طرز تهیه مرغ سوخاری نرم و آبدار با سس آووکادو

طرز تهیه مرغ سوخاری نرم و آبدار با سس آووکادو


منبع: روزگار

99

1399/3/22

12:34


مرغ سوخاری با سس آووکادو، وعده غذایی خوشمزه و لذیذ با ارزش غذایی بسیار زیاد است. سس آووکادو به دلیل داشتن چربی های مفید، بافت مرغ سوخاری را نرم و آبدار کرده و هضم آن را راحت‌تر خواهد نمود. ما به شما توصیه می‌کنیم این غذای بسیار خوشمزه را در منزل تهیه نموده و از آن لذت ببرید. در این بخش از سایت روزگار ابتدا طرز تهیه این غذای ساده و بسیار خوشمزه را به شما عزیزان آموخته و در انتها از خواص شگفت انگیز و معجزه آسای میوه استوایی آووکادو با شما سخن خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز جهت تهیه مرغ سوخاری با سس آووکادو

  • سینه یا فیله مرغ ۴۰۰ گرم
  • آووکادو ۲ عدد
  • سس مایونز ۱ قاشق غذاخوری
  • لیمو‌ترش ۱ عدد
  • برگ‌کلم ۱۰۰ گرم
  • گوجه‌فرنگی ۱ عدد کوچک
  • نان باگت و یا تافتون ۱ عدد
  • نمک و فلفل قرمز به میزان لازم
  • آرد سوخاری و یا نان خشک شده ۳ پیمانه
  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • تخم‌مرغ ۳ عدد

مرحله اول: سینه و یا فیله مرغ را تکه تکه کرده (تکه‌های نسبتاً بزرگ) و آن‌ها را داخل یک ظرف گود و بزرگ بریزید. آرد سفید را روی تکه‌های مرغ پاشیده و خوب مخلوط نمایید. ۳ عدد تخم‌مرغ را کاملاً هم‌زده و کنار بگذارید.

مرحله دوم: در این مرحله از تهیه مرغ سوخاری با سس آووکادو می‌توانید از آرد سوخاری آماده استفاده نمایید. اگر این آرد در دسترس شما قرار نداشت، می‌توانید خمیر داخل نان باگت و یا خود نان باگت را به مدت ۴ روز در تماس با هوای آزاد خشک کرده و بسته به سلیقه خودتان آن را به قطعات ریز و یا درشت خرد کنید. فلفل قرمز را با آرد سوخاری و یا نان خشک خرد شده مخلوط کرده و در یک ظرف گود بزرگ بریزید.

مرحله سوم: تکه‌های مرغ را که به آرد سفید آغشته شده‌اند، در مخلوط تخم‌مرغ فرو برده و پس از آن داخل آرد سوخاری و یا نان خشک خرد شده غوطه‌ور کنید. مرغ‌های سوخاری را داخل ظرفی پر از روغن سرخ کرده و روغن آن‌ها را با کاغذ و یا دستمال روغن‌گیر خارج نمایید.

مطالب مرتبط

طرز تهیه سس آووکادو

مرحله اول: آووکادو‌ها را با استفاده از یک چاقوی تیز از طول به دو نیم بریده و هسته آن‌ها را با ضرب چاقو خارج نمایید. گوشت داخل آووکادو‌ها را با یک قاشق بزرگ بیرون آورده و به قطعات ریز خرد نمایید. تکه‌های آووکادو را داخل ظرف ریخته و با استفاده از یک گوشت‌کوب و یا پشت قاشق کاملاً له کنید. یک قاشق سس مایونز را به آووکادو له شده اضافه کرده  و نمک را روی آن بپاشید.

مرحله دوم: پوست لیمو را در حد بسیار کمی که به قسمت سفیدی آن نرسد با استفاده از رنده داخل سس ریخته و آب لیمو‌ترش را به ترکیب اضافه نمایید. در صورت دلخواه می‌توانید مقداری گشنیز و یا جعفری ساطوری را به سس اضافه کرده و خوب مخلوط نمایید.

مرحله چهارم: برگ‌های کلم را خرد کرده و داخل نان باگت و یا روی نان تافتون قرار دهید. سس آووکادو را روی کلم ریخته و تکه مرغ‌های سوخاری شده را نیز روی آن بچینید. گوجه را روی مرغ‌ها قرار داده و مرغ سوخاری با سس آووکادو خوشمزه را نوش جان نمایید.

خواص شگفت‌انگیز میوه آووکادو

آووکادو میوه‌ای استوایی از راسته برگ‌بو‌سانان است. این میوه ظاهری گلابی شکل و هسته‌ای بزرگ دارد. کشت اولیه این میوه در آمریکای جنوبی و آسیای مرکزی و رفته رفته به اروپا رسیده و در قرن نوزدهم در آفریقا و استرالیا گسترش یافت.

ارزش غذایی میوه آووکادو

آووکادو سرشار از اسید‌های چرب غیر‌اشباع متنوع است. اسید اولئیک و اسید لینولئیک از جمله اسید‌های مهم و اصلی در این میوه می‌باشند. آووکادو دارای حجم بسیار زیادی از امگا۳، امگا‌۶ و امگا‌۹ بوده و از میزان بسیار زیادی پتاسیم برخوردار است. اسید فولیک (ویتامین B9)، ویتامین K، ویتامین E، ویتامین C و ویتامین B6 از جمله ویتامین‌های اصلی و بسیار مهم در این میوه به شمار می‌آیند. میوه آووکادو علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان، دارای حجم بالایی از فیبر است.

خواص قابل توجه آووکادو

  • حفظ سلامت پوست و مو

آووکادو از جمله مواد غذایی و میوه‌های بسیار مهم مؤثر در حفظ سلامت پوست و مو‌های بانوان زیبا‌پسند است. این میوه به دلیل داشتن اسید‌های چرب فراوان قادر به تأمین چربی‌های ضروری پوست و حفظ رطوبت در آن است. استفاده از این میوه به شکل خوراکی و یا ماسک صورت و مو می‌تواند پوست صورت را نرم و لطیف کرده و از بروز خشکی، ترک‌های پوستی و موخوره در مو‌های شما پیشگیری نماید. استفاده از این میوه در لوازم  آرایشی و بهداشتی مناسب پوست و مو‌های خشک طرفداران بسیار زیادی دارد.

  • پیشگیری از بروز سرطان

آووکادو دارای حجم بسیار زیادی از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است و از اینرو به عنوان یک ماده غذایی بسیار مهم و مؤثر در پیشگیری از بروز سرطان‌های مختلف بویژه سرطان پروستات و سینه تقش مهمی دارد.

  • کاهش فشار خون و مشکلات قلبی – عروقی

آووکادو از جمله مواد خوراکی کاهنده فشار خون در افراد مبتلا به هیپرتانسیون است. آووکادو سرشار از پتاسیم است و می‌تواند سلامت قلب و عروق شما را تضمین نماید.

  • تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی

آووکادو ماده بسیار مؤثری در تقویت سیستم ایمنی است و مصرف منظم آن در کودکان قادر به تقویت سیستم ایمنی آن‌ها و پیشگیری از بروز سرماخوردگی‌های فصلی و آنفولانزا در آن‌ها خواهد بود. این ماده قادر به تأمین ویتامین A، C، آنتی‌اکسیدان‌ها، کلسیم، پتاسیم، آهن و فسفر مورد نیاز بدن کودکان است و می‌تواند سلامتی استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدن آن‌ها را تضمین نماید.

  • کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام

آووکادو به دلیل داشتن میزان زیادی از اسید‌های چرب و فیبر، قادر به کاهش اشتها، احساس سیری و افزایش سوخت و ساز بدن است. مصرف منظم و دائمی آووکادو در رژیم غذایی افراد چاق و دارای اضافه وزن می‌تواند منجر به کاهش وزن ایجاد تناسب اندام شود.

  • حفظ سلامت چشم‌ها

آووکادو به دلیل داشتن ویتامین A، بتاکاروتن و لوتئین قادر به بهبود سلامت چشم‌ها بوده و می‌تواند در پیشگیری از بروز آب مروارید و تحلیل رفتگی‌های ماکولا بسیار مؤثر عمل نماید.

لینک کوتاه این مطلب: http://bia2safa.net/goto/web/url/1698998

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو