آیا مصرف کنسرو تن ماهی با ماست مضر است و خطر دارد؟

منبع: تاپ ناز

169

1399/3/22

12:53


آیا مصرف کنسرو تن ماهی با ماست مضر است و خطر دارد؟

 

استفاده از بعضی از مواد غذایی با هم می تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای سلامت شود. از جمله این مواد غذایی می توان به کنسرو تن ماهی و ماهی با ماست اشاره کرد که هر دو طبعی سرد دارند و مصرف همزمان آنها با هم باعث شل شدن و بی حسی بدن می شود و امکان بروز بثورات پوستی را به همراه خواهد داشت.

مصرف و خوردن بعضی از مواد غذایی با هم ممکن است برای بدن مضر باشد. یکی از موار مهم درباره تغذیه و سلامت بدن اطلاع از تداخلات مضر بعضی از مواد غذایی با هم می باشد. بیشتر افراد تا حدی از مواد غذایی که نباید با هم بخورند اطلاع دارند و در این مورد تحقیقات گسترده ای انجام گرفته است.

خوردن تن ماهی با ماست مضر است؟

مصرف ماست با تن ماهی مانند ماست و ماهی دارای عوارض و مضرات فراوانی برای سلات است که در ادامه با آنها آشنا می شویم. بعضی از مواد غذایی مفید هستند ولی باید با هم مصرف نشوند زیرا عوارض بدی را به همراه خواهند داشت و تعادل بدن را به هم می زنند.

خوردن این دو ماده غذایی با هم به دلیل اینکه ماست اسید لاکتیک است باعث تاثیر بر اعصاب سیکپاتیکی می شود و بدن را شل و بی حس می کند برای همین نباید این دو مورد را با هم مصرف کنید. علاوه بر ماست، دوغ هم همین تاثیرات را دارد و خوردن آن با تن ماهی مضر است. در بعضی از موارد مصرف تن ماهی با دوغ یا ماست ایجاد نفخ می کند.

در بعضی از افراد مصرف این دو با هم با سردی بدن همراه می شود زیرا طبع تن ماهی و ماست سرد می باشد. سردی مواد غذایی عوارضی مانند دل درد، خواب آلودگی، زیاد شدن ادرار و افزایش مخاط دهان را به همراه خواهد داشت.

برای رفع این سردی باید چای نبات یا خرما و یا خوردنی با طبع گرم در کنارش مصرف شود. خوردن این ماده غذایی در بعضی دیگر از افراد ممکن است باعث ایجاد بثورات پوستی گردد همانطور که از گذشته همیشه گفته شده است که مصرف این دو ماده غذایی با هم باعث لک افتادن در پوست یا پیسی می شود. دیگر مشکلات پوستی که خوردن این دو نوع ماده غذایی ممکن است به همراه داشته باشد سوزش در ناخن و مشاهده سیاهی در پوست پا می باشد که پس از مدت زمانی رفع می شود. در موارد خیلی نادر هم باعث آلرژی شدید می شود و در نهایت باعث مرگ خواهد شد.

نکاتی برای مصرف ماهی

در استفاده و مصرف ماهی و تن ماهی باید مسائلی را رعایت کنید که در ادامه به آنها می پردازیم:

  • ماهی یا تن ماهی هیچوقت با ماست یا دوغ خورده نشود.
  • ماهی باید با مصلح آن یعنی موادی مثل خرما، عسل، گردو، ادویه گرم، ماهی شکم پر مصرف گردد.
  • استفاده از ماهی بهتر است بیشتر در فصول گرم مثل تابستان باشد.
  • از مصرف ماهی در شام جلوگیری کرده و در وعده ناهار صرف شود.
  • کسانی که بلغمی و سودایی هستند یعنی طبع سردی دارند از مصرف زیاد ماهی خودداری نمایند.
  • همراه با ماهی آب خورده نشود.

 

مواد غذایی که می توانید با ماهی و تن ماهی مصرف کنید

استفاده از لیمو ترش بات ماهی و تن ماهی خیلی مفید است و پیشنهاد می شود. لیمو باعث خوشمزه شدن ماهی می شود و دارای ویتامین سی نیز می باشد. ویتامین C موجود در لیمو ترش باعث جذب آهن موجود در ماهی می شود. باید به این نکته توجه داشته باشید که در مصرف لیمو ترش و انواع ترشی ها به دلیل سرد بودن آنها همراه با تن ماهی زیاده روی نکنید، به خصوص برای افرادی که مزاج سرد دارند بیشتر رعایت شود، زیرا ممکن است باعث بیماری هایی مانند روماتیسم، افسردگی، آلزایمر و … در آنها شود.

آیا مصرف کنسرو تن ماهی با ماست مضر است و خطر دارد؟

مصرف ماهی در طب سنتی

در روایات اسلامی آورده شده است که خوردن ماهی باید با مصلحات آن مثل خرما، گردو، عسل، روغن بادام شیرین، کنجد، رنجبیل، آویشن و ادویه هایی دارای طبع گرم همراه باشد. همچنین آورده شده است که خوردن ماهی در شب مخصوصا اگر همراه با گرمیجات نباشد باعث مشکلات ام اس و سکته خواهد شد. یکی از بهترین چاشنی های ماهی سیر و آب نارنج بوده که دارای فوائد بالا و طبع گرم هستند. بعلاوه خوردن تن ماهی و تخم مرغ با هم نیز پر ضرر عنوان شده است. در طب سنتی خوردن تخم مرغ با شیر و هر نوع گوشتی بخصوص گوشت ماهی ممنوع شده است زیرا ایجاد سودا کرده و تاثیر منفی بر اخلاق می گذارد و باعث تشدید امراض مزمن و افسردگی و یبوست می گردد.

 

انواع ماهی را مصرف کنید

مصرف ماهی های دریایی بهتر و سالم تر از ماهی پرورشی می باشد زیرا ماعهی های دریا تحرک بیشتری دارند و از منابع طبیعی تری تغذیه می کنند. این نوع ماهی ها دارای کلسیم، فسفر، امگا 3 و دیگر مواد مغذی هستند و ارزش غذایی بیشتری دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو