روش های خانگی برای رشد سریع مو در یک ماه

روش های خانگی برای رشد سریع مو در یک ماه


منبع: زیبامون

568

1399/3/21

10:55


اگر به دنبال روش های موثر و خانگی برای افزایش رشد و ضخامت موها هستید، حتما این مقاله از زیبامون دات کام رو مطالعه کنید!

روش های خانگی برای رشد سریع مو در یک ماه

موها زیبایی چهره رو کامل می کنند و داشتن موهای بلند و پرپشت باعث میشه تا زیبایی و جذابیت بیشتری برای چهره و استایل ایجاد بشه. شاید به همین دلیل هست که بسیاری از افراد هر از چند گاهی به دنبال روش ها و راه کارهایی برای افزایش رشد موها هستند. طبق مطالعات انجام شده در این زمینه موها در هر روز چیزی در حدود 0.3 تا 0.5 میلی متر رشد می کنند و رشد مو در ماه چیزی در حدود 1 تا 1.5 سانتی متر و در هر سال حدود 12 تا 15 سانتی متر رشد می کند.

اگر چه موها به عنوان دومین بافت بدن که سرعت رشد بالایی دارند، شناخته شده است اما با این حال بسیاری از افراد تمایل دارند تا رشد موهاشون رو افزایش داده و از داشتن موهایی بلند، ضخیم و پرپشت لذت ببرند!

اگر شما هم تمایل دارید سرعت رشد موهای خود را افزایش دهید و حتی موهای ضخیم تر و پرپشت تری داشته باشید، بهتون پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله از زیبامون دات کام رو مطالعه کنید و با تعدادی از موثرترین روش های خانگی برای افزایش رشد و ضخامت موها بیشتر آشنا بشید.

 

1. با قیچی دوست باشید

 

قیچی کردن مو

 

وقتی که قصد دارید موهاتون رو بلند کنید، احتمالا قیچی کردن موها براتون مثل کابوس خواهد بود؛ اما واقعیت با چیزی که شما تصور می کنید، فرق داره! توصیه میشه که اگر می خواهید رشد موهاتون افزایش پیدا کنه، به طور مرتب مقدار کمی از انتهای مو رو قیچی کنید. این کار تاثیر خیلی زیادی در افزایش رشد موها خواهد داشت.

قیچی کردن مو نه تنها باعث میشه تا از شر موخوره و موهای ناسالم خلاص بشید و به حفظ سلامت موها کمک میکنه بلکه باعث میشه تا رشد موها سرعت بیشتری پیدا کنه. هرچه انتهای موها سالم و بدون موخوره باشه، رشد مو هم بیشتر و بیشتر خواهد شد. پس با قیچی دوست باشید و هر ماه به اندازه 1 تا 2 سانتی متر از موها رو قیچی کنید.

 

حتما بخوانید: بهترین توصیه ها برای افزایش رشد موها

 

2. از ترکیبات جادویی برای افزایش رشد موها استفاده کنید

 

شستن مو

 

شما میتونید از چندتا ترکیب خانگی و ساده که تاثیر معجزه آسا بر روی موها دارند استفاده کنید و رشد موهاتون رو افزایش بدید. آب پیاز، آب سیر، سرکه سیب، ما الشعیر یا دلستر بدون الکل و شیر نارگیل جز ترکیبات جادویی هستند که هم باعث تغذیه رسانی به موها میشن، هم برای سلامت پوست و موی سر مفید هستند و هم سرعت رشد موها رو افزایش خواهند داد.

یک ترفند عالی برای شما داریم:

این بار مقداری ماء الشعیر بدون الکل رو بجوشانید و به شامپو خود اضافه کنید و با این شامپو موهاتون رو شست و شو بدید. این شامپو نه تنها کمک میکنه تا ناخالصی های مو به طور کامل از بین بره بلکه یک نرم کننده عالی برای موهاست و کمک میکنه تا رشد موهاتون به تدریج افزایش پیدا کنه.

 

حتما بخوانید: خواص شنبلیله برای مو، پرپشتی و رشد موی سریع

 

3. هر هفته موهاتون رو با ماسک و روغن مو، تغذیه رسانی کنید

 

ماسک مو عالی

 

اگر می خواهید رشد موهاتون رو تقویت کنید باید به طور منظم و هفتگی از ماسک مو و روغن مو استفاده کنید. این ماسک ها نه تنها چربی های طبیعی پوست سر و موها رو متعادل می کنند بلکه تاثیر خیلی زیادی در حفظ سلامت موها داشته و باعث میشن تا سرعت رشد مو افزایش پیدا کنه.

از بهترین ماسک موهای خانگی که میتونه در افزایش رشد موها موثر باشه میتونیم به ترکیب عسل، لیمو، اووکادو، روغن زیتون و آب پیاز اشاره کنیم. این مواد رو متناسب با حجم و اندازه موهاتون با همدیگه ترکیب کنید تا یک ماسک مو خانگی و عالی داشته باشید. این ماسک رو هر هفته روی موها قرار بدید و از تاثیری که داره، حیرت زده بشید.

 

حتما بخوانید: روغن هسته انگور برای رشد مو

 

4. روبالشتی های نخ و پنبه ای رو با روبالشی ابریشمی تعویض کنید

 

روبالشی ابریشمی

 

این یک تغییر آسان هست که به افزایش رشد موها کمک می کند. تنها کاری که باید انجام بدید این هست که یک روبالشتی ابریشمی یا ساتنی تهیه کنید و بر روی بالشی که همیشه استفاده می کنید بکشید. دلیل این موضوع این هست که نرمی و لطافت پارچه ابریشمی بر خلاف نخ و پنبه برای موها مفید هست؛ باعث ایجاد اصطکاک بین مو و روبالشی نمیشه، موها رو کمتر به هم میریزه، شکستگی و آسیب دیدن موها رو کاهش میده و رشد موها رو هم تقویت می کنه.

 

حتما بخوانید: موهای بلند - افزایش رشد موها تا قبل از روز عروسی 

 

5. خشک کردن موهای شسته شده با سشوار به روش درست و اصولی

 

خشک کردن مو با سشوار

 

موهای مرطوب و خیس همیشه آسیب پذیر هستند و ممکنه حتی نرم ترین حوله ها هم باعث آسیب دیدن موهای مرطوب شما شوند. به همین دلیل هست که توصیه میشه به هیچ عنوان بعد از حمام، موهاتون رو درون حوله نپیچانید؛ زیرا این کار باعث آسیب دیدن تارهای مو خواهد شد.

علاوه بر این استفاده از ابزارها و وسایل گرم شونده مانند سشوار و اتو مو هم میتونن به موهای خیس و مرطوب آسیب وارد کنند. پس به هیچ عنوان بلافاصله بعد از حمام موهاتون رو سشوار نکشید، بلکه اجازه بدید حداقل 60 درصد از مو در هوای آزاد خشک بشه و سپس از سشوار برای خشک کردن و حالت دادن به موها استفاده کنید.

علاوه بر این باید روش درست خشک کردن مو با سشوار رو هم بلد باشید و قبل از سشوار کشیدن به موها حتما از اسپری های محافظت کننده از مو در برابر حرارت هم استفاده نمایید.

 

حتما بخوانید: ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای رشد مو

 

6. اجازه بدید موهاتون نفس بکشند

 

موهای باز و بلند

 

همه ما تقریبا زندگی شلوغی داریم و در طول روز و ساعت های بیرون از منزل، مجبور هستیم موهامون رو با شال و روسری بپوشونیم و محصولات مختلفی رو برای حالت دادن به موها استفاده کنیم. این موضوع باعث میشه تا موهامون خسته شده و مستعد آسیب دیدگی باشند. بنابراین اگر هدف شما داشتن موهای بلند هست، باید در درجه اول، موهاتون رو خیلی محکم نبندید. زیرا کشیده شدن بیش از حد موها باعث ایجاد شکستگی و آسیب در موها میشه.

علاوه بر این موها مستعد ابتلا به عفونت های باکتریایی هستند که منجر به رشد ضعیف موها میشه. بنابراین لازمه هر از چند گاهی با تجویز پزشک از درمان های ضد میکروبی برای موهاتون استفاده کنید.

بهتره در طول ساعت هایی که در خانه هستید موهاتون رو باز بگذارید و اجازه بدید موها نفس بکشند و در روزهای گرم و افتابی حتما از پوشش مناسبی برای موهاتون استفاده کنید چراکه نور خورشید بیشترین آسیب رو به موها وارد میکنه و مانع از رشد مناسب موها میشه.

 

حتما بخوانید: آموزش ساخت یک محلول فوق العاده برای رشد سریع مو

 

7. برنامه غذایی مناسبی داشته باشید

 

برنامه غذایی برای رشد مو

 

دانشمندان معتقدند که استفاده از مواد غذایی خاص، میتونه تاثیر خیلی خوبی در تقویت رشد موها داشته باشه. برای مثال توجه ویژه به مواد غذایی حاوی سرشار از بیوتین یا ویتامین H، که نوعی سوخت برای بدن هست، میتونه برای افزایش رشد موها بسیار مفید و موثر باشه. این ویتامین به سوخت و ساز چربی، کربوهیدارت و اسیدآمینه در بدن کمک میکنه و باعث افزایش سطح پروتئین در بدن میشه و از انجایی که رشته های مو از پروتئین ساخته شده اند، افزایش سطح پروتئین در بدن میتونه به تقویت رشد موها کمک کنه. 

غذاهای سرشار از بیوتین عبارتند از: شیر، پنیر، تخم مرغ، انواع آجیل، جگر پخته، ماهی قزل آلا، ماهی ساردین، کلم بروکلی، اووکادو.

 

حتما بخوانید: ویتامین های ضروری برای رشد و تقویت مو در آقایان

 

8. از ترکیب آب پیاز و روغن نارگیل استفاده کنید

 

اب پیاز و روغن نارگیل

 

مزایای آب پیاز برای رشد مجدد مو و همچنین افزایش رشد موها کاملا شناخته شده و معلوم هست. پیاز باعث تنظیم چرخه رشد مو میشه و تغذیه رسانی مناسبی رو برای فولیکول های مو فراهم می کنه. 

هنگامی که آب پیاز با روغن نارگیل ترکیب بشه، مزایای ان دو چندان خواهد شد. روغن نارگیل منبع غنی از ویتامین E و اسید لوریک هست و کمک میکنه تا چربی های طبیعی مو حفظ بشه و از خشکی موها جلوگیری میکنه و استفاده از ترکیب این روغن طبیعی با آب پیاز بر روی موها، تاثیر بسیار زیادی در افزایش رشد و ضخامت موها خواهد داشت.

 

حتما بخوانید: افزایش رشد و تقویت موها با ماست

 

9. و در آخر برای افزایش رشد موها باید صبر داشته باشید

 

موهای بلند

 

موها یک شبه رشد نخواهند کرد! اما اگر در مورد این موضوع استرس داشته باشید، مطمئنا این استرس بر روی روند رشد موها تاثیر منفی خواهد داشت. به طور متوسط و در شرایط ایده آل که تمام مراقبت های لازم رو از موها داشته باشید، موهاتون در هر ماه چیزی در حدود 1.5 تا 3 سانتی متر رشد خواهند کرد. بنابراین صبر داشتن بسیار مهمه و برای رسیدن به این خواسته نباید هر کاری رو انجام داد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو