معرفی دیدنی های شهریار ، تهران | Shahriar

معرفی دیدنی های شهریار ، تهران | Shahriar


منبع: تاپ تراول

177

1399/3/22

11:22


خرید بلیط هواپیما

جاهای دیدنی شهریار

 شهریار یکی از شهرهای استان تهران در ایران است. این شهر یکی از شهرهای غرب استان تهران و مرکز شهرستان شهریار است. این شهرستان به نگین سرسبز غرب تهران نیز مشهور می‌باشد و در این شهرستان انواع میوه‌ها کشت می‌شود. همچنین اصلی‌ترین شغل و قدیمی‌ترین شغل مردم این شهرستان باغداری و در کنار آن کشاورزی است .در ادامه همراه تاپ تراول باشید تا با جاهای دیدنی شهریار بیشتر آشنا شوید.





   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


آتشکده تخت رستم

آتشکده تخت رستم در فاصله ۲۰ کیلومتری غرب شهریار، در مجاورت روستای قجر و روی کوه تخت رستم قرار دارد. با قدمتی که به دوره ساسانی بازمی‌گردد، این آتشکده از دو صفه یا تخت‌گاه تشکیل می‌شود که یکی از این صفه‌ها در قله صخره و دیگری در ارتفاعی پایین‌تر واقع‌ شده‌‌اند. صفه اول به افروختن آتش اختصاص داشته و صفه دوم نیز محل برگزاری مراسم مذهبی بوده است. همچنین در فاصله ۱۵ متری از تخت گاه پایینی بنایی گنبدی شکل دیده می‌شود که به احتمال زیاد محل نگهداری آتش مقدس بوده است. آتشکده تخت رستم در سال ۱۳۱۶، با شماره ۳۰۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

جاهای دیدنی شهریار

تپه جوقین شهریار

در جنوب شرق شهریار، بنایی تاریخی وجود دارد که اهالی آن را جوقین می نامند. این محدوده از جمله آثار باستانی دوران ساسانی است و حدود ۱۷۰۰ سال قدمت دارد. این قلعه کهنسال یکی از ناشناخته ترین بناهای استان تهران است که از خشت بنا گردیده و اشیای مکشوفه و سکه های کشف گردیده آن را با دوره یزدگرد سوم ساسانی پیوند می دهد.

جاهای دیدنی شهریار

دشت شقایق

اردیبهشت و خرداد هرسال تپه های اخترآباد ملارد یکی از مناطق پربازدید طبیعت گردایی است که به دنبال مناظر بکر و ناب هستن . در این منطقه می توان گل های شقایق را در وسعت چندین هکتار دید و به همین دلیل دشت شقایق شهریار یکی از مقصد های ثابت تورهای یکروزه طبیعت گردی است. این جاذبه طبیعی با 20 دقیقه رانندگی از محدوده بی بی سکینه قابل دسترسی است و گردشگران بسیاری از این مسیر مهمان طبیعت بکر آن می شوند.

جاهای دیدنی شهریار

مطالب بیشتر بخوانید
مکان های دیدنی اسلامشهر ، تهران | Eslamshahr

قلعه دهشاد شهریار

قلعه دهشاد در روستایی به همین نام، در ۱۰ کیلومتری شرق شهریار و در محدوده شهر باغستان واقع است، این قلعه با قدمت بیش از ۲۰۰ ساله خود یکی از قلعه های متعدد شهرستان است، این قلعه به سبک معماری اوایل دوره قاجار ساخته شده و ابعاد آن ۱۰۰ در ۱۰۰ متر به شکل مربع است و در چهار گوشه آن برج دیدبانی قرار دارد.

تخفیفان

جاهای دیدنی شهریار

مقبره بابا محمود

برج مقبره بابا محمود یکی از مقابر منحصر به فرد استان تهران است که در بخش مرکزی شهریار، محله قصطانک شهر وحیدیه قراردارد. برج مقبره بابامحمود بنائی است  یکپارچه از خشتهائی برآمده که شکل هندسی آن استوانه مایل به مخروطی است و هرچه بالاتر میرود از قطر آن کاسته میشود. بنا فاقد پوشش است، و پیدا نیست از چه تاریخی پوشش آن فرو ریخته. بنای مدور برج مقبره با ارتفاع بیش از ۱۵ متر از سطح زمین با مصالح خشت و گل ساخته شده است . در داخل بنا محرابی به سمت قبله ساخته شده که از سطح زمین حدود ۵/۱ متر ارتفاع دارد . این بنادر دورۀ سلجوقی ساخته شده است .

جاهای دیدنی شهریار

قره تپه شهریار

ز دیگر دیدنی های شهرستان شهریار می توان به قره تپه اشاره کرد. این مکان دیدنی در روستای قره تپه در جنوب شرقی شهریار قرار دارد. در این روستا حفاری های متعددی انجام شده که بر اساس آنها قره تپه یکی از نخستین روستاهای ایران به شمار می آید و آثاری در آن به دست آمده که قدمتشان به دوران پیش از تاریخ باز می گردد. قدمت قره تپه به هزاره چهارم و پنجم پیش از میلاد مسیح می رسد. قره تپه از سال 1377 با شماره 2256 جزو آثار ملی است.

جاهای دیدنی شهریار

امامزاده بی بی سکینه

امامزاده بی بی سکینه دختر گرامی امام موسی کاظم (ع) و خواهر بزرگوار امام رضا (ع) می باشد که در ۴۰ کیلوتری غرب شهریار در دهستانی به نام بی بی سکینه واقع است. این امامزاده با توجه به کرامات فراوانش و صفا و معنویتی که در آن موج میزند از گذشته های دور مورد توجه مردم بوده و از آن در کتب قدیمی نام برده شده است. ساختمان اصلی بقعه با نمای خارجی سنگ، فضای داخلی به طور کامل آینه کاری بوده و بسیار اعجاب بر انگیز است. ضریح آن نقره ای و طلا کوب بوده و گنبد کاشی و دو گلدسته دارد.

جاهای دیدنی شهریار

جاهای دیدنی شهریار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو