طرز تهیه فرنی سه رنگ ساده

منبع: روزگار

111

1399/3/21

11:55


طرز تهیه فرنی سه رنگ

فرنی از دسرهای بسیار خوشمزه ای که است معمولاً در ماه مبارک رمضان از آن بیشترین استفاده را می شود، این دسر را می توان به طرق های مختلف و با موادهای مختلفی درست کرد تا تازگی خود را از دست ندهد. ما در این مطلب می خواهیم فرنی سه رنگ را آموزش دهیم. پس تا انتهای این آموزش آشپزی با ما همراه باشید.

 

فرنی سه رنگ

 

فرنی سه رنگ

 

 

مواد لازم فرنی سه رنگ
شیر ۲ لیوان 
آرد برنج  ۲ ق سوپ خوری
شکر ۴ ق
گلاب ۲ ق
کاکائو ۱ ق
زعفران حل شده ۱ ق
کره ۲ ق مربا خوری

 

مطالب مرتبط

طرز تهیه فرنی سه رنگ

 

۱) در اولین مرحله از درست کردن فرنی سه رنگ به یک قابلمه نیاز دارید، سپس شیر سرد را در آن ریخته و بعد آرد برنج را نیز روی آن باید الک کرد. می خواهیم آرد در شیر سرد حل بشود. مواد را باید روی شعله گذاشته و به سرعت، هم بزنید، اجازه ندهید تا شیر گلوله گلوله شود.

 

۲) رمانی که حس کرده اید که مواد داخل قابلمه به غلظت کافی رسید، اقدام به اضافه کردن گلاب کنید، سپس، هم زده تا به خوبی قوام بیاید. حال نوبت اضافه کردن کمی کره به مواد است. حالا چند ظرف تهیه کرده و فرنی ها را به سه قسمت تقسیم کنید.

 

۳) فرنی ها را در سه ظرف مختلف ریخته و در یک ظرف کمی زعفران را آب کید تا رنگ یکی از فرنی ها زعفرانی شود. برای ظرف دوم که می خواهیم رنگ کاکائویی شود، پودر کاکائو را با ۲ یا ۳ قاشق آب جوش آورده و در ظرف دوم بریزید و سپس بهم بزنید.

 

۴) با این روش سه ظرف فرنی جدا با رنگ ها مختلفی خواهیم داشت. البته می توانید همه اینکار ها را در یک ظرف انجام دهید تا بهترین فرنی را داشته باشید. تا زمان سرو فرنی را در یخچال نگهداری کنید.

 

نکات برای تهیه فرنی سه رنگ:

– در هنگام پختن فرنی باید شعله کم باشد، همچنین به صورت مداوم باید آن را بهم بزنید تا شکل گلوله نگیرد.

– هر لایه از فرنی سه رنگ را که درون لیوان یا ظرف می ریزید کمی صبر کنید تا لایه اول کمی خودش را بگیرد، سپس لایه بعدی را اضافه کنید.

– با مقدار مواد اولیه که در جدول قرار داده ایم می توانید ۴ کاسه ماست خوری فرنی داشته باشید.

– یکی از مشکلاتی که فرنی را دچار می کند آب انداختن فرنی است که برای جلوگیری از آن باید قبل از اینکه آن را درون یخچال قرار دهید در دمای اتاق به خوبی خنک کنید.

 

لینک کوتاه این مطلب: http://bia2safa.net/goto/web/url/1689864

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو