جنجال‌های غلامرضا تاجگردون؛ نماینده پر حاشیه این روزهای مجلس

جنجال‌های غلامرضا تاجگردون؛ نماینده پر حاشیه این روزهای مجلس


منبع: روزیاتو

59

1399/3/22

13:42


غلامرضا تاجگردون نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است. با وجود اینکه صلاحیت غلامرضا تاجگردون توسط شورای نگهبان تایید شد و او از حوزه انتخابیه اش در ۲ اسفند ۹۹، توانست رای اکثریت کسب کند، اما با یک چالش جدی در مجلس یازدهم روبرو است و آن تایید اعتبارنامه اش است. اعتبارنامه او در مجلس یازدهم، محل اشکال است و ده ها نماینده با اعتبارنامه او موافق نیستند.

در زمان ریاست علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی نیز اعتبارنامه دکتر احمد توکلی که بعدها رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بود و رقیب انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۱۳۷۲، مورد چالش بود که در نهایت با تایید مدرک دکترای او، این قائله خاتمه یافت.

علیرضا زاکانی نماینده مجلس روز ۴ شنبه از قالیباف رئیس جلسه خواست تا پرونده بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون را برای بررسی تکمیلی به کمیسیون تحقیق ارجاع دهد که او هم این اخطار قانون اساسی علیرضا زاکانی را وارد دانست و به رای گیری گذشت که با ۱۵۰ رای موافق نمایندگان همراه شد.

اعتراض «تاجگردون» به ارجاع اعتبارنامه‌اش به کمیسیون تحقیق

تاجگردون پس از ارجاع اعتبارنامه‌اش به کمیسیون تحقیق  در صحن علنی مجلس گفت: من نه داعیه ماندن، نه تمایل به ماندن و نه اصراری به ماندن دارم. یک کیف در دستم می‌گیرم و از مجلس بیرون می‌روم، این شما هستید که باید در درگاه خداوند روز قیامت و شب آخرت پاسخگوی اعمالتان باشید.

اعتبارنامه «تاجگردون» منتخب مردم گچساران در شعبه ۱۲ مجلس تایید شده بود.

علیپور، سخنگوی شعبه دوازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود که عصر امروز با حضور قالیباف رئیس مجلس جلسه‌ای به منظور بررسی پرونده و اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران» در شعبه دوازدهم مجلس شورای اسلامی برگزار شد و به دلیل حجم بالای پرونده تاجگردون و بررسی این پرونده، جلسه امروز به مدت ۲ ساعت تمدید شد.

کمیسیون تحقیق تا هفته اول تیر ماه ۹۹ فرصت دارد تا نظرش درباره اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون را به صحن علنی اعلام کند تا دوباره رای گیری شود. غلامرضا تاجگردون را باید از حالا، پر حاشیه ترین نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی دانست. حتی بیش تر از رئیس مجلسی که تنها با ۱۵ درصد رای دهندگان تهرانی به بهارستان رفت و به صدرات رسید.

مالک شریعتی، نماینده تهران با اشاره به اقدام ناآگاهانه تاجگردون در پس گرفتن اعتراض به اعتبارنامه قالیباف در صفحه توییتری خود نوشت:

«دیروز تاجگردون در واکنشی عجولانه به اعتبارنامه ۷ نماینده از جمله قالیباف و زاکانی اعتراض کرد و بفاصله چندساعت پس گرفت.دلیل این اقدام، ناآگاهی نسبت به ماده ۲۸ آیین نامه بود: پیوست هر اعتراض الزاما سند و مدرک میخواهد که نداشت.شایعه امروز برای جلب رای: فلانی بزرگ‌منشی کرده است.

«احمد نادری»، نماینده تهران در مجلس هم گفته بود که به علت اعتراض به اعتبارنامه «تاجگردون»‌ تهدید مسلحانه شده‌ام.

غلامرضا تاجگردون یکی از جنجالی ترین کمپین های تبلیغاتی نامزدهای نمایندگی مجلس یازدهم در بهمن ماه ۱۳۹۸ داشت که حتی بازتاب بین المللی پیدا کرد. فیلمبرداری با پهپاد و شور و شعف های مصنوعی او و هوادارانش که نوعی طراحی هالیوودی را به نمایش می گذاشت، او را با خیلی از هم استانی ها و سبک تبلیغاتی نامزدهای مجلس یازدهم متفاوت کرد. غلامرضا تاجگردون و خانواده و اقوام، این روزها زیر ذره بین رسانه ها و افکار عمومی قرار دارند و کم کمک به ترندی در توییتر و تلگرام تبدیل می شود.

  • حتما بخوانید: همه اتهامات علی دیوانداری، مدیرعامل محکومی بانک پارسیان و بانک ملت

غلامرضا تاجگردون ، جنجالی ترین نماینده گچساران است و به نظر می رسد حتی در صورتی که اعتبارنامه اش در مجلس به هر حال تصویب شود، ۴ سال پر حاشیه و پر تنش را با ده ها نماینده ای که احتمالا تا سال ۱۴۰۳ هجری شمسی با حضورش در مجلس مخالف هستند، مواجه خواهد شد. داستان کسب و کار خانوادگی غلامرضا تاجگردون از جمله مسائلی است که مرورش خالی از لطف نیست. امیر رضا تاجگردون و شرکت مشاور پل میر از جمله شرکت های نزدیک به غلامرضا تاجگردون است.

غلامرضا تاجگردون

غلامرضا تاجگردون در سال ۱۳۸۹ دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران بود که در روزنامه رسمی که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید، اطلاعات مربوطه قید شده است

غلامرضا تاجگردون عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران سنا است که در سال ۱۳۸۵ عضو هیات مدیره آن از طرف شرکت مادر تخصصی ساتکاب بود

غلامرضا تاجگردون از طرف شرکت سیمان هرمزگان به عضویت هیات مدیره شرکت پترو امید آسیا در سال ۱۳۹۰ منصوب شد

شرکت مهندسی مشاور پل میر سهامی خاص است و فرزند غلامرضا تاجگردون از سال ۱۳۹۰ عضو هیات مدیره آن محسوب می شود. دفتر مرکزی این شرکت، میدان آرژانتین خیابان الوند تهران اعلام شده بود.

شرکت خشایار بنای گنبد از دیگر شرکت های اقماری خانواده تاجگردون است. بهادر تاجگردون در این شرکت، سمت مدیرعاملی را بر عهده دارد. خواهرزاده غلامرضا تاجگردون که احسان امینی نام دارد، در کنار امیر سالار تاجگردون، اعضاء هیات مدیره را تشکیل می دهند.

پیمانکاری ساخت بزرگراه لامردپارسیان به این شرکت واگذار شده بود. عادل امینی (شوهر خواهر غلامرضا تاجگردون) و فاخر امینی (برادر داماد غلامرضا تاجگردون)، از پیمانکاران فعال هستند. پسر عادل امینی که احسان امینی نام دارد و خواهر زاده تاجگردون محسوب می شود، برای ساماندهی خیابان بلادیان شهر دو گنبدان، قبلا تقدیر نامه از غلامرضا تاجگردون دریافت کرده بود. پروین تاجگردون در شرکت دیار تور گنبد نشان می دهد که خاندان تاجگردون در زمینه صنعت گردشگری نیز فعالیت دارند.

نماینده دادستان در دادگاه بانک سرمایه درباره‌ی انتصاب حیدرآبادی به عنوان مدیرعامل بانک سرمایه خطاب به احسان دلاویز، متهم پرونده، می‌گوید: «همان آقایی که قوم و خویش شما و صاحب منصب است، بیاید و توضیح بدهد چرا حیدرآبادی را به بانک سرمایه تحمیل کرد. احسان دلاویز با کمک آن فرد صاحب منصب امامی را پشتیبانی می‌کردند تا اهداف خود را اجرا کند.»

مدرک دکترای غلامرضا تاجگردون از کشور بلژیک یکی از جنجالی ترین مدارک تحصیلی مسئولان بوده است که همچنان محل مناقشه مجلس و وزارت علوم است. غلامرضا تاجگردون گفته بود که برای تکمیل تحصیلاتش در رشته مدیریت اقتصادی دانشگاه گلوبال بیزینس آکادمی بلژیک به صورت ترددی تحصیل داشته است. او گفته بود که در سال ۲۰۰۸ میلادی، از پایان نامه دکترای خود دفاع کرده است. او به هر حال فوق لیسانس برنامه ریزی سیستم های اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی را در سال ۱۳۷۰ گرفت.

تصویب نامه اعطای نشان دولتی به غلامرضا تاجگردون

غلامرضا تاجگردون در حالی در بهار ۹۹ با جدی ترین چالش سیاسی دوران فعالیت خود مواجه شده است که ۱۷ خرداد ماه سال ۱۳۸۴ در دولت سید محمد خاتمی، موفق به دریافت نشان دولتی درجه سوم خدمت شد. او مدیر نمونه کشور در سال ۱۳۷۲ و کارمند نمونه کشوری در دهه هفتاد شمسی هم معرفی شده بود. در سایت مجلس، جزییات آن را مشاهده کنید.

باید منتظر شد تا ببینم تکلیف غلامرضا تاجگردون در مجلس یازدهم چه خواهد شد. او حتما تا چند سال آینده زیر ذره بین رسانه ها و نمایندگان مجلس خواهد بود. امیدواریم عدالت درباره هموطنان و نمایندگان و مسئولان در هر مقامی، اجرا شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو