آغشته به روغن را روی پیشانی بمالید. این روغن به دلیل خاصیت آنتی بیوتکی که دارد، باعث از بین رفتن باکتری ها و آلودگی های روی سطح پوست می شود.

برطرف کردن جوش پیشانی با راهکارهای ساده جوش پیشانی

پوست پرتقال:

در این روش نیز باید پرتقال را به صورت کامل خرد نمایید و بعد از مخلوط کردن آن با مقداری آب و تهیه مخلوطی خمیر مانند، آن را روی پیشانی قرار دهید و بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را بشویید.

برطرف کردن جوش پیشانی با ماسک پوست پرتغال

ماسک گوجه فرنگی:

یکی دیگر از ماسک های طبیعی مناسب برای رفع جوش استفاده از ماسک گوجه فرنگی است، گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان می باشد. بنابراین با قرار دادن برشی از گوجه فرنگی بر روی جوش پیشانی می توانید از خواص گوجه فرنگی برای درمان این عارضه پوستی بهره مند شوید. این عمل را ۲ بار در طول روز انجام دهید.

درمان جوش پیشانی با گوجه فرنگی

همانطور که در بالا با علت های ایجاد جوش و همچنین روش های خانگی و طبیعی موثر برای رفع جای جوش پیشانی آشنا شدید، انجام اقدامات و رعایت نکات زیر می تواند به تسریع رفع جوش و درمان جای جوش و به طور کلی سلامت پوست کمک کند.

  • از کندن و سوراخ کردن جوش اجتناب نمایید.
  • از لوازم آرایشی بدون آب و یا روغن همچون کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده نمایید.
  • پیش از لمس پوست و همچنین استفاده از هر نوع ماسک برای درمان جوش، به خوبی دست های خود را بشویید.
  • مصرف ۸ تا ۱۰ لیوان آب در طول روز باعث هیدراته شدن بدن خواهد شد، بنابراین برای پیشگیری از بروز جوش و آکنه و درمان سریع جوش باید روزانه به مقدار کافی آب مصرف کنید.
  • در صورت باقی ماندن جوش بیشتز از ۴ تا ۶ هفته، به متخصص پوست مراجعه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو