مخالفت عربستان با طرح اشغال کرانه باختری

منبع: برترین ها

85

1399/3/22

02:25


وزیر خارجه عربستان سعودی بر موضع کشورش در مخالفت با طرح اشغال کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز چهارشنبه اعلام کرد که عربستان قصد اسرائیل برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی را محکوم می‌کند.

شاهزاده «فیصل بن فرحان» در نشست سازمان همکاری اسلامی گفت: «تصمیم اسرائیل اشغالگر در الحاق (اشغال) اراضی فلسطینی تجاوز آشکار به قطعنامه‌های بین المللی است. ما خواهان دستیابی به راه حل عادلانه و جامعی هستیم که امیدهای ملت فلسطین را برآورده می‌کند».

مخالفت عربستان با طرح اشغال کرانه باختری

وی افزود: «رفتار اسرائیل تلاشی مداوم برای تغییر جمعیت فلسطین است و قصد اسرائیل برای الحاق اراضی از کرانه باختری تنشی خطرناک است که شانس از سرگیری روند صلح را تهدید می‌کند».

هیئت دولت سعودی روز سه شنبه هم مخالفت عربستان را با اقدامات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اعلام و بر موضع ریاض در حمایت از حقوق ملت فلسطین تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی برای اشغال بیش از ۱۳۰ شهرک صهیونیست‌نشین در کرانه باختری و رود اردن که در فاصله بین دریاچه طبریا و بحر المیت واقع است، نقشه کشیده است. در شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری بیش از ۶۰۰ هزار صهیونیست سکنی گزیده‌اند در حالی که جامعه بین المللی هم این شهرک‌ها را غیر قانونی شمرده است.

به موجب توافق میان نتانیاهو و گانتز کابینه رژیم صهیونیستی در اول ژوئیه باید طرح خود را برای اجرای معامله قرن ارائه دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو