اولین اعترافات پدر رومینا اشرفی در زندان + ویدئو

منبع: روزیاتو

102

1399/3/21

12:31


با گذشت نزدیک به سه هفته از حادثه ی قتل فجیع رومینا اشرفی به دست پدرش، دیشب گزارشی تأمل برانگیز از تلویزیون پخش شد از اولین اعترافات رضا اشرفی، پدر این دختر نوجوان و بهمن خاوری، پسری که رومینا به خاطر فرار با او چنین سرنوشت تلخی پیدا کرد.

انتشار خبر تلخ قتل ناموسی رومینا اشرفی، دختر ۱۳ ساله ی تالشی از همان ابتدا با واکنش ها و انتقادات زیادی رو به رو شد. یکی از زوایای این حادثه ی هولناک که بیشترین انتقاد را به خود اختصاص داده وجود خلأهای قانونی ای است که امکان رقم خوردن چنین وقایع تلخ و جبران ناپذیری را تسهیل می کند. از نظر قانون، پدر در صورت قتل فرزند، قصاص نمی شود و مجازات در نظر گرفته شده برای او ۳ تا ۱۰ سال حبس است.

طبق گزارش روزنامه ی شهروند، پدر رومینا اشرفی مدتی قبل از این اتفاق از داماد خانواده که وکیل دادگستری است تحقیق کرده و فهمید بود در چنین مواردی پدر، ولی دم است و قصاص نمی‌ شود. این در حالی است که شاید وجود مجازاتی درخور برای این دست اتفاقات بازدارنده بود و حالا امروز به سوگ یک دختر نوجوان ننشسته و نگران رومیناهای دیگر سرزمین مان نبودیم. همین امر سبب شده از همان ابتدای وقوع این حادثه ی ناگوار، نگاه قانون به چنین وقایعی مورد انتقادات شدیدی قرار گیرد.

با این حال دیروز اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در بیست و هفتمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به قتل رومینا اشرفی در روزهای اخیر انتقاداتی نسبت به بحث مجازات پدرش، مطرح شده، به نظر شما به عنوان سخنگوی قوه قضاییه، قانون مجازات در این زمینه نیاز به اصلاح دارد، گفت: «قتل رومینا اشرفی و هر نوع قتل نفس دیگر از منظر قوانین جزایی در زمره ی جنایات و مستوجب مجازات سنگین است که نوع قتل فرق ندارد چه خودکشی و چه برادرکشی و همسرکشی و فرزندکشی و پدرکشی و مادرکشی و هر نوع قتلی باشد را ما جنایت می دانیم و معتقدیم با کسانی که مرتکب جنایات می شوند باید قاطعانه و عبرت آموز برخورد کرد. در این پرونده اینگونه اقدام خواهد شد.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو