قیمت زعفران به زودی دو برابر می شود

منبع: روزیاتو

139

1399/3/21

14:08


قیمت زعفران

علیرضا غنی زاده معاون وزیر جهاد و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی دیشب در یکی از برنامه های خبری صدا و سیما اعلام کرد که عرضه زعفران به بورس کالا با هدف صادرات به زودی آغاز می شود و انتظار می رود که در نتیجه این اقدام قیمت زعفران دو برابر مقدار کنونی اش در بازار شود که به نفع کشاورزان خواهد بود.

به گفته آقای غنی زاده قیمت زعفران در بورس نیز ده روز پس از عرضه آن قابل مشاهده خواهد بود. معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که آیا منظور از دو برابر شدن قیمت زعفران در روزهای آتی نرخ خرید آن از کشاورزان است یا خیر پاسخ داد که خیر! منظور قیمت طلای سرخ در بازار برای مصرف کنندگان نهایی است.

قیمت زعفران

غنی زاده در ادامه اشاره کرد:

اعتقادم این است که قیمت زعفران باید حداقل ۱۶ میلیون تومان باشد و علت مقاومت ما این است که به نفع کشاورز کار کنیم و امسال کشاورزان از تولید زعفران خود سود ببرند.

علی قربانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز خبر از راه اندازی سازمان جهانی زعفران با نام اوسک داد که سازمانی شبیه به اوپک است و قصد دارد تولیدکنندگان زعفران دنیا را حول ایران گردهم آورد که با توجه به تولید بیش از ۹۰ درصد زعفران جهان در کشور ما، این سازمان جهانی می تواند در برندسازی و شناساندن محصول ایرانی در بازارهای بین المللی اثر ویژه ای داشته باشد و به عبارتی سهم ایران در تجارت زعفران دنیا را بگیرد.

این عضو مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرده که زعفران به خاطر خاصیت دارویی اش تحریم پذیر نیست اما اگر تحریم هم شود از آنجا که انحصار تولید آن در دست ایران است راه برای فروش آن به بازارهای جهانی همچنان باز خواهد بود.

در حال حاضر اسپانیا مقام نخست فروش و تولید زعفران دنیا را به نام خود ثبت کرده است. گفته می شود که این کشور با خرید زعفران ایرانی و ارائه آن در بسته بندی خوب و مرغوب بازار طلای سرخ را تماما به نام خود کرده و تا جایی در این امر موفق بوده که مردم دنیا بیشتر زعفران را با نام اسپانیا می شناسند تا ایران!

 

 

شاید به خواندن این مطلب علاقمند باشید:

چرا زعفران گرانقیمت ترین ادویه دنیاست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو