صحبت های جنجالی تاج و مقایسه میثاقی با عادل فردوسی پور

منبع: روزیاتو

60

1399/3/21

21:21


دیشب مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال و جایگزین علی کفاشیان در این فدراسیون، مهمان برنامه فوتبال برتر شبکه ۳ سیما شد و در یک برنامه مستقیم که از ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن این شبکه رفت، صحبت های جنجالی کرد که بازتاب هایی در میان فوتبال دوستان و شبکه های اجتماعی داشت.

گفت و گوی زنده تلویزیونی محمد حسین میثاقی که در روزهای بی عادلی شبکه ۳، تلاش کرد تا شماری از مخاطبان فوتبالی را پای تلویزیون نگه دارد، بی مقدمه شروع شد و سریع ادامه پیدا کرد تا به عصبانیت رسید و ساعت ۱ بامداد هم با ناراحتی تمام شد.

صحبت های مهدی تاج علیه وزارت ورزش، حاشیه ساز شده است. ضرر هنگفت فدارسیون فوتبال ایران در پی استخدام سرمربی بلژیکی، این فدراسیون را در کانون انتقاد رسانه ها و افکار عمومی قرار داده است. ۲ میلیون یورو ویلموتس پول گرفتته است و پرونده ای در فیفا تشکیل شده که ۵ میلیون یورو دیگر هم بگیرد. آن هم برای ۴ بازی رسمی که با ۲ شکست هم همراه بوده است و حضور ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را در هاله ای از ابهام فرو برده است!

تاج در این برنامه درباره ویلموتس گفت:

خیلی صحبت شده در مورد آقای ویلموتس و ما باید پاسخگو باشیم. اگر سکوت کردیم، دلیلش نبودن پاسخ نبوده است. ما باید جوانب را در نظر می گرفتیم. الان هم هنوز در دعوا هستیم ولی چون مسابقات هم نبود، مشکل کشور شده بود قرارداد ویلموتس. ما هم اینجا هستیم تا در مورد این موضوع صحبت کنیم تا دیگر مشکلات کشور حل شود.

او گفت:

قرارداد آقای کی روش ایرادهایی داشت و می دانستیم باید قرارداد مسلطی ببندیم. همه فدراسیون فوتبال را بسیج کردم و نظراتشان را در مورد قرارداد ویلموتس گرفتم. این قرارداد محصول بچه های بین الملل فدراسیون و بچه های حقوقی بین المللی یعنی آقای دکتر بیگلری بوده است. آقای دکتر بیگلری رئیس کمیته استیناف فیفا است و ۲۰ روز قرارداد کی روش را با خانم اسدی کم و زیاد کردند. گفت با هر کسی می خواهید قرارداد ببندید این قرارداد را پیشنهاد بدهید. . . .

مهدی تاج در این برنامه خطاب به محمد حسین میثاقی، مجری جوان برنامه فوتبال برتر گفت که عادل فردوسی پور زمانی که حرف می زد، اطلاعات داشت و از گوشی به او چیزی نمی گفتند و انتقاداتش، مستند بود. میثاقی هم در برنامه خطاب به مهدی تاج گفت که شما سپر رسانه ای در فدراسیون فوتبال داشتید.

مهدی تاج در این برنامه که تا پاسی از شب ادامه داشت خطاب به میثاقی گفت که سعی نکن ادای عادل فردوسی پور را در بیاری! درگیری های لفظی محمد حسین میثاقی با مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال، یکی از جذاب ترین مناظره های فوتبالی در سال ۱۳۹۹ را در رسانه ملی رقم زد که در آستانه شروع مجدد رقابت های لیگ برتر فوتبال، فضای داغی را در رسانه های فوتبالی رقم زده است.

محمد حسین میثاقی در این برنامه در نقد اظهارات مهدی تاج که گفته بود سپر رسانه ای در فدراسیون فوتبال نداشته است به مهدی تاج گفت که شما از چندین فعال رسانه ای که به افشاگری علیه فدراسیون شما اقدام کرده بود، شکایت کرده اید و تحمل نقد را نداشتید.

بحث قراردادهای فدراسیون فوتبال با سرمربیان تیم ملی از ویلموتس یا کیروش از جمله موضوعات داغی است که هنوز پرونده آن نزد کارشناسان فوتبال باز است و هر از گاهی مسئولان فعلی و قدیمی فدارسیون فوتبال در رسانه ملی به آن ورود می کنند.

وزارت ورزش و جوانان چندی پیش در واکنش به اظهارات مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره انتخاب مارک ویلموتس، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت:

مهدی تاج

تصویری از حضور مهدی تاج در برنامه فوتبال برتر شبکه ۳ در ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

وزیر ورزش و جوانان آقای ویلموتس یا هر مربی دیگری را به فدراسیون فوتبال معرفی نکرده است بلکه همانطور که آقای تاج در مصاحبه با بخش خبری ۲۰:۳۰ جمعه شب گفتند وزیر ورزش و جوانان صرفاً نامه «انجمن فرهنگی ایران و هلند» که در آن سه مربی خارجی باسابقه در تیم‌های ملی و باشگاهی کشورهای مختلف معرفی شده بودند را جهت بررسی به فدراسیون فوتبال ارجاع داده و این یک رویه معمول است.

طبق اطلاعاتی که در سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه در دسترس عموم قرار گرفته است، مهدی تاج در شرکت هایی عضو هیات مدیره بوده است.

مهدی تاج ، متولد ۱۳۴۱ در اصفهان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال از اردیبهشت ۱۳۹۵ است. ریاست فدراسیون او پس از دوران ریاست طولانی علی کفاشیان نائینی، دوران پر فراز و نشیبی را با دو سرمربی پرتغالی (کیروش) و بلژیکی (ویلموتس) سپری کرده است. تیم های ملی فوتبال در دوران ریاست او، به افتخارات مختلف دست یافته که قهرمانی جهان در فوتبال ساحلی از آن جمله محسوب می شود.

مهدی تاج

تصویر یکی از شرکت های سهامی خاص که مهدی تاج در آن عضو هیات مدیره بود. از طریق کد ملی، سایر شرکت ها را می توان پیدا کرد

مهدی تاج از دهه هشتاد تا پیش از حضور در فدراسیون، در صنایع فلزی مثل ذوب آهن و فولاد و شرکت های سرمایه گذاری بورسی، مشغول به فعالیت بوده و سابقه همکاری با مهندس اکبر ترکان را نیز در کارنامه دارد. شرکت هایی که مهدی تاج در آن ها موسس یا عضو هیات مدیره بود عبارتند از: شرکت سرمایه گذاری تکادو، شرکت سرمایه گذاری احیاء سپاهان، شرکت افق سبز فوتبال، شرکت توسعه و نوسازی پویا مهر، شرکت مجتمع صنایع و معادن سپاهان، شرکت آهن و فولاد اصفهان و شرکت فولاد متیل که کلکسیونی از شرکت های سهامی عام و سهامی خاص را شامل می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو